ورزش بعد از عمل ابدومینوپلاستی

ورزش بعد از عمل ابدومینوپلاستی و بهترین زمان شروع آن

یکی از سوالات رایج در بین زیباجویان عزیز این است که ورزش بعد از عمل ابدومینوپلاستی را از کی آغاز کنند؟ ما در این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو در این خصوص صحبت می کنیم. با ما تا انتهای این مطلب بمانید.

عمل ابدومینوپلاستی همان جراحی زیبایی شکم نتایج کاملا چشمگیری را در اختیار شما قرار می دهد. اما یکی از مواردی که در ماندگاری نتیجه عمل به شما کمک می کند این است که ورزش خود را به ضصورت منظم انجام داده و وزن خود را ثابت نگه دارید. اما نکته ایجاست که ورزش بعد از عمل ابدومینوپلاستی از چه زمانی باید آغاز شود و چگونه باید باشد. برای اطلاع از این نکات با ما همراه شوید.

چقدر بعد از ابدومینوپلاستی می‌توان ورزش کرد؟

معمولا بیمارانی که عمل ابدومینوپلاستی را انجام می دهند برای نگه داشتن اندامشان ورزش را بیش از پیش جدی میگیرند. اما توجه داشته باشید که برای شروع ورزش بعد از این عمل اصلا نباید عجله کنید. معمولا جراح با توجه به نوع عمل توصیه می کند که تا 10 هفته بعد از جراحی ابدومینوپلاستی ورزش نکگنید. در صورتی که به دنبال بهترین دکتر عمل ابدومینوپلاستی در شیراز هستید، به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

چقدر بعد از ابدومینوپلاستی می‌توان ورزش کرد؟

مزایای ورزش بعد از ابدومینوپلاستی

ورزش کردن در هر حالتی مزایا داشته و می تواند به سلامتی بدن شما کمک کند. انجام انجام ورزش بهعد از جراحی ابدومینوپلاستی مزایای بیشتری دارد که برخی از اصلی ترین انها عبارت اند از:

  • ورزش بعد از ابدومینوپلاستی به بهبود یافتن و ترمیم شدن سریع‌تر بدن کمک می‌کند
  • ورزش منظم به کاهش ورم بعد از عمل کمک می‌کند
  • از تجمع مایعات زیر پوست شکم جلوگیری می کند
  • در حظ اندام ش بعد از جراحی و مانداگری آن کمک می نماید

تنها نکته مهم این است که ورزش بعد از ابدومینوپلاستی باید تحت نظر پزشک انجام شود و برنامه ورزشی باید متناسب با شرایط خاص هر بیمار تهیه شود.

مراقبت‌ های ضروری پیش از شروع دوباره ورزش چیست؟

شروع ورزش بعد از عمل ابدومینوپلاستی یک سری مراقبتی هایی را دارد. برخی از اقدامات احتیاطی پیش از شروع ورزش بعد از این عمل عبارت اند از:

  • به دقت از دستورات جراح پیروی کنید. جراح توصیه‌های خاصی را درباره زمان شروع مجدد ورزش، نوع ورزش‌های مناسب و میزان ورزش خواهد داشت. این توصیه‌ها را موبه‌مو رعایت کنید تا موضع جراحی آسیب نبیند.
  • ورزش را به آرامی شروع کنید. ابتدا ورزش‌های کم‌برخوردی مانند پیاده‌روی، نرمش‌های کششی سبک یا یوگا انجام بدهید.
  • شدت و مدت زمان ورزش کردن را به مرور زمان به تدریج بیشتر کنید. ورزش‌های پرتحرکی مانند دویدن، پریدن یا بلند کردن وزنه‌های سنگین حداقل به مدت شش تا هشت هفته پس از ابدومینوپلاستی ممنوع است.
  • لباس فشرده‌کننده و نگهدارنده مانند گن بپوشید. پوشیدن این نوع لباس‌ها درد و ورم را کمتر می‌کند و ورزش کردن را در کل بسیار قابل‌تحمل‌تر می‌کند.

مراقبت‌ های ضروری پیش از شروع دوباره ورزش چیست؟

چه مدت پس از ابدومینوپلاستی می‌توانم دویدن را شروع کنم؟

معمولاً حداقل باید 4 تا 6 هفته صبر کنید و بعد شروع به دویدن کنید.

آیا طناب زدن ورزش مناسبی برای بعد از ابدومینوپلاستی است؟

طناب زدن در چند هفته اول بعد از ابدومینوپلاستی یا تا زمان جوش خوردن کامل بخیه‌ها توصیه نمی‌شود.

آیا بعد از ابدومینوپلاستی می‌توانم شنا کنم؟

بله، معمولاً می‌توانید شنا کردن را پس از گذشت تقریباً 4 تا 6 هفته از عمل ابدومینوپلاستی دوباره شروع کنید. البته بهتر است صبر کنید تا زخم و بخیه‌ها کاملاً جوش بخورد و بعد شنا کنید.

کلام آخر

ئر این مقاله به ببرسی ورزش بعد از عمل ابدومینوپلاستی و بهترین زمان آن پرداخته ایم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از قسمت نظرات کاربران در انتهای صفحه با ما در ارتباط باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *