پیکر تراشی چیست و چه عوارضی دارد؟

عمل پیکر تراشی چیست و چگونه انجام می شود؟ پیکر تراشی با هدف لاغری و کاهش سایز در نقاط مختلفی از بدن انجام می‌شود. این متد برای تغییر فرم اندام به صورت زود هنگام مورد استفاده قرار می گیرد. این جراحی با هدف رسیدن به اندام مناسب تحت نظر جراح پلاستیک و زیبایی انجام می‌شود. اگر این مقاله را تا انتها بخوانید با عوارض، مزایا و روش های پیکر تراشی آشنا می‌شوید.

پیکر تراشی موضعی چیست؟

در گذشته افراد علاقه مند به اندام های متناسب و زیبا از طریق رژیم غذایی و ورزش به وزن و هیکل دلخواه خود می‌رسیدند. با پیشرفت های متعدد تکنولوژی در پزشکی این روزها دستگاه عای مختلف پیکر تراشی به بازار آمده و این جراحی را راحت تر کرده است. پیکرتراشی روشی است که از طریق آن می‌توان چربی‌های موضعی بخشی از بدن را تخلیه کرد و ساختار بدن را باتوجه به استانداردها و سلیقه شخصی، فرم‌دهی کرد.

با کمک دستگاه پیکرتراشی می‌توان با کم‌ترین تهاجم، لوله کانولا را از طریق برش کوچک یک سانتی وارد بدن کرد تا ساختار چربی‌ها را در هم شکسته و از همان ناحیه تخلیه کند.

بهترین دکتر جراح پیکر تراشی را چگونه پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن جراح پیکر تراشی خوب باید به نکات مختلفی توجه کنید چرا که اگر این جراحی را به دست افراد نابلد بسپارید ممکن است با عوارض زیر همراه شوید:

  • عفونت
  • عدم وجود تقارن
  • خونریزی
  • تجمع مایع زیر پوست
  • از دست دادن بخشی از پوست شکم
  • مرگ بافت (احساس بی‌حسی در ناحیه مورد نظر)
  • شل شدن پوست

بهترین دکتر جراح پیکر تراشی را چگونه پیدا کنیم؟

چرا پیکرتراشی در حال منسوخ شدن است؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است و مانند این است که بپرسید چرا روش هایی مانند (کیوسک های تلفن اعتباری) که سالیان سال مرسوم بوده اند اکنون دیگر حتی نامی از آن ها شنیده نمی شود!!!

درباره روش های جراجی تهاجمی هم به همین شکل فکر کنید که:

  • عوارض پیکر تراشی زیاد است
  • پیشرفت تکنولوژی های پزشکی باعث شده ما اکنون از دستگاه هایی استفاده کنیم که به مراتب در چربی سوزی و لاغری موضعی کارآمدترند و هیچ عوارضی هم ندارند.

انواع روش های پیکر تراشی

اطلاع از انواع تکنیک‌های پیکرتراشی به ما کمک می‌کند تا بدانیم دنیای این تکنولوژی تا چه اندازه گسترده‌ است و افراد متخصص برای کاهش عوارض هر یک از این روش‌ها تا چه اندازه تلاش می‌کنند. اطلاع از انواع تکنیک‌های پیکرتراشی به شما آگاهی کافی می‌دهد تا بتوانید از میان آن‌ها بهترین روش را انتخاب کنید و از نتیجه فوق‌العاده آن لذت ببرید.

جراحی شکم چاق اولین بار با رویکرد جراحی فتق ناف انجام می‌شد. به این صورت که بخشی از چربی و پوست شکم از قسمت پایین، بریده شده و سپس دو طرف شکم بهم دوخته می‌شدند. اما مسلما بعد از مدتی مشخص شد که این روش کارآیی چندانی ندارد.

بعد از آن، پزشکان تصمیم گرفتند که برای کاهش چربی های اضافه بدن از روشی مشابه با لیفت صورت استفاده کنند. اما با توجه به اینکه در این شیوه احتمال جابجایی ناف وجود داشت، از روش‌هایی استفاده کردند که ناف را سر جای خود نگهدارد یا اصطلاحا از روش های پیکر تراشی بدون جراحی کمک می گیرند.

آیا پیکرتراشی بدون جراحی امکان پذیره؟

پیکرتراشی با کمک دستگاه‌های به روز و پیشرفته‌ای انجام می‌شود که توانایی اعمال کم‌ترین آسیب برای ازبین بردن بافت چربی را دارا هستند. همین موضوع در کنار برش بسیار کوچک مهم‌ترین عاملی است که موجب می‌شود تا پیکرتراشی روشی بدون جراحی گفته شود.

چرا که هیچ‌گونه اقدام تهاجمی برای برش عمیق و طویل در سطح و عمق پوست انجام نمی‌شود. از سوی دیگر نیز کم ترین آسیب در سطح پوست با بیشترین اثربخشی در تخلیه چربی می‌تواند از بهترین و جذاب‌ترین عملکرد برای این تکنیک باشد. به همین دلیل می‌توان گفت که پیکرتراشی روشی بدون تهاجم است و هیچ عمل جراحی درکار نیست.