ورم بعد از ابدومینوپلاستی

ورم بعد از ابدومینوپلاستی و درمان آن

در این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو به بررسی ورم بعد از ابدومینوپلاستی و راه های درمان آن می پردازیم. داشتن عوارض جانبی بعد از هر جراحی کاملا طبیعی است و باید با رعایت یک سری نکات به بهبودی آنها کمک کرد. با ما همراه شوید…

ورم بعد از عمل ابدومینوپلاستی

اگر شما هم قصد انجام عمل ابدومینوپلاستی را دارید باید بدانید بعد از جراحی به طور حتمی دچار ورم شکم خواهید شد. ورک کردن شکم بعد از این جراخی جزئی از عوارض موقتی این عمل است. این تورم به دلیل زخم های به وجود آمده روی شکم بوده و نشانه آغاز به کار سیستم ایمنی بدن در جهت بهبود و ترمیم بافت های آسیب دیده می باشد پس اصلا نگران نباشید.

ورم بعد از عمل ابدومینوپلاستی

دلیل تورم شکم بعد از جراحی ابدومینوپلاستی

یکی از اصلی ترین علت های ورم بعد از ابدومینوپلاستی مرتبط با رگ های لنفاوی و رگ های خونی این محدوده است. چرا که در زمان انجام جراحی، هم خون رسانی ناحیه جراحی و هم سیستم لنفاوی تحت تاثیر قرار می گیرد و از آنجایی که این عمل نیاز به برش هایی در امتداد ناحیه شرمگاهی دارد، پوست بالای آن و همچنین رگ های خونی دستکاری می شوند؛ بنابراین ممکن است خون به راحتی به این ناحیه نرسد و بدین ترتیب پوست به تدریج واکنش داده و متورم می شود. میزان و شدت تورم در هر فرد توجه به نوع جراحی مثلا مینی ابدومینوپلاستی با جراحی ابدومینوپلاستی کامل و همچنین اناتومی و سیستم ایمنی بدن افراد متفاوت است.

در صورتی که برای انجام این عمل به دنبال بهترین جراح ابدومینوپلاستی در شیراز هستید، به لینک درج شده مراجعه نمایید.

دلیل تورم شکم بعد از جراحی ابدومینوپلاستی

مدت ورم بعد از ابدومینوپلاستی چقدر است؟

تورم بعد از جراحی و بلافاصله بعد آن آغاز شده و تا پایان دوان نقاهت کم کم از بین می رود. این مدت زمان بسته به بدن بیمار و نوع مراقبت های وی بین 1 تا 3 ماه طول می کشد. اما در اکثر موارد بعد از یک ماه فرم بدن کاملا مشخص شده و میزان تورم تا حد بسیار زیادی از بین میرود.

راه های درمان و رفع ورم بعد از عمل ابدومینوپلاستی

رعایت یک سری نکات و انجا یک سری نکات می تواند در کاهش تورم به شما کمک کند:

  • کاهش مصرف نمک و مواد غذایی فرآوری شده
  • نوشیدن آب به اندازه کافی
  • ترک سیگار در دوران نقاهت
  • پیاده روی، از 48 ساعت بعد از عمل ابدومینوپلاستی به شدت به پیشگیری از ورم کمک می‌کند.
  • پرهیز از فعالیت‌های سنگین
  • تمیز نگه داشتن ناحیه جراحی شده
  • پوشیدن گن
  • مصرف داروهای تجویز شده

کلام آخر

در این مقاله به ببرسی ورم بعد از ابدومینوپلاستی و راه های درمان آن پرداخته ایم. هر گونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *