اگزما پوستی نوزادان و راه های درمان آن

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای نوزاد به وجود آیا اگزما پوست است که با آگاهی خانواده می توان آن را کنترل و درمان کرد. اگزما پوستی نوزادان و راه های درمان آن را در این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو بررسی می کنیم. ما را تا انتهای این مطلب همراهی بفرمایید.

اگزما پوستی چیست؟

اگزما در واقع نام گروهی از بیماری های پوستی می باشد که با التهاب، خارش و سوزش همراه است. این بیماری انواع مختلفی دارد که هم در کودکان و هم در نوزادان به وجود می آید. اگزما، به ویژه درماتیت آتوپیک، اغلب در شش ماهه تا پنج سال اول زندگی کودک ظاهر می‌شود. در صورتی که فرزند شما دچار این بیماری شده است می توانید از پزشکان متخصص پوست و مو در شیراز جهت درمان کمک بگیرید.

اگزما پوستی چیست؟

انواع اگزما در کودکان

درماتیت آتوپیک (Atopic dermatitis)، درماتیت تماسی (contact dermatitis)، اگزمای دیسیدروتیک (dyshidrotic eczema)، درماتیت سبورئیک (seborrheic dermatitis)، کلاهک گهواره‌ای کودکان (cradlecap) و همچنین اگزمای سکه ای همگی این گروه از بیماری کودکان قرار می یگرند که تشخیص نوع آن باید توسط پزشک متخصص انجام شود.

اگزما پوستی نوزادان چه علائمی دارد؟

اگر به اگزما رسیدگی نکنید، ممکن است پوست ضخیم و خشک به نظر برسد. با این حال علائم اگزما بسته به سن می‌تواند متفاوت باشد. معمولا این بیماری با علائمی همچون خشکی، خارش، بثورات ناهموار و تغییر رنگ پوست (قرمز یا تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست) همراه است.

درمان اگزما پوستی نوزادان در طب سنتی

راه های درمانی زیادی برای کاهش و از بین بردن التهابات اگزمایی وجود دارد. پزشکان طب سنتی می گویند از راه های زیر برای درمان این بیماری استفاده کنید:

  • از مصرف مواد غذایی با طبع گرم و ادویه پرهیز کنید.
  • روی موضع خیار بمالید.
  • قسمت‌هایی که اگزما دارد را با لعاب اسفرزه هفته‌ای سه مرتبه و هر بار ۱۰ دقیقه ماسک کنید.
  • ماءالجبن (آب پنیر) را به مدت چند روز هر روز نصف لیوان ناشتا به کودک بدهید.
  • مالیدن سرکه با کمی آب کرفس و مقداری کمی بوره ارمنی در حمام
  • پرهیز از سوسیس، کالباس، کنسرو، نوشابه، پیتزا، سس، گوشت گاو، عدس، بادمجان، گوجه، کلم و قارچ
    روزی یک تا سه لیوان سرکه انگبین (دو واحد عرق نعنا، دو واحد عسل طبیعی، یک واحد سرکه طبیعی)
  • سوپ گندم و حلیم و میوه‌های مرطوب مانند سیب

درمان اگزما پوستی نوزادان در طب سنتی

بهترین روغن برای درمان اگزما کودکان چیست؟

کرم‌های مرطوب‌کننده خط اول درمان هستند. با این حال، کرم‌های کورتون نیز می‌توانند مفید باشند. انواع ملایم، بدون نسخه تجویز می‌شود، اما انواع قوی را متخصص پوست تجویز می‌کند. پیمکرولیموس (pimecrolimus) که یک کرم غیر استروئیدی است هم قابل استفاده است.

کلام آخر

در این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو تلاش کرده ایم شما را با علت اگزما پوستی نوزادان و راه های درمان آن در طب سنتی آشنا کنیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از قسمت نظرات کاربران در انتهای صفحه با ما در ارتباط باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *