مراقبت های بعد از لیفت شقیقه

مراقبت های بعد از لیفت شقیقه و اهمیت آن

این که تمام دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از لیفت شقیقه را به درستی انجام دهید بسیار مهم و حائز اهمیت است. از این رو ما تصمیم گرفته ایم در این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو در این خصوص توضیحاتی در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

دستورات و مراقبت های بعد از لیفت شقیقه

طبق نظرا پزشکان متخصص و جراح لیفت شقیقه در شیراز که اطلاعات آنها را در لینک درج شده قرار داده ایم توصیه های مرابتی بعد از این جراحی عبارت است از:

  • باند فشارنده ای که جراحی در موضع عمل قرار داده است و همچنین بخیه های ناحیه جراحی شده، معمولا بعد از هفت روز برداشته می شوند.
  • عموما افراد بعد از انجام عمل لیفت شقیقه، درد بسیار مختصر و احساس ناراحتی جزئی را تجربه خواهند کرد و همچنین گاهی اوقات احساس گرفتگی در سراسر پیشانی خواهند داشت که از عوارض معمول این جراحی محسوب می شود و نگران کننده نیست زیرا پس ازچند روز برطرف می شود.
  • آنتی بیوتیک و مسکن، داروهایی هستند که غالبا بعد از جراحی لیفت شقیقه و به منظور کنترل درد ناشی از عمل و نیز جلوگیری از بروز عفونت در موضع جراحی تجویز می شوند.
  • از انجام فعالیت هایی که موجب تعریق زیاد می شوند
  • 3 تا 4 هفته پس از عمل، فعالیت بدنی مانند ورزش می تواند از سر گرفته شود
  • از مصرف الکل، آسپرین، داروهای رقیق کننده خون و ضد التهاب و نیز داروهای ضدپلاکت؛ در طول دوران نقاهت جراحی خودداری کنید
  • درصورت تنگی نفس و ضربان نامنظم قلب ، حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.

دستورات و مراقبت های بعد از لیفت شقیقه

شستن موها و استحمام بعد از جراحی لیفت شقیقه

یکی از مراقبت های بعد از لیفت شقیقه شستن موها بعد از جراحی است که بعد از 24 ساعت امکان پذیر می باشد. اما نکته مهم این است که ترجیحا موهای خود را با آب سرد و شامپو بچه بشویید. همچنین جهت خشک کردن موها از حوله های نرم استفاده نمایید.
دوش گرفتن، یک تا 2 روز پس از جراحی لیفت شقیقه، مجاز می باشد. البته بهتر است سعی کنید بخیه ها را بیشتر اوقات خشک نگه دارید.

کبودی و ورم و بعد از جراحی لیفت شقیقه

تا حدودی ورم و کبودی بعد از انجام این جراحی از عارضه های طبیعی آن است. این کبودی ها تا 10 روز بعد از عمل لفت باقی مانده و کم کم شروع به کاهش می کند. مدت زمان لازم جهت از بین رفتن کامل تورم و کبودی با توجه به آناتومی بدن هر فرد متفاوت بوده و تا دو هفته دطول می کشد.

برای جلوگیری از تشدید این وضعیت و نیز کمک به کاهش آن، می توانید طی 24 ساعت ابتدایی بعد از جراحی از کمپرس سرد استفاده کنید. بهترین کار برای کاهش تورم، حالت نگهداشتن سر در وضعیت ایستاده می باشد، پس بهتر است در هنگام خواب و استراحت، سر خود را با کمک دو تا چند بالش بالاتر از حد بدن تان قرار دهید و اصطلاحا به حالت نیمه نشسته بخوابید.

کبودی و ورم و بعد از جراحی لیفت شقیقه

کلام آخر

در این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو به بررسی مراقبت های بعد از لیفت شقیقه و اهمیت آن پرداخته ایم. هر گونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی خواهد داشت. سپاس از توجه شما.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *