پلاژن تراپی چیست و چه اثری بر پوست دارد؟

پلاژن تراپی چیست؟ پیشرفته ترین و جدیدترین روش جوانسازی پوست را میتوان استفاده از دستگاه پلاژن دانست. در این روش با استفاده از لایه برداری، از چین و چروک های پوستی کاسته شده و منجر به جوانسازی پوست، رفع شلی پوست همراه با از بین بردن لک های ناشی از نور آفتاب یا حاملگی قابل انجام است. طبق گفته پزشکان پلاژن یکی از موثرترین روش های پاکسازی پوست نیز به حساب می آید.

پلاژن تراپی چیست؟

پوست را می توان به عنوان یکی از مهمترین عناصر زیبایی در نظر گرفت. کسانی که عیب های مختلفی در بخش های مختلف بدن خود از جمله پوست صورت دارند، از اعتماد به نفس کمتری برخوردار هستند. اما چطور می توان اعتماد به نفس از دست رفته را بگرداند؟ چطور می توان پوست معیوب را درمان نمود؟ چگونه می توان افراد با سن بالا را مجدداً جوان کرد؟ پلاژن تراپی به عنوان تکنیک قوی در زمینه درمان این عارضه های پوستی معرفی شده است. این روش به صورت غیر تهاجمی و بسیار موثر است.

کاربردهای پلاژن تراپی چیست؟

از جمله بیماری ها و عارضه هایی که با پلاژن تراپی درمان می شود شامل:

  • رفع چین و چروک و خطوط ریز
  • سفت و محکم شدن پوست صورت
  • کاهش زخم‌ها
  • کاهش سلولیت و چربی های زیر پوستی
  • بازگرداندن حالت کشسانی پوست
  • کاهش خطوط ریز و چین و چروک
  • محکم کردن پوست

کاربردهای درمان با پلاژن

اگر قصد انجام این کار را با دیدن این همه کاربردهای مفید دارید و بهترین مراکز پلاژن تراپی را نمی شناسید، به لینک درج شده مراجعه نماید. آدرس و شماره تماس این مراکز در این لینک وجود دارد.

دستگاه پلاژن تراپی چگونه عمل می کند؟

دستگاه پلاژن، با استفاده از تکنولوژی سوزن های بسیار کوچک(Micro-needle)، امواج رادیویی بی خطر و سیستم دینامیکی فعال سازی عضلات صورت عمل می نماید. به این صورت که توسط گرم کردن پوست صورت با طول موج های رادیویی و کوتاه کردن فیبر های کلاژنی، پوست صورت سفت تر و خوش فرم تر از قبل می شود.

دستگاه پلاژن صورت به روش انرژی ولودرم هیبریدی یک تزریق بسیار سریع و ریز توسط طول موج های رادیویی در پوست ایجاد کند. این تزریق هیچ دردی ندارد چرا که به توسط سوزن های بسیار زیر انجام می شود.

مراقبت های بعد از درمان با پلاژن

طبق نظر پزشکان متخصص پوست و مو با رعایت موارد زیر می توانید دوران نقاهت خود را طی کنید:

  • ممکن است پوست کمی حساس شود و به همین علت باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب و دماهای بالا مثل سونا و حمام داغ خودداری کرد.
  • حتما از کرم های ضد آفتاب با SPF 50 بعد از درمان استفاده نمایید.
  • ممکن است کمی جای سوزن ها به صورت نقاط قرمز باقی بماند که در کمتر از سه روز بهبود می باید.
  • از کمپرس سرد استفاده نکنید زیرا روند اثر گذاری این درمان با ایجاد گرما در لایه های پوست است و سرما سبب تداخل با اثر درمان می شوند.

مراقبت های بعد از درمان با پلاژن

چه کسانی کاندیدای مناسب برای پلاژن تراپی هستند؟

اگر پوستی کدر دارید، چین و چروک های شما زیاد است، پوستتان نیاز به پاکسازی دارد، شما می توانیئد به عنوان کاندیدای این تکنیک باشید.

اثر درمان با پلاژن

پلاژن تراپی با سه عنصر مهم بر پوست شما تاثیر گذاشته و میتواند چین و چروک های صورت را از بین برده و سطح پوست شما را تمیز کند.

حرارت

مقدار انرژی که در این درمان وجود دارد سبب گرم کردن لایه بافت چربی می شود. این گرما روی متابولیسم رسوب چربی اثر می گذارد و چربی را از سلول ها به ماتریس سلولی ارسال می کند که سبب تجزیه چربی های انباشته در سلول می شود.

آزادسازی

این چربی خارج شده به منظور حفظ انرژی بدن استفاده می شود و با ورزش کردن این سلول های چربی به عنوان غذا مورد مصرف قرار می گیرند. این فرآیند کمک می کند که چربی های انباشته شده در یک منطقه از بدن را با انتخاب خود متابولیزه کنید.

تغییر شکل، سفت کننده و صاف کنندگی

انرژی تثبیت شده سبب گرم کردن فیبر های کلاژن درون درمیس می شود و سبب انقباض پوست می شود. این فرآیند این امکان را به پوست می دهد که سفت تر و صاف تر شود. به طور همزمان اثر گرما روی سرعت متابولیسم نیز موثر است که باعث تشکیل کلاژن و سفت شدن دائمی پوست می شود.

تعداد جلسات پلاژن درمانی

تعداد دقیق جلسات بستگی به منطقه و وسعت عارضه مورد نظر برای درمان دارد. همچنین به چندین عامل دیگر مانند وضعیت پوست، سن، جنسیت نیز میتواند بستگی داشته باشد. از این رو بهتر است درباره این سوال با پزشک خود مشورت کنید.

آیا پلاژن درد دارد؟

پلاژن درمانی یک روش غیر تهاجمی است که هیچ گونه دردی ندارد. البته بستگی به آستانه تحمل شما دارد. در برخی موارد درد بسیار جزئی گزارش شده است.