ماندگاری تزریق چربی

ماندگاری تزریق چربی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

چربی یکی از انواع پرکننده‌ها (فیلرها) است که بر خلاف ژل از بدن خود فرد گرفته و در جایی دیگر از صورت و بدن، پس از مراحل آماده سازی تزریق می‌شود. ماندگاری تزریق چربی سوال بسیاری از زیباجویان است. با وجود این که پروسه تزریق چربی مشکل تر از تزریق ژل است؛ ولی معیارهایی دارد که این روش متقاضیان زیادی داشته باشد. این مقاله از وب سایت پوست و مو را از دست ندهید.

آیا تزریق چربی دائمی است؟

هنگام تزریق چربی به صورت و سایر قسمت ها، پزشک از تکنیک های خاصی استفاده کرده تا چربی ها را با دقت به لایه های عمیق پوست بفرستد. پزشک، چربی ها را بین رگ های خونی تزریق می کند تا سازگاری بیشتری با محل جدیدشان پیدا کنند و در مجاورت عروق از تغذیه بهتری بهره مند شوند.

آیا تزریق چربی دائمی است؟

این تکنیک به عنوان یک روش نیمه دائمی برای برطرف کردن مشکلات صورت و سایر اندام ها استفاده می شود. اگر به دنبال مراکز تخصصی تزریق چربی هستید به لینک درج شده مراجعه کنید. اسامی و آدرس بهترین پزشکان در این زمینه در این لینک قرار دارد.

ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

در مورد میزان ماندگاری تزریق چربی به صورت، هر چقدر بیمار کمتر به محل تزریق دست بزند و آن را ماساژ بدهد، ماندگاری آن بیشتر از حد معمول خواهد. ثابت ماندن و حفظ وزن بعد از تزریق چربی هم نکته ای کلیدی در ماندگاری تزریق چربی است. به صورت کلی بین 1 تا 2 سال ماندگاری برای این تکنیک دیده شده است.

عوامل تاثیرگذار در ماندگاری تزریق چربی

یکی از عواملی که تزریق چربی را به عنوان ماندگارترین فیلر معرفی می کند، ساختار و نوع چربی ها می باشد.
نتایج موفقیت آمیز و ماندگاری که از تزریق چربی بدست می آید، به دلیل همین سازگاری چربی ها است و ساختار چربی های بدن بیمار کاملا مشابه است و فقط در نوع محل قرار گیری با یکدیگر متفاوت هستند.

تکنیک تزریق چربی به پوست بیمار، می‌تواند باعث زنده ماندن 90 درصد از چربی ها در محل تزریق خواهد شد که در نهایت با تزریق سلول های چربی زنده و ادامه فعالیت آنها در اندام جدید، سبب ماندگاری در محل چربی تزریق شده میشود. هر زمان که بیمار خواستار تزریق میزان بیشتری از چربی باشد، می توان به راحتی این کار را انجام داد.

عوامل تاثیرگذار در ماندگاری تزریق چربی

نوع رژیم غذایی بیمار هم نقش مهمی دد ماندگاری دارد و گرفتن رژیم های سخت و کاهش وزن، نقش منفی بر روند جذب چربی دارد.
در بیمارانی که بعد از تزریق چربی، پای بند رژیم غذایی متعادل و سالم باشند، مقداری از چربی تزریق شده، بطور دائم و همیشگی زیر پوستشان وجود خواهد داشت.

مقایسه ماندگاری تزریق چربی با پروتز

حتما نام جراحی پروتز به گوشتان خورده است؛ از پروتز برای حجم دهی و برجسته سازی اندام های مختلفی استفاده می شود که میزان ماندگاری پروتز در اندام ها بسیار کم است و به مرور زمان، پوسته ی خارجی پروتز نازک تر می شود و ظرف مدت کوتاهی هم از بین می رود.

مقایسه ماندگاری تزریق چربی با ژل

تزریق ژل هم یکی دیگر از فیلرهای مصنوعی است که برای برجسته سازی گونه، حجیم کردن لب ها، زاویه سازی فک، فرم دهی چانه استفاده می شود. میزان ماندگاری تزریق ژل معمولا کمتر از یک سال است و ممکن است عوارضی مثل ایجاد حساسیت، عفونت، جا بجا شدن، گلوله شدن و غیره را به دنبال داشته باشد.

ممکن است بپسندید:

مراحل تزریق چربی شکم به صورت

اشتراک‌گذاری