چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی

چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی و علت آن

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که از ما پرسیده می شود این است که علت چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی چیست و چگونه می توان آن را کنترل کرد؟ ما را تا انتهای این مطلب همراهی بفرمایید.

علت چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی

چرب شدن بینی بعد از عمل راینوپلاستی یکی از عارضه های طبیعی بعد از عمل است. طبق نظر پزشکان متخصص جراحی بینی که اسامی آنها را در لینک درج شده قرار داده ایم، آسیب های وارد شده موجب بروز ترشح چربی از غدد می گردد. پزشکان بر این باورند که پس از عمل جراحی زیبایی بینی، بینی بیمار به مدت یک هفته پانسمان خواهد بود. طی این مدت منافذ پوست بسته می باشد و این مسدود بودن پوست سبب ایجاد چربی می شود.

علت چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی

راه های درمان چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی

توجه کنید که برای کنترل و یا درمان این عارضه حتما باید با پزشک خود مشورت کرده از مصرف دارو و یا کرم های درمانی سرخود جدا پرهزی نمایید. به صورت کلی راه های زیر به عنوان موثرترین روش های درمانی در این زمینه شناخته شده اند:

  • استفاده از محصولات شوینده‌ی مناسب پس از حمام
  • توقف استفاده از محصولات مرطوب‌کننده در ناحیه‌ی مد نظر
  • استفاده از مواد آرایشی مناسب پوست که از مسدود شدن منافذ جلوگیری می‌کنند
  • استفاده از چسب جوش سر سیاه برای بینی
  • لایه‌برداری پوست

آیا میزان چربی پوست در جراحی بینی تاثیر دارد؟

باید بدانید که میزان و شدت چربی پوست در عمل های زیبایی اهمیت دارد. چرا که ترشح بیش از حد غدد چربی در ناحیه بینی می تواند باعث ضخامت پوست بینی گردد. به همین دلیل پزشک باید تغییرات بیشتری برای اصلاح فرم بینی ایجاد کند. از طرفی ایجاد فرم جدید روی پوست چرب سخت‌تر است.

آیا میزان چربی پوست در جراحی بینی تاثیر دارد؟

بعد از جراحی هم پوست بینی به دلایلی که اشاره خواهیم کرد چرب‌تر خواهد شد. به همین دلیل میزان چربی پوست بینی کاندیداها قبل از رینوپلاستی بررسی می‌شود و اگر اقدامات خاصی برای کاهش میزان چربی نیاز باشد، انجام خواهد شد.

آیا کنترل چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی امکان‌پذیر است؟

بله، ولی باید حتماً در این زمینه با پزشک جراح خود مشورت کنید.

از این که تا پایان این مطلب ما را همراهی کردید بسیار ممنونیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از قسمت نظرات کاربران در انتهای صفحه با ما در ارتباط باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *