میکرودرمال چیست؟

میکرودرمال چیست و چه کاربردی دارد؟

میکرودرمال چیست؟ در پیرسینگ میکرودرمال (microdermal piercing) یک طرف پیرسینگ زیر پوست کار شده و در قسمت رو دیده نمی شود، این مدل پیرسینگ کمک می کند، بتوانید جواهرات و فلزات مورد علاقه تان را در هر قسمت از بدن که خواستید، کار کنید. از آنجایی که درباره این تکنیک پیرسینگ نمی دانید در این مقاله خواهیم گفت.

میکرودرمال چیست؟

پیرسینگ یک عمل زیبایی بوده که از گذشته های دور به شکل ساده تری انجام می شده است. سوراخ کردن قسمتی از بدن مانند گوش، ناف یا بینی و قرار دادن نگین یا فلزهای دیگر در آن را پیرسینگ می گویند. سوراخ کردن گوش و ناف در ایران باستان و همچنین در کشورهای دیگر هم برای مردان و هم زنان عمومیت داشته و بسته به نوع نگینی که در محل پیرسینگ قرار می دانند، شان و مقام افراد متفاوت به نظر می رسید.

میکرودرمال چیست؟

مردان مثلا بیشتر اقدام به سوراخ کردن یک گوش یا ناف خود می کردند اما زنان پیرسینگ را برای گوش ها، بینی و قسمت هایی از بدن و حتی اندام های جنسی هم انجام می دادند و این کار در آن ها از جذابیت خاصی برخوردار بود. قرار دادن یک فلز طلا یا نقره در محل پیرسینگ بیانگر شان و رتبه خانوادگی و همچنین توانایی های آن فرد هم محسوب می شد.

عوارض میکرودرمال چیست؟

  • عفونت
  • آلرژی به فلز، بهتر است از فلز نیکل استفاده نکنید.
  • آلوده شدن به ویروس های خطرناک در صورت ضد عفونی نبودن صحیح
  • خونریزی
  • امکان اختلال در جریان خون
  • خطر ابتلا به کزاز
  • بافت اسکار اضافی

پیرسینگ میکرودرمال باید توسط چه کسانی انجام شود؟

پیرسینگ میکرودرمال باید توسط افراد متبحر و با تجربه انجام شده در مراکز تخصصی پیرسینگ که اسامی آنها در لینک درج شده قرار گرفته است انجام شود. سوزن ها و وسایلی که بکار می رود، باید یکبار مصرف بوده و قبل از انجام این کار حتما همه چیز را به لحاظ بهداشتی چک کنید چون در صورت عدم رعایت بهداشت در این کار احتمال انتقال بیماری های مسری توسط سوزن آلوده و وسایل دیگر وجود دارد.

پیرسینگ میکرودرمال باید توسط چه کسانی انجام شود؟

روش های معمول در پیرسینگ میکرودرمال

پیرسینگ میکرودرمال به دو روش پانچ و سوراخ کردن با سوزن جراحی انجام می شود که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم:

میکرودرمال به روش سوزن

در روش سوزن جراحی به جای اینکه سوزن پوست را در دو طرف سوراخ کند، یک طرف پوست را سوراخ کرده و طرف دیگر به شکل حرف L زیر پوست سوراخ می شود.

پیرسینگ میکرودرمال به روش پانج

در پیرسینگ میکرودرمال به روش پانچ از دستگاه خاصی برای سوراخ کردن پوست استفاده می شود. این دستگاه دقت بالایی داشته و عمق سوراخ را بسته به تنظیمات ایجاد شده در نظر می گیرد و بعد پوست و لایه های اضافی را هم بعد پیرسینگ میکرودرمال خارج می کند. در روش پانچ سوراخ ایجاد شده دقیقا به همان اندازه است که می خواهید.

پیرسینگ میکرودرمال به روش پانج

چه کسانی میکرودرمال نمیتوانند انجام دهند؟

طبق نظر پزشکان متخصص افراد زیر باید از این تکنیک دوری کنند:

  • افراد مبتلا به بیماری دیابت.
  • کسانی که ضعف سیستم ایمنی را دارد و یا از دارو های سرکوب کننده سیستم ایمنی برای خود استفاده می کنند.
  • افرادی که بدن آن ها تمایل به ایجاد اسکار و یا به اصطلاج گوشن اضافه بعد از ایجاد زخم را دارند.
  • کسی که سابقه حساسیت و یا آلرژی های شدید تماسی را دارند.
اشتراک‌گذاری