سکس پس از پروتز سینه

سکس پس از پروتز سینه

یکی از فعالیت های طبیعی که می تواند سلامتی ما را در زندگی تضمین کند رابطه جنسی است. سکس بعد از پروتز سینه یکی از سوالات رایج است که با توجه به میزان بهبودی شما و تجویز پزشک امکان پذیر خواهد بود. این مقاله را تا انتها بخوانید تا در این خصوص اطلاعات کافی را کسب نمایید.

عمل جراحی پروتز سینه یکی از عالی ترین راه های تغییر ساز سینه و داشتن اندامی خوش فرم تر است که می تواند در افزایش اعتماد به نفس خانم ها تاثیرگذار باشد. داشتن رابطه جنسی بلافاصله پس از جراحی بزرگ کردن سینه،‌ مانند هر جراحی دیگری به صلاح نیست. حتی اگر بیماران احساس کنند که آماده برقراری رابطه جنسی هستند، بهبودی پس از عمل باید در اولویت باشد.

زمان مناسب سکس پس از پروتز سینه

بعد از عمل پروتز پستان حدود 4 هفته از هر گونه فعالیت جنسی خودداری کنید. چرا که می تواند به ایمپلنت های کارگذاری شده و فرم آنها آسیب وارد کرده و یا باعث تورم و خونریزی ناحیه جراحی شوند. شما باید محل استراحت خود را به گونه ای آماده کنید که در طول دوره ریکاوری ، فشاری به سینه ها و قفسه سینه تان وارد نشود. در صورتی که به دنبال جراح پروتز سینه در شیراز هستید، ما در لینک درج شده اطلاعات برخی از ماهرترین پزشکان متخصص در این زمینه را درج کرده ایم.

زمان مناسب سکس پس از پروتز سینه

چرا نباید بعد از عمل بزرگ کردن سینه رابطه جنسی‌ زود هنگام داشت؟

چون در طول رابطه جنسی، به دلیل تحریک شدن، سینه‌ها ممکن است متورم ایجاد شود. زمانی که این تحریک‌ها خیلی زود پس از جراحی اتفاق بیفتند، می‌توانند بسیار دردناک و ناراحت کننده باشد. شریک زندگی شما باید بداند که از انواع فشار بر روی قفسه سینه باید جلوگیری شود؛ زیرا کشیدن سینه یا مالش شدید آن ممکن است که درد ایجاد نماید. همچنین، فشار وزن همسرتان روی بدن شما، می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی و حتی بروز عوارض احتمالی (مانند جابجایی پروتز) شود.

چرا نباید بعد از عمل بزرگ کردن سینه رابطه جنسی‌ زود هنگام داشت؟

سکس بعد از پروتز سینه در دو هفته اول

به صورت کلی در دو هفته اول از انجام سکس و رابطه جنسی جدا پرهیز نمایید. فعالیت بدنی شدید در این بازه زمانی می‌تواند به بخیه‌های داخلی آسیب برساند و پروتز را جابجا نماید و آن را از موقعیت صحیح خود در داخل سینه خارج نماید. در موارد شدیدتر، حتی ممکن است که بخیه‌های سینه بیمار پاره شوند.

سکس پس از پروتز سینه بعد از دو هفته

پس از این زمان رابطه جنسی ملایم مجاز است، اما سینه‌ها نباید زیاد لمس شوند.

سکس پس از پروتز سینه بعد از یک ماه

در این بازه زمانی می وانید لمس کردن سینه را شروع کنید، اما مطمئن شوید که این کار به آرامی انجام گردد. از تماس دهان با نوک پستان تا (حدود 3 ماه) خودداری نمایید، چرا که باکتری دهان همسرتان این پتانسیل را دارد که در مجاری نوک پستان حرکت کنند و باعث ایجاد عفونت در اطراف پروتز شوند.

چگونه با پروتز سینه رابطه جنسی داشته باشیم؟

فراموش نکنید که شروع کردن رابطه جنسی بعد از پروتز سینه باید با احتیاط و آرام آرام انجام شود. وارد آمدن فشار یا وزن بیش از حد روی بافت سینه ممکن است باعث آسیب رسیدن‌ به سینه‌ها شود. اگر احساس درد کردید، فوراً متوقف شوید یا موقعیت دیگری را امتحان کنید.

کلام آخر

در این مقاله سکس پس از پروتز سینه در بازه های زمانی مختلف را توضیح داده ایم. هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از قسمت نظرات کاربران در انتهای صفحه امکان پذیر است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *