خارش بینی بعد از جراحی و علت آن

یکی از عارضه های پرتکرار بعد از راینوپلاستی خارش بینی است. اما آیا علت خارش بینی بعد از جراحی را می دانید؟ این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو را اصلا از دست ندهید.

علت خارش بینی بعد از جراحی چیست؟

ایجاد خارش در بینی بعد از عمل جراحی یک عارضه کاملا طبیعی است. علت اصلی آن نیز طبق نظر جراحان بینی، می تواند مواردی همچون تعریق پوست، داشتن کچ و آتل روی بینی، وجود تامپون داخل بینی و ترمیم زخم های داخل بینی باشد.

علت خارش بینی بعد از جراحی چیست؟

خارش داخل بینی بعد از جراحی

در برخی موارد امکان به وجود آمدن خارش داخل بینی است. از اصلی ترینن علت این عارضه پروسه بهبود زخم های بینی در حال طی شدن می باشد. این عارضه گذرا است و طی دو هفته پس از عمل زیبایی بینی از بین خواهد رفت.

راه های درمان خارش بینی بعد از عمل چیست؟

راه های مختلفی برای کاهش و یا درمان خارش بینی بعد از عمل راینوپلاستی وجود دارد که عبارت اند از:

  • از پزشک خود بخواهید تا شما را از نظر ایجاد عفونت مورد بررسی قرار دهد.
  • خود را از نظر ایجاد حساسیت مورد ارزیابی قرار دهید و در صورتی‌ که به عاملی حساسیت نشان داده‌اید، تحت
  • نظر پزشک از آنتی‌هیستامین خوراکی‌ استفاده کنید.
  • از مصرف الکل اجتناب کنید.
  • به‌هیچ وجه ناحیه‌ی جراحی شده را دستکاری نکنید.
  • از کمپرس آب سرد استفاده نمایید.
  • به‌هیچ عنوان تا زمان بسته شدن زخم، از کرم ضد خارش استفاده نکنید.

علت سوزش بینی بعد از عمل چیست؟

به‌طور کلی خارش و سوزش بینی بعد از عمل دور از انتظار نیست و علت نیز معمولاً به‌دلیل التهاب داخل بینی بعد از عمل و فرآیند بهبود نقاط جراحی شده است. اما اگر به‌مرور بهبود حاصل نشود باید حتماً با پزشک مشورت نمایید.

علت سوزش بینی بعد از عمل چیست؟

خارش جای بخیه

در حین انجام جراحی بینی پزشک برای انجام جراحی مجبور به برشهایی در پوست بینی می باشد. امکان دارند که برای کوچکتر کردن پرده های بینی نیاز داشته باشد تا آنها را برش دهد و به اندازه مورد نیاز برساند. پس از انجام عمل بینی برشهای ایجاد بخیه زده می شود. علت خارش جای بخیه ها به دلیل فرایند بهبود بافت پوست می باشد. که این مورد پس از یک ماه از عمل زیبایی بینی از بین می رود.

از این که تا پایان این مقاله ما را همراهی کرده اید بسیار ممنونیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص مطلب فوق می توانید از قسمت نظرات کاربران در انتهای صفحه با ما در ارتباط باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *