شستن سر بعد از کاشت مو

شستن سر بعد از کاشت مو و نکات طلایی که باید بدانید!

شستن سر بعد از کاشت مو و دوش گرفتن یکی از مهم ترین مواردی می باشد که پس از این جراحی باید بدانید. رعایت بهداشت موها بعد از کاشت میتواند شما را از بروز مشکلات جدی دور کند. اگر به بهداشت موهای خود بعد از کاشت توجه نکنید، امکان بروز جوش های چرکی و کیست مویی وجود دارد. نحوه شستشو باید به صورتی باشد که به گراف های کاشته شده آسیبی وارد نشود. اگر به دنبال نحوه شستشوی سر بعد از کاشت هستید این مقاله را از دست ندهید.

چند روز بعد از کاشت مو باید سر را شست؟

طبق نظر پزشکان متخصص در کلینیک های کاشت مو بعد از 2 الی 4 روز از زمان جراحی و بسته به پیشرفت روند بهبودی، زیباجویان اجازه دارند موهای خود را بشورند. خداقل زمان لازم برای دوری از آب 48 ساعت بعد از عمل است. اما آیا تا به حال برایتان سوال شده که نحوه صحیح شستن سر بعد از کاشت مو چگونه است؟ پس ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

نحوه اولین شستشو بعد از کاشت مو

برای اولین استحمام بعد از کاشت مو پزشک یک اسپری به نام پانتنول برای قبل از حمام به شما می دهد. 20 دقیقه قبل از حمام آن را روی سر بزنید تا به خوبی خیس شود. بعد از آن مراحل زیر به دقت انجام دهید تا به گراف ها آسیبی وارد نشود:

  1. باید درجه حرارت آب ملایم و فشار آن پایین باشد. پیوندهای شما نباید در معرض آب پرفشار باشند.
  2. مقداری شامپو در دست خود بریزید و شامپو را با آب مخلوط کنید تا کف کند و بعد کف را روی موهای خود بمالید. نباید شامپو مستقیم روی موهای شما ریخته شود.
  3. هنگام شست و شوی مو پس از پیوند مو با دو انگشت خود به آرامی و بدون برخود ناخن‌ها با پوست سر ماساژ دهید. شما باید موهای پیوندی را به آرامی بشویید و حرکات انگشتان اکیدا باید عمودی باشد. هرگز پیوندها را به صورت دایره ای نشویید.
  4. بعد از حمام موهای خود را با حوله کاغذی یا حوله‌ آشپزخانه خشک کنید. هرگز از حوله‌ معمولی استفاده نکنید.

دمای مناسب برای شست و شوی مو بعد از کاشت

آیا میدانید بهترین دما برای شما که عمل کاشت مو انجام داده اید چقدر است؟ پزشکان توصیه می کنند به هیچ عنوان از آب داغ یا حتی ولرم برای شستن سر استفاده نکنید چرا که باعث آسیب به پیوند ها می شود. بنابراین بهتر است در این مدت موهایتان را با آب ولرم به آرامی و بدون فشار آوردن به منطقه کاشت بشویید.

دمای مناسب برای شست و شوی مو بعد از کاشت

آیا بعد از کاشت مو می توان به استخر رفت؟

به طور کلی نمی توان گفت استخر بعد از کاشت مو برای افراد مشکل ایجاد می کند، اما طبق توصیه پزشکان بهتر است حدود دو هفته تا یک ماه از رفتن به استخر و شنا کردن پرهیز کنید. کلر موجود در آب استخر باعث خشکی مو می شود پس توصیه می کنیم بیشتر از دو ماه حتی صبر دهید و از شنا کردن بپرهیزید.

نحوه خشک کردن موهای کاشته شده بعد از حمام چگونه است؟

همانطور که گفته ایم استحمام در زمان مناسب بعد از کاشت، از چربی و به وجود آمدن جوش در ناحیه سر جلوگیری میکند. اما نحوه خشک کردن موهای پیوند خورده بعد از کاشت را می دانید؟ توصیه می‌شود که تا 2 هفته بعد از کاشت موی طبیعی از حوله حمام و باد داغ سشوار برای خشک کردن منطقه پیوند مو جدا خودداری کنید. طبق نظر پزشکان، موها را با دستمال کاغذی خشک کنید و توجه کنید که پوست سر را مالش ندهید و فقط به آرامی آن را لمس کنید.

عکس کاشت مو بعد از دو ماه

بسیاری از شما مشتاق به دیدن موهای پیوند خورده بعد از دو ماه هستید از این رو تعداد از این عکس ها را برای شما به نمایش گذاشته ایم:

عکس کاشت مو بعد از دو ماه عکس کاشت مو بعد از دو ماه

شامپوی مناسب بعد از کاشت مو

شامپوی مناسب برای شساتن سر بعد از کاشت مو را می شناسید؟ شما باید از فوم یا شامپوهایی استفاده کنید که حاوی مواد طبیعی و مغذی هستند. ساموپی مناسب شما زیباجوی گرامی را پزشک با بررسی عواملی مانند: ترکیبات شامپو، میزان پی اچ (PH) شامپو، میزان چربی موی سر، حالت آنتی اکسیدانی و لیپوزیمی تجویز می کند.

زمان رنگ کردن موها بعد از کاشت مو

رنگ کردن موها بعد از کاشت مشکلی ندارد به شرطی که موهای کاشته شده به یک رشد ثابت رسیده باشند. طبق نظر پزشکان رنگ کردن مو را زمانی انجام دهید که زخم های سر به صورت کامل بهبود پیدا کرده و به رشد ثابتی رسیده باشند. این زمان برای افراد مختلف متفاوت است اما به صورت کلی بین 4 ماه تا 1 سال خواهد بود. توصیه پزشکان متخصص این است که این کار را یک سال بعد از کات مو انجام دهید.

اشتراک‌گذاری