عینک زدن بعد از عمل بینی

عینک زدن بعد از عمل بینی

یکی از مواردی که باید بعد از جراحی راینوپلاستی به آن توجه کیند. عینک است. عینک زدن بعد از عمل بینی در افرادی که نیاز به عینک دارند باید با مراقبت انجام شود. ما در این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو در این خصوص صحبت می کنیم. ما را همراهی کنید.

استفاده از عینک بعد از عمل بینی

استفاده از عینک بعد از انجام جراحی بینی ممکن است در ظاهر و فرم بینی شما تاثیرگذار باشد. طبق نظر جراحان بینی که اسامی آنها را در لینک درج شده معرفی کرده ایم، استفاده از عینک بعد از جراحی بینی تا مدتی ممنوع می باشد، در صورتی که استفاده از عینک ضرورت داشته باشد، باید تنها در مواقع لزوم و آن هم برای مدت زمان کوتاهی از آن استفاده کنید.

استفاده از عینک بعد از عمل بینی

عوارض عینک زدن بعد از جراحی راینوپلاستی

بعد از جراحی بینی به مدت یک ماه استخوان های بینی نرم هستند. پس هر گونه فشاری روی استخوان بینی می تواند منجر به تغییر فرم و شکل بینی شما شود. در این مدت بهتر است از هر گونه فشاری روی استخوانهای بینی جدا خودداری کنید. همچنین به واسطه تغییرات گسترده بر روی ساختار بینی هر نوع فشار می تواند سبب درد، التهاب و تورم بینی بعد از جراحی شود. به خاطر داشته باشید که فشار ناشی از عینک، هر چند ناچیز، می تواند به دلیل تداوم در استفاده از عینک اثرات منفی بر روی نتیجه عمل داشته باشد.

زمان مناسب عینک زدن بعد از عمل بینی

از آنجایی که در هفته های اولی بعد از جراحی قالب پلاستیکی یا همان گچ روی بینی قرار داد فرد امکان استفاده از هیچ نوع عینکی را ندارد. بعد از آن هم تا یک ماه اول بهتر است از هر گونه عینکی خودداری کنید. اما در صورتی که استفاده از عینک ضرورت دارد، برای مدت کوتاه و فقط در مواقع ضروری، عینک را با چسب به پیشانی بچسبانید تا وزن عینک روی بینی نباشد. در غیر این صورت، از زدن عینک برای مدت طولانی اجتناب کنید. شما می توانید یک ماه بعد از عمل با مشورت پزشک از عینک هایی سبک استفاده کنید تا فشار اضافی بر روی بینی وارد نشود.

زمان مناسب عینک زدن بعد از عمل بینی

کلام آخر

در این مقاله تلاش کرده ایم عینک زدن بعد از عمل بینی و عوارض آن را به شما بگوییم. همان طور که گفتیم بهترین زمان استفاده از عیتک طبی یا آفتابی حدال یک ماه بعد از جراحی و با مشورت پزشک امکان پذیر است. در صورت هر گونه انتقد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از قسمت نظرات کاربران در انتهای صفحه با ما در ارتباط باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *