جدیدترین روش جراحی بینی در سال 2022 چیست؟

امروزه انجام جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین متدهای زیبایی در بین مردم است. جدیدترین روش جراحی بینی میتواند بیش از 80 درصد از ایرادات بینی را اصلاح کند. با گسترش و پیشرفت فضای مجازی افراد می‌توانند این اطلاعات را به راحتی پیدا کنند و از آن در راستای اصلاح فرم بینی استفاده کنند. در این مطلب اطلاعات کامل درباره تکنیکی های جدید راینوپلاستی را خواهید خواند.

جراحی بینی چیست؟

جراحی بینی می تواند جراحی زیبایی یا صرفا جراحی درمانی برای رفع برخی از اختلالات باشد.

انواع جراحی بینی عبارتند از:

  • جراحی بینی رینوپلاستی(جراحی زیبایی)
  • جراحی بینی سپتوپلاستی(جراحی درمانی)

دو روش کلی در جراحی بینی

روش های اصلی جراحی بینی در بین خانم ها و آقایان به دو صورت بسته و باز در کل ایران انجام می‌شود.  انتخاب یکی از این دو روش بسته به توانایی بینی افراد دارد. در ادامه با هر دو تکنیک آشنا می‌شوید:

جراحی بینی به روش باز

درباره‌ روش باز به عنوان جدیدترین روش جراحی بینی باید بگوییم که در این روش بهترین جراح بینی با برش‌هایی که خارج بینی ایجاد می‌کند، می‌تواند به راحتی پوست فرد را کنار بگذارد. استفاده از روش باز برای متقاضیان جراحی بینی دارای مزیت‌ها و همچنین عیب‌هایی است.

بزرگ‌ترین مزیت این روش، دسترسی کامل پزشک به سطح بینی و دید کافی از آن است. همچنین به کار بردن دقت و در نظر گرفتن ظرافت بیش‌تر و رسیدن به هدف فرد، از دیگر مزیت‌های استفاده از روش باز در جراحی بینی می‌باشد.

جراحی بسته بینی

متد دیگری از عمل زیبایی بینی که باید آن را معرفی کرد، روش بسته است. در این روش پزشک متخصص برش‌هایی داخل بینی افراد ایجاد می‌کند و این موضوع با روش باز کاملاً مخالف است. دید پزشک بر روی بینی فرد در این متد بسیار کم‌تر است.

مزیت عمل بسته در این است که پس از عمل جای زخمی بر روی پوست فرد نخواهند ماند. دوران نقاهت این تکنیک بسیار کمتر از جراحی به روش باز است.

جدیدترین روش عمل بینی بدون جراحی

با توجه به پیشرفت علم پزشکی و به وجود آمدن فناوری های روز دنیا به راحتی می‌توانیم بوییم جراحی بینی دچار تغییرات عالی شده است. برای مثال برخلاف گذشته، عمل زیبایی بینی با روش‌های غیر جراحی نیز قابل انجام است که افراد می‌توانند بدون انجام جراحی نقص بینی خود را از بین ببرند:

جدیدترین روش عمل بینی بدون جراحی

تزریق ژل به بینی

یکی از متد‌های غیر جراحی که بسیار پرطرفدار و همچنین پرکاربرد می‌باشد، استفاده از فیلر برای از بین بردن قوز بینی است. نحوه‌ کاربرد آن نیز به اینگونه است که پزشک در روز انجام عمل، کمی فیلر را آماده‌ تزریق می‌کند و با استفاده سوزن‌های مخصوص، در زیر پوست بینی فرد تزریق می‌کند تا قوز بینی برطرف گردد. مزیت این روش در این است که درد و خونریزی خاصی برای آن‌ها به وجود نخواهد آمد. رینوپلاستی با استفاده از تزریق فیلر برای افرادی که آستانه‌ تحمل پایینی دارند پیشنهاد می‌شود و علاوه بر آن کسانی که از خون نیز می‌ترسند می‌توانند با استفاده از تزریق ژل نقص بینی خود را به راحتی از بین ببرند.

انجام لیزر بینی

روش مدرن دیگری که می‌توانیم در رابطه با عمل بینی بدون جراحی معرفی کنیم، استفاده از لیزر برای از بین بردن مشکلات افراد در ناحیه‌ بینی است. رینوپلاستی با استفاده از لیزر نیز بسیار پرطرفدار می‌باشد. بیشترین و پرکاربرد‌ترین استفاده لیزر برای عمل زیبایی بینی، درمورد برطرف کردن مشکل پولیپ بینی است که افراد می‌توانند بدون استفاده از جراحی بینی و با لیزر آن را درمان کنند.

پلاسما جت بینی

و اما یکی از روش‌های مدرن عمل بینی و همچنین به روز‌ترین متد‌ در این زمینه، روش پلاسما جت بینی نام دارد. فرم دادن بینی با استفاده از متد فوق بسیار عالی می‌باشد که این کار بدون درد بوده و همچنین کم تهاجم است. در این روش متخصص از طریق سوزاندن نقطه‌ای لایه رویی بینی، اقدام به کاهش حجم بینی خواهد کرد در نتیجه این روش برای افرادی که بینی گوشتی دارند کاملا مناسب است.

تزریق چربی

تزریق چربی نیز از دیگر روش‎های غیر تهاجمی برای درمان عوارض سطحی و جزئی بینی است که در آن ابتدا چربی از بدن فرد استخراج شده و پس از تصفیه، با کمک سوزن به بدن فرد تزریق می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *