محکم شدن گرافت مو

مدت زمان محکم شدن گرافت مو

یکی از اصلی ترین سوالات مراجعه کنندگان برای کاشت مو مدت زمان محکم شدن گرافت مو است که در این مقاله از وب سایت پوست و مو به بررسی این سوال می پردازیم.

محکم شدن موهای کاشته شده چقدر زمان می‌برد؟

عمل کاشت مو یا همان پیوند مو مانند کاشت گل در گلدان چدید است. همانطور که ریشه ها در خاک نیاز به گذر زمان جهت تثبیت دارند، موهای کاشته شده نیز برای محکم شدن در جایگاه خو نیاز به زمان خواهد داشت. مدت زمان محکم شدن گرافت مو طبق نظر پزشکان متخصص کاشت مو در شیراز در بازه زمانی بین 10 تا 14 روز می باشد.در این زمان پوست سر بهبود یافته و جایگاه‌ها گرافت‌ها تثبیت شده است، بنابراین می‌توانید با حساسیت کمتری مراقبت‌ها را دنبال کنید.

محکم شدن موهای کاشته شده چقدر زمان می‌برد؟

6 مراقبت مهم از گرافت‌ های تازه کاشته شده

در ادامه ایم مقاله 7 تا از مهمترین مراقبت هایی که در محکم شدن گرافت مو تاثیر گذار است را معرفی خواهیم کرد:

مصرف آنتی بیوتیک در محکم شدن گرافت مو

یکی از مواردی که می تواند در کاهش ریسک عفونت ها و همچنین محکم شدن گرافت مو تاثیرگذار باشد مصرف به موقع و درست آنتی بیوتیک ها است. در صورت عدم مصرف این دارو طبق نظر پزشک و در بین وعده های غذایی، امکان ایجاد مشکلات معده برای شما به وجود خواهد آمد.

محکم شدن گرافت مو با نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب به میزان کای در هیدراته شدن بدن و عملگرد صحیح آن تاثیر بسیاری دارد. اهمیت مصرف آب بعد از کاشت مو در جهت محکم شدن گرافت مو دوچندان خواهد شد. به صورت کلی، بهتر است به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، 30 میلی لیتر آب بنوشید. مثلا اگر 60 کیلوگرم وزن دارید، روزانه حدودا به مقدار 1800 میلی لیتر یا 8 لیوان آب نیاز دارید.

فعالیت ورزشی را به تعویق بیندازید

اکثر پزشکان بر این باور هستند که چند هفته اول بعد از کاشت مو از انجام هر گونه فعالیت های ورزشی پرهیز کرده و بعد از آن نیز ورزش های سبک را شروع کنید. پیشنهاد ما به شما این است که حداقل یک هفته اول بعد از عمل را استراحت کنید و بعد از آن به مرور با پیاده روی و ورزش های سبک شروع به فعالیت نمایید. همچنین برای انجام ورزش‌هایی مثل فوتبال یا کوهنوردی حداقل چهار هفته صبر کنید تا از محکم شدن موهای کاشته شده و تثبیت گرافت‌ها مطمئن شوید.

تاثیر رژیم غذایی در محکم شدن گرافت مو

طبق نظر پزشکان بهتر است از غذاهای چرب و فست فود تا تا حد زیادی خودداری کرده و به مصرف میوه و سبزیجات بپردازید. خوردن میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین را در اولویت قرار دهید. از مصرف الکل، سیگار و دخانیات  جدا پرهیز کرده و بهتر است گوشت قرمز، مرغ و ماهی به دلیل داشتن پروتئین و  غنی از ویتامین‌های ب بودن را در جهت استحکام گرافت های کاشته شده مصرف نمایید.

تاثیر رژیم غذایی در محکم شدن گرافت مو

در نور آفتاب قرار نگیرید

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید به مدت طولانی به پوست و همچنین فولیکول های مو آسیب می زند. هفته اول پس از محکم شدن گرافت مو، از قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم مخصوصا از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر بپرهیزید.بعد از دوهفته که از محکم شدن ریشه مو بعد از کاشت مطمئن شدید می توانید با کلاه های گشاد مانند کلاه ماهیگیری از اشعه های خورشید جلوگیری کنید.

مراقب عرق کردن خود باشید

هر گونه فعایتی که باعث عرق کردن شما شود می تواند ریسک عفونت سر را افزایش داده و از محکم شدن گرافت مو جلوگیری کند. سونا و رطوبت نیز حداقل یک ماه بعد از کاشت مو برای گرافت‌های تازه کاشته شده مضر است. برای رفتن به استخر و یا آب تنی در دریا نیز حداقل یک ماه صبر کنید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کرده ایم شما را با مدت زمان محکم شدن گرافت مو آشنا کنیم. هر گونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *