مکمل برای پوست و مو

بهترین مکمل برای پوست و مو چیست و قیمت آن چقدر است؟

مو، پوست و ناخن زیبا آرزو هر کسی است که به ظاهر خود اهمیت بدهد. در حال حاضر با تولید مکمل برای پوست و مو نگرانی ها برای ریزش مو و بد فرم شدن ناخن ها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است. استفاده از انواع مکمل‌های خوراکی، ورزش و تغذیه مناسب می‌تواند علایم افزایش سن راتا حدودی کنترل کند. این مقاله را تا انتها بخوانید.

ویتامین های لازم برای پوست و مو کدامند؟

به نقل از بهترین دکتر پوست و مو مواد زیر به عنوان ضروری ترین ویتامین های مورد نیاز برای پوست، مو و ناخن مورد استفاده قرار میگیرد:

  • ویتامین A :ضروری ترین ویتامین برای رشد سلولی است
  • ویـتامین های خانوادهB : یکی از مهم ترینها برای استحکام و تحریک رشد مو، ناخن و سلامت پوست هستند.
  • ویتامـین B7 یا بیوتین :جزو ضروری ترین ویتامین های بدن به حساب می آید و نقش اساسی در جلوگیری از ریزش مو و شکستگی ناخن ها دارد.
  • ویتامیـن B9 یا فولیک اسید:مانع مشکلات پوستی مثل جوش و ترک خوردگی‌های پوستی می‌شود.
  • زینک (روی) : یکی از مهم ترین مواد معدنی است که برای استحکام و رشد مو و ناخن لازم است. به علاوه در حفظ سلامت پوست نیز نقش اساسی و مهمی دارد به علاوه مصرف درست آن به رفع لک‌های سفید روی ناخن نیز کمک می‌کند.

7 تا از بهترین مکمل های پوست و مو

این مکمل‌ها به صورت داروهای نسخه آزاد در داروخانه و دراگ استورها به فروش می‌رسند. البته توصیه می‌شود ابتدا با یک آزمایش خون ساده از میزان کمبود ویتامین ها و مواد مغذی بدنتان آگاه شوید و بعد به سراغ مصرف این مکمل‌های خوراکی بروید. در ادامه با برترین مکمل های موجود در بازار آشنا می شوید:

قرص سیستین ب 6 زینک مکمل پوست و مو

معمولا کمبود ویتامین ب در بدن میتواند باعث شکنندگی ناخن ها و نازک شدن موها شود. این قرص که ترکیبی از ب 6 و زینک است میتوان مکمل مناسب برای پوست و مو باشد.

قرص سیستین ب 6 زینک مکمل پوست و مو

اثرات مثبت این قرص که بعد از مصرف 2 الی 3 ماه مشخص می‌شود عبارتند از :

  • افزایش ضخامت مو
  • درمان ریزش و پر شدن جای مو
  • درمان ناخن های شکننده و استحکام آنها

قرص هیر ویت بهترین مکمل پوست و مو

یکی از محصولات پرطرفدا به عنوان مکمل برای رشد مو و سلامت ناخن ها این قرص است. هیر ویت به صورت اختصاصی برای ساختار موی خانم ها ساخته شده و طرفداران زیادی دارد.

قرص هیر ویت

به دلیل محبوبیت این قرص و وجود نمونه‌های مشابه فیک و غیر اصل، دقت فرمایید که حتما محصول اورجینال را تهیه و مصرف کنید. قیمت این قرص در داروخانه ها بین 150 تا 200 هزار تومان است.

هیرتامین به عنوان مکمل پوست و مو

از دست دادن مو و نداشتن پوستی شفاف به هر دلیلی که باشد خوشایند نیست. کپسول های هیرتامین با تاکید بر جلوگیری از ریزش مو فرموله شده‌اند و برای خانم ها و آقایان تولید شده و قابل استفاده هستند. قیمت این مکمل بین 700 تا 800 هزار تومان است و توصیه می شود برای گرفتن نتیجه بهتر سه دوره از این قرص را مصرف کنید.

