عمل چشم گربه ای یا کانتوپلاستی (Canthoplasty) چیست؟

کانتوپلاستی (Canthoplasty) یا عمل چشم گربه ای چیست؟ این جراحی کی از انواع عمل های زیبای در سال های اخیر در کل دنیا است که طرفداران زیادی نیز پیدا کرده و معمولا به درشت تر شدن چشم ها کمک می کند. به علاوه که با استفاده از این تکنیک می توانید حالت چشم های خود را تغیر دهید. قبل از هر اقداممی توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.پ

با توجه به این که این جراحی چند سالی است که در کلینیک های زیبایی و مراکز تخصصی انجام می شود هنوز نگرانی های زیادی نیز در این باره وجود دارد. بیشتر نگرانی ها درباره دوران نقاهت بعد از عمل و یا عوارض آن است که رد این مقاله آنها را بررسی خواهیم کرد.

لیفت یا عمل چشم گربه ای دقیقا چیست؟

کانتوپلاستی در بین مردم به عمل چشم گربه ای معروف شده است. این جراحی با هدف تغییر حالت چشم و درشت تر کردن آن انجام خواهد شد. با استفاده از این جراحی می‌توانید چهره خود را جذاب‌تر و جوان‌تر کنید. در کانتوپلاستی معمولا جراحی روی پلک پایینی انجام می‌شود و از این طریق گوشه‌های داخلی چشم بازسازی می‌شوند. این کار را به دست جراح چشم گربه ای که اسامی آنها ر لینک درج شده قرار گرفته است بسپارید.

در کنار کانتوپلاستی شما می‌توانید افتادگی‌های پلک و پف زیر چشم را نیز درمان کنید. درواقع باید بگوییم که عمل چشم گربه ای بخشی از عمل بلفاروپلاستی یا لیفت چشم با استفاده از جراحی می باشد خبرل خوب این که میتوانید با این عمل پوست گوشه های خارجی چشم را کشیده و ضمن این که حالت چشم شما عوض شود چروک هنای اطراف چشم را نیز از بین می برد.

روش‌های مختلف عمل چشم گربه ای چیست؟

برای لیفت  توسط جراحی چشم گربه ای تکنیک های مختلفی وجود دارد که پزشک قبل از انجام آن با بیمار مشورت می کند.بنابراین با شرکت در جلسات مشاوره پیش از عمل به پزشک کمک کنید که بهترین روش را برای زیباتر کردن چشمان شما انتخاب کند.

روش‌های مختلف عمل چشم گربه ای چیست؟

کانتوپلاستی

جراحی کانتوپلاستی معمولا با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام‌شده و حدود ۲ تا ۴ ساعت زمان می‌برد. البته در بعضی موارد پزشک ممکن است از بیهوشی عمومی نیز استفاده کند. در این روش ابتدا برش کوچکی در عضله حلقوی چشم داده می‌شود. پس از آن تاندون کانتال خارجی را که در کناره کاسه چشم قرار گرفته، کمی از استخوان جدا کرده و آن را می‌برند. در ادامه این عمل باید ساختار داخلی پلک پایینی را به محل برش تاندون برسانند. برای این کار این ساختار کمی به سمت بالا کشیده می‌شود تا به استخوان کاسه چشم برسد. پس از اتصال این دو بخش پوست‌های اضافه بریده‌شده و برش ایجادشده بخیه می‌شود.

اکتروپیون یا رفع افتادگی پلک پایین

با بالا رفتن سن و کاهش کلاژن‌های پوستی، پوست کم‌کم شل شده و حالت افتادگی پیدا می‌کند. این شل شدگی در نواحی اطراف چشم که پوست نازک‌تر و حساس‌تری دارد زودتر دیده خواهند شد. اگر افتادگی پلک پایینی هنوز خیلی شدید نشده باشد، می‌توانید از روش‌های دیگر لیفت چشم یا جراحی چشم گربه ای برای رفع افتادگی و کشیدن چشم‌ها استفاده کنید. اما اگر چشمان افتادگی به‌گونه‌ای است که پلک پایینی پشم به سمت خارج برگشته است، روش اکتروپیون مناسب‌ترین روش برای شما است.

کانتوپکسی

ممکن است در برخی مراکز از نام کانتوپکسی به‌جای کانتوپلاستی استفاده کنند، اما این دو روش متفاوت هستند. در عمل کانتوپکسی دیگر برشی در عضله حلقوی داده نمی‌شود. در این روش هیچ بخشی از تاندون بریده نمی‌شود. برای کشیدن چشم‌ها در کانتوپکسی با استفاده از بخیه عضله حلقوی و تاندون کانتال خارجی را به یکدیگر نزدیک کرده و جمع می‌کنند. به‌این‌ترتیب در پلک پایین کمی پوست اضافه ایجاد می‌شود. در ادامه عمل این پوست‌ها نیز برداشته خواهند شد تا پلک شما ظاهر شل و افتاده‌ای نداشته باشد. از این روش می‌توان برای برطرف کردن افتادگی پلک پایینی نیز استفاده کرد.

اپیکانتوپلاستی یا کشیدن گوشه داخلی چشم

شما می‌توانید برای رسیدن به ظاهر جذاب‌تر و چشمان کشیده‌تر این روش را با کانتوپلاستی خارجی نیز ترکیب کنید. اما اگر دوست دارید تنها گوشه داخلی چشم خود را بکشید، استفاده از اپیکانتوپلاستی برایتان کافی است. توجه کنید که هردو روش نیازمند دقت و مهارت زیادی است. بنابراین اگر قصد دارید از ترکیب دو روش استفاده کنید، حتما از تخصص پزشک خود مطمئن شوید.

لترال کانتوپلاستی یا کشیدن گوشه خارجی چشم

این جراحی معمولا برای برطرف کردن افتادگی پلک بالایی و کشیدن چشم‌ها استفاده می‌شود. البته در بعضی موارد می‌توان برای از بین بردن افتادگی پلک‌های پایینی نیز از روش لترال کانتوپلاستی استفاده کرد. اگر نگاهی به عکس‌های مدل‌های کره‌ای بیندازید، می‌توانید نتایج این عمل را به‌طور واضحی ببینید. مدل‌های کره‌ای برای رفع افتادگی پلک بالای خود و درشت‌تر کردن چشم‌ها از این روش استفاده می‌کنند. علاوه بر بالا کشیدن پلک‌ها و صاف کردن ناحیه اطراف چشم، در این روش گوشه‌های خارجی چشم نیز به سمت بالا کشیده می‌شود تا چشم‌های شما حالت گربه ای داشته باشند.

سوالات متداول درباره عمل چشم گربه ای چیست؟

از آنجایی که زیباجویان گرامی سوالات زیر را زیاد مطرح می کنند، تصمیم گرفته ایم به آنها پاسخ دهیم:

سوالات متداول درباره عمل چشم گربه ای

آیا بخیه‌های عمل چشم گربه ای قابل‌ جذب هستند؟

اگر برش مربوط به جراحی از داخل چشم انجام شود، پزشک از بخیه‌های قابل‌جذب استفاده می‌کند. در غیر این صورت برش در زیر پلک انجام‌شده و بخیه‌ها غیرقابل‌جذب خواهند بود. درصورتی‌که از بخیه‌های غیرقابل‌جذب استفاده شده باشد، بخیه‌ها معمولا سه تا پنج روز پس از عمل کشیده می‌شوند.

آیا استفاده از مواد آرایشی پس از جراحی چشم گربه ای ایرادی دارد؟

شما نمی‌توانید بلافاصله پس از جراحی چشمان خود را آرایش کنید. حداقل تا زمان کشیدن بخیه‌ها از انجام این کار خودداری کنید. پس از آن نیز بهتر است یکی دو روز دیگر دست نگه دارید. معمولا بیماران یک هفته پس از انجام جراحی می‌توانند از مواد آرایشی چشم استفاده کنند. البته بهتر است پیش از استفاده از هرگونه مواد آرایشی با پزشک معالج خود مشورت کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *