پروتز لب چیست؟ | مقایسه دو روش ژل لب و ایمپلنت لب

پروتز لب چیست؟ دو روش مهم برای پروتز لب ایمپلنت و تزریق ژل است که هر کدام مزایا و معایبی را به همراه دارد. اگر در پی انجام روشی ایمن برای حجم دهی به لب های خود هستید، بهتر است همه ی گزینه ها را از نظر تهاجمی بودن آنها مورد ارزیابی قرار دهید. در این مقاله بهترین روش پروتز لب را جهت حجم دهی به شما معرفی می کنیم. با ما همراه شوید…

پروتز لب چیست؟

پروتز لب یک روش نیمه تهاجمی در جهت حجیم کردن لب ها است که برای افرادی که لبهای کوچک و نازکی دارند مناسب ترین گزینه است. در این روش از دو نوع پروتز پلاستیکی استفاده می شود:

  • پروتز پرمالیپ
  • پلی تترا فلورو اتیلن منبسط شده

ماندگاری پروتز لب چقدر است؟

lمیزان اثر این تکنیک بسیار زیادی است در حدی که برخی از پزشکان آن را دائمی و بلند مدت می نامند. مانـدگاری دیگر روش ها مانند تزریق چربی یا فیلر مدت زمان محدود دارد و بعد از مدتی نیاز به تمدید پیدا می کند. اما شما می توانید با استفاده از جراحی پروتز تا چندین سال ظاهر لب‌های خود را تغییر دهید.

ماندگاری پروتز لب چقدر است؟

توصیه های قبل از عمل پروتز لب چیست؟

این تکنیک به عنوان بهترین روش پروتز به دلیل ماندگاری بالا انجام شده توسط جراح پلاستیک و زیبایی و یا جراح عمومی در بین افراد رواج پیدا کرده است اما توصیه های قبل از جراحی را باید به دقت انجام دهید تا از نتیجه بعد از عمل راضی باشید:

  • اگر فرد سیگاری هستید، حتما باید قبل عمل از کشیدن آن خودداری کنید. پزشکان عموما توضیه می‌کنند، از ۴ هفته قبل عمل سیگار نکشید. زیرا مصرف تنباکو و نیکوتین بهبود زخم‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.
  • مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند مسکن‌ها و مکمل‌های گیاهی باعث افزایش خونریزی پس از عمل می‌شود. همین موضوع احتمال عفونت را افزایش می‌دهد.
  • حتما سوابق پزشکی خود را به جراح زیبایی اطلاع دهید.
  • اگر تبخال دهانی داشته باشید، ممکن است از شما خواسته شود، داروهای ضدویروس مصرف کنید. پس از عمل پروتز نیاز به ۱ تا ۳ روز استراحت دارید. برای این چند روز برنامه‌ریزی کنید.

آیا جراحی پروتز لب بی‌خطر است؟

برخی از پزشکان معتقد هستند که پروتز لب بی‌خطر است. آن‌ها مانند بسیاری دیگر از جراحان پلاستیک قبل از هشدار FDA از پروتز لب استفاده می‌کردند و همچنان نیز این کار را انجام می‌دهند. اما عوارض و خطراتی که در زیباجویان محترم دیده شده است شامل: عفونت، نامتقارن بودن پروتز، تورم و کبودی و … است.

معایب پروتز لب چیست؟

بسیاری از افراد قبل از انجام عمل زیبایی لب در انتخاب بهترین روش دچار سردرگمی خواهند شد. برخی جوانب منفی عمل پروتز شامل موارد زیر است:

  • اگر به دنبال تفاوت چشمگیر در لب‌های خود هستید، تزریق ژل یا تزریق چربی تاثیر بهتری دارند. عمل پروتز به اندازه این روش‌ها تغییر ایجاد نمی‌کند.
  • احتمال جابجایی، برآمدگی و عفونت به ویژه در پروتزهای سایز بزرگ وجود دارد.
  • احتمال واکنش آلرژیک پس از قرارگیری پروتز وجود دارد.
  • ممکن است، با توجه به نظر پزشک و در گذر زمان به روش‌های دیگر عمل زیبایی لب نیاز داشته باشید. به عنوان مثال برای اصلاح عدم تقارن، جابجایی پروتز یا توده‌هایی که با گذشت زمان ایجاد می‌شوند.

بهترین دکتر لیفت روسی لب در شیراز در لینک درج شده قرار گرفته است. جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک درج شده مراجعه کنید.

تفاوت پروتز لب با ژل لب

اگر به دنبال تفاوت های اصلی بین پروتز و ژل لب هستید به جدول زیر مراجعه کنید. همچنین نکات مهم قبل از تزریق ژل لب که باید بدانید را در لینک درج شده توضیح داده ایم.

تفاوت پروتز لب ژل لب
مزایا بلند مدت و دائمی
کاهش هزینه در بلندمدت
روش نسبتا ایمن با حداقل خطرات در بلندمدت
قیمت پایین‌تر
ماندگاری کوتاه (حدود یک سال)
بهبود سریع با حداقل عوارض
ظاهر طبیعی‌تری ایجاد می‌کند.
معایب خطرات احتمالی جراحی زیبایی
هزینه بالا
زمان بهبود طولانی‌
برداشتن پروتز نیاز به جراحی دوباره دارد.
نیاز به تکرار مداوم
افزایش هزینه در بلندمدت
عوارض جانبی در صورت تزریق ژل به رگ خونی

سخن آخر

افزایش حجم لب با روش پروتز لب آلوپلاستیک گزینه‌ای سریع، ایمن، مقرون به صرفه و کم خطر برای بیمارانی است که به دنبال افزایش و یا جوان سازی لب‌های خود هستند. نتایج زیبایی حاصل از آن به وسیله یک جراح آگاه و با تجربه عالی است و نتایج طولانی مدتی را به همراه دارد و نیازهای بیمار را نیز برآورده می‌کند.

اشتراک‌گذاری