هیرتامین

قرص بیوتین برای پوست و مو

قرص بیوتین نیز یکی از پرکاربردترین مکمل‌ها به منظور کاهش ریزش مو تجویز شده توسط پزشکان متخصص است. بیوتین یا همان ویتامین B7 یک ویتامین محلول در آب است که در متابولیسم چربی و آمینواسیدها و در چرخه آزاد شدن انرژی از غذا نقش اساسی دارد.

قرص بیوتین برای پوست و مو

بیوتین مکانیسم‌های تولید انرژی برای فعالیت‌های لازم در فولیکول مو را تحریک کرده و به رشد موی جدید و افزایش ضخامت و حجم موها کمک می‌کند. کمبود بیوتین در افراد سیگاری بیش از دیگران به چشم می‌خورد. مصرف مکمل بیوتین علاوه بر پیشگیری از ریزش مو در درمان ناخن‌های ضعیف و شکننده نیز موثر است. قیمت این قرص از برندهای ایرانی بین 120 تا 180 هزار تومان در داروخانه ها یافت می شود.

قرص هیالورونیک اسید مای ویتامینز

این مکمل به صورت اختصاصی برای بهبود وضعیت و جوانسازی پوست خصوصا جلوگیری از افتادگی و چین و چروک پوست صورت درست شده است.

هیالورونیک اسید یک قند طبیعی است که در بافت بدن به خصوص پوست، بافت زجاجیه چشم و مفاصل وجود دارد؛ اما با افزایش سن این ماده در بدن کاهش پیدا می‌کند. یکی از وظایف هیالورونیک اسید آبرسانی به پوست و افزایش رطوبت در بافت های همبند است. این نکته را در خاطر داشته باشید که هیالورونیک اسید قابلیت نگهداری آب و رطوبت تا 1000 برابر وزن خود را داراست.

قرص هیالورونیک اسید مای ویتامینز

مکمل یونی زینک برای پوست و مو

نام آشنای مکمل معروف پوست و مو برای خانم و آقایان ایرانی؛ بسیاری از افراد با این مکمل آشنا هستند. محتویات این مکمل شامل زینک ،ویتامین C و ویتامین‌های گروه B( شامل B1/ B7/B12/B9)هستند.

به دلیل غنی بودن گروه ویتامین های ضروری برای پوست و مو، این مکمل در بسیاری از اوقات برای رفع مشکلات ریزش و شکنندگی ناخن ها تجویز و توصیه شده است.

مکمل یونی زینک برای پوست و مو

اثرات مصرف این مکمل نیز در دوره 2 الی 3 ماهه بهتر مشخص میشود. البته قابل ذکر است که مصرف این قرص به دلیل وجود زینک ممکن است برای بعضی افراد موجب حالت تهوع و دل به هم خوردگی شود. به همین دلیل بهتر است با توصیه و تجویز پزشک از این مکمل استفاده کنید.

سخن آخر

همان‌طور که کمبود ویتامین‌ها بدن انسان را دچار مشکلات زیادی می‌کند، زیاده روی در مصرف ویتامین‌ها و املاح معدنی نیز می‌تواند خطرات فراوانی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال ویتامین آ که یک ویتامین محلول در چربی است اگر بیش از حد مصرف شود، مسمومیت غذایی به وجود می‌آورد و مصرف ویتامین ب۶ در دوز بالا در دراز مدت خطراتی را برای سیستم عصبی به وجود می‌آورد.

نکته دیگر آنکه مکمل‌های غذایی را نیز همانند داروها از مراکز معتبر مانند داروخانه‌ها تهیه نمایید تا از استاندارد بودن آنها اطمینان داشته باشید. امروزه با وجود داروخانه‌های آنلاین خرید بسیار آسان شده است. داروخانه آنلاین مثبت سبز به مدیریت جناب آقای سید مرتضی مهر طباطبایی یکی از معتبرترین داروخانه‌ها در زمینه فروش انواع مکمل‌های غذایی است.

ممکن است بپسندید:

آیا ریزش مو با مکمل های ورزشی صحت دارد؟

برای جلوگیری از ریزش مو چی بخوریم؟

اشتراک‌گذاری