سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

سیگار کشیدن بعد از عمل بینی چه خطراتی دارد؟

جراحی بینی یکی از عمل های زیبایی پرطرفدار در سال های اخیر چه در بین ایرانیان و چه در بین خارجی ها بوده است. اما ایا درباره سیگار کشیدن بعد از عمل بینی چیزی می دانید؟ این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو را تا انتها دنبال کنید تا در خصوص این مسئله صحبت نماییم.

سیگار و قلیان کشیدن بعد از عمل بینی

آیا سیگار کشیدن بعد از عمل بینی مضر است؟ این پرتکرارترین سوال در بین مراجعه کنندگان برای جراحی راینوپلاستی می باشد. اگر که سیگاری هستید، طبق نظر جراح بینی در شیراز که در لینک درج شده اسامی برخی از بهترین انها جمع آوری شده است، بهتر است تا مدتی این کار را به تعویق بیاندازید.

سیگار و قلیان کشیدن بعد از عمل بینی

چه مدت بعد از عمل بینی میتوان سیگار کشید؟

افرادی که سیگاری هستند طبق توصیه پزشکان بهتر است تا 4 هفته بعد از جراحی بینی از استعمال دخانیت پرهیز کنند. عدم توجه به این توصیه می تواند عوارض جانبی بزرگ و سختی را برای شما به وجود آورد.

عوارض سیگار کشیدن بعد از عمل بینی چیست؟

استعمال دخانیات بعد از جراحی بینی می تواند عوارضی جبران ناپذیری داشته باشد. از شایع ترین عارضه های ناشی از کشیدن سیگار بعد از جراحی راینوپلاستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طولانی تر شدن دوره نقاهت و تاخیر در بهبودی:این به دلیل عدم اکسیژن رسانی و رساندن مواد مغذی به مویرگ ها و رگ های خونی اتفاق می‌افتد. سیگار باعث تولید گاز مونوکسید کربن می شود. دود سیگار بعد عمل از بینی باعث می شود تا این گاز با هموگلوبین خون ترکیب شده و موجب کاهش اکسیژن رسانی به سلول ها شود. کاهش اکسیژن رسانی به سلول ها باعث می شود تا فرایند ترمیم و بهبود آن ها با سرعت کمتری پیش برود بنابراین شما مجبور خواهید بود دوره نقاهت طولانی ترین را سپری کنید.
  • ابتلا به عفونت: خطر بروز عفونت در بیمارانی که سیگار می کشند، بسیار بالاست، زیرا نیکوتین می‌تواند بر نوتروفیل ها(نوعی گلبول سفید) که نقش مهمی در ترمیم بافت های آسیب دیده دارند، تاثیر منفی بگذارد و منجر به کاهش توانایی آنها در مبارزه با باکتری ها شود. عفونت پس از جراحی می تواند تاثیرات بسیار منفی بر روی بافت بینی تازه جراحی شده داشته باشد.
  • تغییر در شکلظاهری بینی: سیگار بعد از جراحی بینی به طور مستقیم روی ظاهر و شکل بینی اثر نمی گذارد، اما به دلیل اکسیژن رسانی ناکافی و دریافت ناقص مواد مغذی، عروق دچار انقباض شده و باریک تر شوند. این ممکن است در نهایت باعث شل شدن پوست بینی و تغییر شکل ظاهری بینی شود. در مواردی که این تغییرات موجب بروز مشکلات قابل مشاهده‌ روی بینی شوند، ممکن است جراحی ترمیمی درخواست شود.
  • ایجاد مشکلات تنفسی:انقباض رگ ها، طولانی تر شدن دوره بهبودی به دلیل کشیدن سیگار بعد از عمل بینی می تواند باعث شود تا راه های هوایی به خوبی بهبود پیدا نکنند. از طرفی اگر عفونت نیز رخ دهد، بیماری مشکلات تنفسی طولانی مدتی را نیز تجربه خواهد کرد.
  • افزایش میزان کبودی و ورم بینی بعد عمل: افرادی که سیگاری هستند و اقدام به جراحی بینی می کنند، باید بدانند کشیدن سیگار بعد از عمل بینی می تواند بهبود ورم و کبودی ناشی از جراحی بینی را تا ۱۸ ماه به تاخیر اندازد.

عوارض سیگار کشیدن بعد از عمل بینی چیست؟

از این که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید بسیار ممنونیم. هر گونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *