شنا بعد از کاشت مو

شنا بعد از کاشت مو یکی از سوالاتی افرادی است که به تازگی این جراحی را انجام داده اند. از این رو ما در این مقاله از وبسایت رسمی پوست و مو تصمیم گرفته ایم در این خصوص اطلاعاتی در اتیار شما کاربران گرامی قرار دهیم. پس ما را تا انتهای این مطلب همراهی نمایید.

پزشکان متخصص که در کلینیک های کاشت مو در شیراز فعالیت می کنند بر این باورند که تا زمان بهبودی کامل پوست سر به هیچ عنوان نباید از سونا یا استخر استفاده نمایند چرا که کلر موجود در آب استخر می تواند باعث ایجاد آسیب به گرافت ها و پوست سر شما شده و عفونت ایجاد نماید.

چه مدت بعد از کاشت مو می‌توان شنا کرد؟

در وقع برای تمام افرادی که این جراحی را انجام داده اند، شنا کردن تا 4 هفته بعد از جراحی اکیدا ممنوع می باشد. همچنین با توجه به آناتومی بدن هر فرد و سرعت بهبودی بعد از جراحی این بازه زمانی ممکن است برای برخی از افراد بیشتر هم باشد. پس توصیه می کنیم قبل از استفاده از استخر یا سونا با پزشک خود حتما مشورت نمایید.

چه مدت بعد از کاشت مو می‌توان شنا کرد؟

مضرات بخار و سونا بعد از کاشت مو

بخار آب برای موهای تازه کاشته شده مضر است و بر نتیجه عمل تاثیر منفی می‌گذارد. بعد از کاشت مو، پوست سر به حالت پوسته پوسته شدن در می‌آید که به آن کراستینگ می گویند. تا زمانی که این پوسته پوسته‌ها کاملا خوب نشده‌اند و دلمه‌ها بهبود نیافته‌اند، سونا بعد از کاشت مو را به زمان دیگری موکول کنید. همچنین استفاده از آب خیلی داغ در حمام باعث ایجاد بخار خواهد شد، بنابراین در هنگام حمام کردن از آب های ولرم استفاده کنید.

آیا آب دریا مانند استخر بعد از کاشت مو مضر است؟

در قدیم توصر و باور مردم بر این بوده که نمک می تواند باعث پاک کردن آلودگی و عفونت ها باشد. اما این نظر به مرور زمان تکذیب شده و در حال حاضر به صورت علمی اثبات شده که آب دریا‌ها به دلیل ورود فاضلاب ها به آن، دارای مقدار زیادی آلاینده و آلودگی هستند که می‌تواند به پوست سر، که در حال بهبودی است آسیب برساند و موجب عفونت و عوارض دیگر شود.

آیا آب دریا مانند استخر بعد از کاشت مو مضر است؟

نکاتی که برای رفتن به استخر باید به آن توجه کنیم

  • تا چهار هفته پس از کاشت مو از شنا کردن خودداری کنید.
  • در هنگام شنا، از کلاه شنا استفاده کنید.
  • مراقبت از ناحیه اهدا کننده بسیار اهمیت دارد.
  • باید از حرکت هایی در شنا که باعث فشار به ناحیه اهدا کننده و گیرنده می‌شوند بپرهیزید.
  • بعد از شنا در استخر حتما موهای خود را بشویید و آبکشی کنید تا کلر باقی‌مانده شسته شود.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کرده ایم شنا بعد از کاشت مو و معایب آن را بررسی کنیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از قسمت نظرات کاربران با ما در ارتباط باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *