چیزهایی که بعد از کاشت مو ضرر دارد

چیزهایی که بعد از کاشت مو ضرر دارد

در این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو به شما چیزهایی که بعد از کاشت مو ضرر دارد را معرفی می کنیم تا در مراقبت های بعد از آن این موارد را نیز رعایت نمایید. پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

چه چیزهایی که بعد از کاشت مو ضرر دارد؟

یکی از اصلی ترین نگرانی های افراد بعد از کاشت مو این است که چه چیزهایی می توانید به این عمل و مراقبت های بعد از آن آسیب وارد نماید. در ادامه 7 مورد از عواملی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم می تواند بر نتیجه کاشت مو تاثیرات منفی بگذارد را معرفی می کنیم. همچنین اگر به دبنال کلینیک های تخصصی برای انجام عمل کاشت مو در شیراز هستید، در لینک درج شده تعدادی از بهترین کلینیک ها در این زمینه را قرار داده ایم.

چه چیزهایی که بعد از کاشت مو ضرر دارد؟

قرار دادن کمپرس یخ مستقیما روی سر

یکی از چیزهایی که بعد از کاشت مو ضرر دارد استفاده مستقیم از کمپرس یخ روی محل جراحی است. این که از کمپرس یخ به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پیشانی در 3 تا 4 روز اول می تواند در کاهش تورم به شما کمک کند درست است. اما استفاده از این کمپرس به صورت مستقیم روی سر می تواند گرافت های کاشت شده را دچار آسیب نماید.

رانندگی به مدت طولانی

از آنجایی که برای جراحی کاشت مو از آرام بخش های عمیق یا داروهای بی حسی استفاده می شود و این داروهای به خودی خود می توانند باعث ایجاد تورم در سر و صورت سوند، رانندگی کردن می تواند این تورم ها را بیشتر کرده و روند درمانی شما را با اختلال روبرو کنند.

رابطه جنسی بعد از کاشت مو ضرر دارد

طبق نظر پزشکان یکی از چیزهایی که بعد از کاشت مو ضرر دارد رابطه جنسی است. تا یک هفته بعد از عمل کاشت مو از برقراری رابطه جنسی جدا پرهیز نمایید. از آنجایی که هنگام رابطه ضربان قلب و فشار خون افزایش پیدا می کند و سلامت فولیکول های جدید را به خطر می اندازد. در نظر داشته باشید که هر فعالیتی که باعث افزایش فشار خون و به طبع آن تعریق گردد می‌تواند از به نتیجه‌ی کاشت مو ضرر برساند.

رابطه جنسی بعد از کاشت مو ضرر دارد

خوابیدن روی سطح صاف بعد از کاشت مو ضرر دارد

در جهت جلوگیری از تورم و ریزش گرافت ها بهتر است هنگام خوابیدن رستان بالاتر از بدتان باشد. در روز‌های ابتدایی بعد از کاشت مو دقت کنید که ناحیه کاشته شده بر روی سطوح کشیده نشود. البته این را در نظر داشته باشید که اگر هنگام دراز کشیدن به صورت عالی احساس فشار و یا سنگینی روی پیشانی و اطراف آن ندارید، نیازی نیز سرتان از بدتان بالاتر باشد.

بی دقتی در مصرف دارو‌ها

چیزهایی که بعد از کاشت مو ضرر دارد نادیده گرفتن و حواس پرتی در مصرف داروها طبق دستور پزشک است. در جهت کاهش ریسک عمل پزشک داروهایی را مطابق با آناتومی بدن شما تجویز می کند که عدم مصرف ان یا درست مصرف نکردن آن می تواند آسیب های جدی به گرافت های کاشته شده وارد نماید.

رنگ کردن مو بعد از کاشت مو ضرر دارد

از رنگ کردن موهای خود تا 4 هفته بعد از کاشت، جدا پرهیز نمایید. اگر نیاز مبرم به رنگ مو دارید، این کار را قبل از عمل کاشت مو انجام دهید. فراموش نکنید که فولیکول های جدید تا چند هفته پس از کاشت بسیار حساس هستند و به مراقبت زیادی نیاز دارند.

عدم دریافت آب کافی

نوشیدن آب کافی و هیدراته بودن برای سلامت و عملکرد صحیح بدن بسیار مهم است. اهمیت این مسئله قبل و بعد از کاشت مو دو چندان می شود. هرچه بدن تان هیدراته تر باشد، پروسه ریکاوری سریع تری خواهید داشت. به صورت کلی، بهتر است به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، 30 میلی لیتر آب بنوشید. مثلا اگر 60 کیلوگرم وزن دارید، روزانه حدودا به مقدار 1800 میلی لیتر یا 8 لیوان آب نیاز دارید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کرده ایم شما را با چیزهایی که بعد از کاشت مو ضرر دارد آشنا کنیم. هر گونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *