بهترین داروهای بعد از کاشت مو

بهترین داروهای بعد از کاشت مو | استفاده از ماینوکسیدیل و فینستراید

بهترین داروهای بعد از کاشت مو چیست؟  یکی از راه های داشتن موهای پرپشت برای کسانی که موهای سرشان کم شده است در سال های اخیر کاشت مو است که بسیار مورد توجه افراد واقع شده است. اما این تکنیک نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد.

موفقیت در انجام پیوند مو، به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل، انجام جراحی در کلینیک های معتبر کاشت مو توسط متخصصان مجرب است. اما بعد از انجام کاشت مو، موفقیت این عمل بستگی به مراقبت های بعد از آن و سرم شستشو و شامپوی مخصوص کاشت دارد. یکی از اصلی ترین مراقبت های بعد از پیوند مو، مربوط به مصرف داروها می باشد. مصرف داروهای بعد از کاشت مو، می تواند موفقیت این عمل را برای شما تضمین نماید.

چرا باید بعد از کاشت مو دارو مصرف کنیم؟

میتوان گفت یکی از اصلی ترین دلیل برای تجویز دارو بعد از کاشت کم کردن عوارض آن است. همچنین در جهت بالا بردن درصد موفقیت این جراحی لازم است یک سری داروها را تحت نظر پزشک مصرف کنید.

چرا باید بعد از کاشت مو دارو مصرف کنیم؟

نوع دارو و نحوه مصرف داروها را پزشک معالج تعیین خواهد کرد. در نهایت هدف از تجویز داروها بعد از جراحی، بهبودی سریع بیمار و پیشگیری از بروز مشکلات جدی در بیماران می باشد.

داروهای بعد از کاشت مو

پزشک متخصص بعد از عمل کاشت مو برای بیماران داروهایی را در جهت بهبود، تسکین درد و تقویت ریشه های مو تجویز خواهد کرد. بسیاری از افراد درباره زمان مصرف ماینوکسیدیل و فیناستراید بعد از کاشت مو سوالاتی دارند که ما در ادامه آنها را پاسخ خواهیم داد. رایج ترین داروهای بعد از ایمپلت مو:

داروهای مسکن یا ضد درد

درد بعد از کاشت طبیعی است از این رو پزشکان در جهت تسکین و کم کردن درد های بعد از کاشت، قرص های مسکن مانند استامینوفن کدئین را تجیز می کنند. از استفاده از هر مسکن دیگری جدا خودداری کنید.

آنتی بیوتیک ها

پزشک برای کاهش عفونت بعد از کاشت مو، آنتی بیوتیک های خوارکی یا موضعی را تیز میکند. مصرف این دارو باید راس ساعت انجام شود تا اثر بخشی آن بالا برود.

داروهای ضد التهاب

اگر بعد از کاشت دچار خارش و یا سوزش شده اید پزشک داروهای ضد التهابی را ببرای شما تجویز می کند. جهت جلوگیری از خارش بعد از کاشت مو پزشک معمولا داروی سیتریزین 10 (Cetirizine) را تجویز خواهد کرد.

داروهای خواب آور

از آنجایی که ممکن است بعد از ین جراحی دچار مشکل در خواب شودی، پزشک قرص های خواب آور مانند دیازپام و یا خانواده این قرص را تجویز خواهد کرد.

فینستراید بعد از کاشت مو

بهترین داروهای بعد از کاشت مو را میتوان این دارو دانست. فیناستراید از تبدیل هورمون تستسترون به دی هیدروسترون جلوگیری کرده و به همین دلیل پزشک بعد از جراحی برای شما تجویز می کند. با این قرص ریزش مو بعد از کاشت به حداقل رسیده و بهترین نتیجه را خواهید دید.

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل موثرترین دارو تقویت بعد از کاشت مو است. ماینوکسیدیل برخلاف فیناستراید که به صورت قرص مصرف می‌شود، دارویی به شکل محلول است. این دارو در دو دوز مختلف 2 درصد و  5 درصد در داروخانه ها یافت می شود. ماینوکسیدیل 2 درصد برای خانم‌ها و ماینوکسیدیل 5 درصد برای آقایان تجویز می‌شود.

ماینوکسیدیل

روش استفاده از محلول ماینوکسیدیل

این دارو به صورت محلول است و نحوه مصرف آن می‌تواند روزانه دو مرتبه به میزان 1 سی‌سی به منظور کمک به رشد مجدد موهای ریخته شده مصرف شود.

اهمیت مصرف داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

علاوه بر ماینوکسیدیل و فیناستراید، لازم است از داروهای تقویتی بعد از کاشت مو تحت نظر پزشک متخصص مصرف کنید. داروهای تقویتی شامل انواع ویتامین ها میوشندکه در رشد و تقویت موها نقش به سزایی خواهند داشت.

داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

در ادامه برخی از مهمترین داروهای بعد از کاشت مو در این زمینه را معرفی می کنیم:

  • ویتامین A : این ویتامین با تولید سبوم به رشد موها کمک زیادی می کند و از شوره سر جلوگیری می کند.
  • بیوتین : ضروری ترین ماده برای رشد موها ویتامین B یا بیوتین است. این ویتامین باعث رشد صحیح موها می شود.
  • ویتامین C : این ویتامین از طریق تولید کلاژن عملکرد طبیعی موها را حفظ می کند. ویتامین C همچنین در بهبود زخم ها و دلمه های بعد از کاشت مو موثر است.
  • ویتامین E : این ویتامین با خونرسانی به پوست سر، باعث افزایش اکسیژن در بافت مو می شود. ویتامین E جزو مواد حیاتی لازم برای موهاست.
  • روی : روی به جلوگیری از ریزش موها و تقویت آنها کمک شایانی می کند. این ماده از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده مو است و برای تقویت موها بسیار موثر است.
  • اسید فولیک : اسیدفولیک از خانواده ویتامین های B است و یکی از اصلی ترین داروهای تقویتی بعد از کاشت مو است. این ماده تولید سلول های قرمز خون را افزایش می دهد و در تقویت موها نقش مهمی ایفا می کند.
اشتراک‌گذاری