نور آفتاب بعد از کاشت مو

نور آفتاب بعد از کاشت مو

از اثرات نور آفتاب بعد از کاشت مو در این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو صحبت خواهیم کرد. اگر شما هم در این خصوص سوال دارید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

تاثیر نور آفتاب بعد از عمل پیوند مو یکی از دغدغه ها و نگرانی های اصلی افرادی است که این جراحی را انجام داده اند. از انجایی که نور افتاب می تواند باعث اسیب به فولیکول های تازه کاشته شده بشوند ما در ادامه 3 راهکار اصلی جهت جلوگیری از اثرات منفی روی گرافت های کاشته شده در اختیار شما قرر می دهیم. همچنین در صورتی که به دنبال یک مرکز کاشت مو معتبر در شیراز هستید، در لینک درج شده اطلاعات برخی از بهترین کلینیک ها در این زمینه را قرار داده ایم.

مدت زمان محافظت در مقابل آفتاب بعد از کاشت مو

یکی از سوالاتی که دغدغه افرادی است که تازگی کاشت مو انجام داده اند این است که بعد از این جراحی می توانند در محیط باز قدم بزنند یا خری. توصیه پزشکان در این خصوص این است که حداقل تا 4 ماه بعد از عمل پیوند مو، قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند مضر باشد. اما این مراقبت حساسیت ها و نوع های مختلفی دارد که با توجه به شرایط بدنی هر فرد متفاوت است. اما به صورت کلی در دو هفته اول این حساسیت بسیار زیاد است (مخصوصا سه روز اول) و به مرور از میزان آن کاسته می‌شود.

مدت زمان محافظت در مقابل آفتاب بعد از کاشت مو

سه راهکار برای مراقبت از موهای کاشته شده در مقابل نور خورشید

در ادامه سه راهکار اصلی برای مراقبت از گرافت های کاشته شده معرفی می کنیم که توسط پزشکان نیز مورد تایید است:

کاهش تعریق

یکی از روش های مهم جهت جلوگیری از اسیب به موهای کاشته شده کم کردن عرق و کاهش دمای بدن است. چرا که تعریق سر می تواند به پوست سر و همچنین فولیکول های مو آسیب وارد کرده و منجر به ایجاد عفونت شود. پس یکی از روش های که در جهت محافظ از سر بعد از کاشت مو توصیه می شود دور بدون از فضای گرم و مانع شد از تعیرق سر می باشد.

استفاده از ضدآفتاب

در ابتدا برای ایمن بودن و جلوگیری از آسیب های احتمالی ناشی از نور خورشید، باید به مدت دو هفته پس از عمل کاشت مو، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. پس از اتمام این دو هفته به مدت چهار ماه در صورت قرار گیری در محیط بیرون از خانه، می‌توانید با مشورت پزشک، از کرم های ضدآفتاب (حداقل SPF 30) استفاده کنید.

استفاده از کلاه

شما می‌توانید جهت جلوگیری از نور آفتاب بعد از کاشت مو از کلاه استفاده نمایید؛ البته فراموش نکنید که در سه تا ده روز اول به دلیل ضعیف بودن فولیکول های مو اجازه پوشیدن کلاه را به هیچ عنوان ندارید. بعد از این مدت می توانید با مشورت پزشک شروع به پوشیدن کلاه های بسیار گشاد و شل مثل کلاه های ماهیگیری نمایید؛ و بعد از یک مدت که فولیکول های مو به اندازه کافی ایمن شدند شروع به پوشیدن کلاه‌های تنگ تر، مانند کلاه‌های بیسبال نمایید.

استفاده از کلاه

کلام آخر

در این مقاله تلاش کرده ایم اثرات نور آفتاب بعد از کاشت مو را معرفی کنیم در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از قسمت نظرات کاربران با ما در ارتباط باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *