آیا حساسیت به تزریق ژل واقعیت دارد؟

آیا حساسیت به تزریق ژل واقعیت دارد؟

حساسیت به تزریق ژل سوالی است که امروزه در بین زیباجویان محترم مطرح می شود. فیلرها عمدتا از مواد ساخته شده یا مواد طبیعی موجود در بدن درست می شوند. اما آیا واقعا این تزریق حساسیتی نیز در پی دارد؟ این مقاله از وب سایت پوست و مو را از دست ندهید تا اطلاعات کافی در این باره به دست بیاورید.

آیا حساسیت ژل های اسید هیالورونیک وجود دارد؟

در جواب این سوال که ژل های اسید هیالورونیک حساسیت زا هستند یا نه باید بگوییم که درصد بروز حساسیت بر اثر تزریق آنها بسیار کم است. چرا که اسید هیالورونیک ماده ای است که به طور طبیعی داخل بدن وجود دارد و احتمال اینکه بروز واکنش های آلرژیک بر اثر تزریق آن رخ دهد، به ندرت است. درباره کاربردهای ژل اسید هیالورونیک در لینک درج شده بخوانید.

کاربردهای ژل یا فیلر چیست؟

تزریق ژل ها میتوانند حجم زیادی از مشکلات مربوط به پوست را حل کنند مانند:

  • خطوط اطراف بینی و دهان مثل خطوط ماریونت و خطوط لبخند
  • گودی گونه و شقیقه‌ها
  • خطوط عمودی لب‌ها
  • نازک شدن لب‌ها
  • خطوط روی چانه
  • نامتقارن بودن اجزای صورت

کاربردهای ژل یا فیلر چیست؟

تزریق ژل نسبت به عمل‌های جراحی زیبایی مقرون به صرفه است و همچنین می‌توان آثار آن را 30 دقیقه پس از انجام مشاهده کرد. آثار ایجاد شده نیز بین 9 ماه تا بیش از 2 سال ماندگاری خواهند داشت.

حساسیت به تزریق ژل چگونه است؟

کبودی، تورم، قرمزی، حساسیت و خونریزی خفیف در محل انجام تزریقات امری طبیعی است و جای نگرانی ندارد. اکثر این عوارض تقریباً بلافاصله پس از تزرقی و یا طی 24 تا 48 ساعت پس از آن از بین خواهند رفت. البته ممکن است کبودی‌های ایجاد شده تا 1 هفته و در موارد نادر کمی بیشتر از آن باقی بمانند.

حساسیت به تزریق ژل چگونه است؟

از جمله عوارض جانبی بسیار نادر پس از تزریق ژل که میتواند به عنوان حساسیت نیز شناخته شود عبارت است از:

  • حرکت ژل – ممکن است ژل تزریق شده حرکت کرده و از ناحیه‌ی مطلوب خارج شود.
  • حساسیت – این واکنش ممکن است به شکل حمله‌ی حاد آنافیلاکسی و یا به شکل واکنش مدت دار دیده شود
    ندول – ژل ممکن است در زیر پوست توده‌هایی را ایجاد کند.
  • عفونت
  • انسداد عروق – این مشکل زمانی ایجاد می‌شود که ژل تزریق شده یک رگ خونی را مسدود کرده و یا بر روی آن فشار وارد کند. این مشکل می‌تواند منجر به مرگ بافت (نکروز) و حتی کوری دائمی شود.

حساسیت های تزریق ژل به واژن

از جمله حساسیت به تزریق ژل در این ناحیه، می‌توان عفونت‌های زنانگی را در نظر گرفت. این عارضه از دسته مشکلاتی هستند که باید حتما در جهت از بین بردن آن به پزشک متخصص خود مراجعه کرد تا با استفاده از داروهای تجویز شده هر چه سریعتر روند درمان را پشت سر بگذارید.

علاوه بر عفونت، امکان رخ دادن مشکلات دیگر، اعم از دردهای شدید، سفت شدن ناحیه تزریق شده، التهاب، تورم، کبودی، ایجاد حساسیت و … نیز وجود دارد.

برای کاهش حساسیت به تزریق ژل چه کار کنیم؟

اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی و حساسیت به تزریق ژل عبارت است از:

  • تزریق ژل باید فقط توسط پزشک متخصص زیبایی انجام شود.
  • تزریق ژل باید در شرایط بهداشتی مناسب انجام شود تا از بروز حساسیت و ناراحتی‌های احتمالی پیشگیری شود.
  • قبل از انجام تزریق، از ویژگی‌ها و کیفیت ژل مورد استفاده مطمئن شوید. همچنین قبل از تزریق تست حساسیت انجام دهید تا از مناسب بودن ژل برای خود اطمینان حاصل کنید.
  • مطمئن شوید که ژل مورد استفاده دارای تأییدیه از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است.
  • مطمئن شوید که ژل و سوزن‌های مورد استفاده در بسته بندی مناسب و باز نشده قرار داشته باشند.

آیا نتایج بلافاصله دیده می‌شوند؟

بله، این یکی از جنبه‌های مثبت این روش درمانی است و شما می‌توانید بلافاصله پس از تزریق ژل، نتیجه را مشاهده کنید. حدود 10 تا 20 درصد از حجم ایجاد شده در اثر تورم بوده که از بین خواهد رفت. همچنین قرمزی ایجاد شده در عرض چند هفته برطرف خواهد شد. 8 تا 10 روز پس از انجام تزریق، پزشک شما را ویزیت کرده و از تاثیرگذاری ژل مطمئن می‌شود. در این زمان اگر احساس شود که به ژل بیشتری نیاز دارید، تزریق مجدد انجام خواهد شد.

سخن آخر:

اگر به مراقبت های لازم قبل و بعد از تزریق که گفته شد توجه کنید، دیگر نگرانی در این باره وجود نخواهد داشت. حالا با خواندن مقاله امروز فهمیدیم که آیا ژل های تزریقی حساسیت دارند؟ یا خیر.

ممکن است بپسندید:

بهترین دکتر تزریق فیلر در شیراز

اشتراک‌گذاری