ترک سر بعد از کاشت مو

دلایل ترک سر بعد از کاشت مو و روش های درمانی آن!

با اتمام دوران نقاهت بعد از کاشت مو ممکن است با مشکلات متعددی روبرو شوید. ترک سر بعد از کاشت مو یکی از عمده مشکلات بعد از پیوند مو است که می‌تواند جلوه ناخوشایندی داشته باشد. اما آیا دلیل این اتفاق را می دانید؟

برخی از عوارض پیوند مو مانند ترک خوردگی سر پس از کاشت جزو عوارض نادر این جراحی است. ترک خوردن سر بعد از کاشت مو با نشانه‌هایی مانند پوسته پوسته شدن سر خود را نشان می‌دهد. علت پوسته پوسته شدن سر بعد از کاشت مو به عوامل متعددی وابسته است. شناخت عوامل پوسته پوسته شدن سر به فرد زیباجو کمک می‌کند؛ بتواند تا حدود زیادی از پوسته پوسته شدن سر و ترک آن جلوگیری کند. اگر قصد دارید این جراحی را انجام دهید توصیه می کنیم به کلینیک های کاشت مو خوب که اسامی آنها در لینک درج شده قرار گرفته است مراجعه کنید.

ترک سر بعد از کاشت مو

موارد مختلفی میتواند در بروز این مشکل دخالت داشته باشد. اما قبل از آن بهتر است با شکل ظاهری این ترک ها آشنا شوید. به طور کلی ترک سر در ابعاد بزرگ و کوچک به چشم می‌خورد. این ترک‌ها کانال‌های کوچکی در ناحیه کاشت مو هستند؛ محلی که پوست باز می‌شود. جالب است بدانید که این ترک‌ها فاقد فولیکول‌ مو هستند و در این حالت پیاز مو به سمت لبه‌های ترک جابه‌جا می‌شود.

چرا ترک سر بعد از کاشت مو اتفاق می‌افتد؟

طی جراحی کاشت مو سوراخ هایی در پوست سر به وجد می آید که برای پیوند فولیکول های مو مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجا که شستشوی محل کاشت مو به مدت ۲ تا ۳ روز بعد از فرایند کاشت مو ممنوع است، امکان پاکسازی پوست سر از این لخته‌های خون وجود ندارد. در ادامه خون به سطح رویی پوست نفوذ پیدا می‌کند و با خشک شدن سبب پوسته پوسته شدن پوست سر می‌شود.

چرا ترک سر بعد از کاشت مو اتفاق می‌افتد؟

در نهایت با خشک شدن خون و پوسته‌ها، پوست سر کشیده می‌شود. با جدا شدن پوسته‌ها از سر، شاهد ترک پوست خواهیم بود. در ادامه با دیگر علل های بروز این حادثه آشنا می شوید:

  • تزریق بی حسی
  • خارج شدن مایعات از منافذ پوست
  • کم بودن چربی پوست
  • کمبود ویتامین‌ها
  • شستشوی بیش از حد پوست سر
  • کشیدگی پوست سر بعد از کاشت
  • کمبود آب بدن

راهکارهای پیشگیری از ترک سر بعد از کاشت مو

همان‌طور که می‌دانید پیشگیری بهتر از درمان است. به کمک راهکارهای ساده این امکان را خواهید داشت که از بروز ترک سر پیشگیری کنید.

نوشیدن آب و سایر مایعات را فراموش نکنید!

کمبود آب نقش غیرقابل انکاری در خشکی پوست سر دارد. به همین خاطر است که نباید نوشیدن آب به مقدار کافی چه قبل از کاشت مو و چه بعد از آن را فراموش کنیم. ناگفته نماند که افراد مبتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت، کم کاری تیروئید و مواردی از این قبیل، بیشتر از سایر افراد در معرض ترک سر قرار دارند. به همین خاطر نوشیدن آب کافی بعد از فرایند کاشت مو برای این افراد الزامی است.

مصرف داروها و الکل را به حداقل برسانید

افرادی که مجبور به مصرف داروهایی مانند آسپرین هستند، بیشتر در معرض ترک سر بعد از کاشت مو قرار دارند. دلیل این امر را باید رقیق شدن خون دانست. البته مصرف الکل نیز تاثیر مشابهی بر غلظت خون می‌گذارد و احتمال ترک خوردن پوست سر را افزایش می‌دهد.

رژیم غذایی سالمی را در پیش بگیرید

تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی از بروز ترک سر پیشگیری می‌کند. به کمک این مواد رطوبت مورد نیاز پوست سر تامین شده و از بروز ترک پیشگیری می‌شود. بنابراین بعد از کاشت مو مصرف میوه‌ها و سبزیجات را فراموش نکنید.

رژیم غذایی سالمی را در پیش بگیرید

ویتامین E منبعی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها به حساب می‌آید. این ماده در کنار مکمل زینک گزینه‌ای ایده‌آل برای حفظ رطوبت پوست سر است و سبب بهبود گردش خون به سر می‌شوند.

حفظ تعادل چربی پوست با رعایت نکات ساده

ترک سر بعد از کاشت مو ممکن است به علت جذب گرد و غبار و آلودگی‌ها نیز اتفاق بیفتد. در اینجاست که رعایت بهداشت فردی، شستشوی منظم سر، پیشگیری از وارد شدن آسیب فیزیکی به سر اهمیت پیدا می‌کند.

با رعایت این نکات ساده احتمال بروز ترک به حداقل می‌رسد و زخم‌ها در مدت زمان کوتاه‌تری بهبود پیدا می‌کنند.

سخن آخر

مدت زمان بهبودی ترک و پوسته پوسته شدن سر بعد از کاشت مو طبق نظر پزشکان متخصص بین ۷ الی ۱۴ روز خواهد بود. ریزش مو با ریختن پوسته های سر نیز گاهی اوقات دیده می‌شود. این نوع ریزش مو طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا فولیکول‌های کاشته شده در زیر پوست وجود دارند و به مرور زمان باعث رشد مو می‌شوند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *