سابسیژن چیست

سابسیژن چیست که جای جوش را نابود می کند؟

سابسیژن چیست؟ سابسیژن (Subcision) به عنوان یک برش زیر پوستی است که بدن تیغ انجام می شود. ایو روش نیمه تهاجمی درمانی به عنوان یک تکنیک برای از بین بردن مشکلات عمیق پوستی مانند: اسکار آکنه (چال)، زخم های عمیق، سالک، خط خنده و اخم، چروک های عمیق و سلولیت شدید استفاده می شود. اما آیا میدانید این روش چه کاربردهایی دارد؟ هدف از این مقاله بررسی تمام زوایای مربوط به سابسیژن است که در ادامه بررسی خواهد شد.

سابسیژن چست؟

سابسیژن یکی از روشهای درمان جای زخم و آکنه است. در این شیوه درمانی، پزشک با استفاده از یک وسیله تیز و برنده، قسمت آسیب دیده را که موجب از بین بردن و آسیب دیدن بافتهای سالم کناری هم میشود را برمیدارد. با انجام این کار، تولید کلاژن در منطقه مورد نظر چندین برابر افزایش یافته و جای زخم به مرور زمان بهبود یابد.

سابسیژن چگونه انجام می شود؟

انجام کار با ضدعفونی کردن پوست شروع می شود. در بعضی موارد بی حسی به زیر پوست تزریق می شود و در موارد دیگر فقط از پماد بی حسی استفاده می گردد. پزشک برای مشخص کردن نواحی که چال ایجاد شده از ماژیک جراحی استفاده می کند و دور آن نواحی را خط می کشد.

سابسیژن چگونه انجام می شود؟

اگر به دنبال کلینیک های تخصصی سابسیژن هستید به لینک درج شده مراجعه کنید. پزشکان متخصصی که در این کلینیک ها حضور دارند با بهره گیری از تجربه های خود به شما در درمان تمام مشکات پوستی کمک خواهند کرد.

انواع سوزن‌های سابسیژن چیست؟

  • سوزن‌های تیز: سوزن هایپودرم 18-23G
  • سوزن Nokor: سوزن Nokor یک سوزن tribevelled است که به طور خاص برای انجام سابسیژن طراحی شده است.
  • کانولا: سابسیژن با کانولا خونریزی و تورم بعد از عمل، نسبت به سوزن‌های تیز، کمتر است.

این روش درمانی برای چه افرادی مناسب است؟

  • افراد مبتلا به جای جوش های عمیق و آکنه.
  • افراد با خط خنده عمیق.
  • افراد مسن با چین وچروک های واضح و آسیب های ناشی از آفتاب
  • کسانی با جوشگاه (اسکار) های وسیع فرورفته.

مدت زمان اثر سابسیژن

به صورت کلی سابسیژن روش درمانی پیچیده ای نیست و هر جلسه آن مدت زمان زیادی لازم نخواهد داشت. بلافاصله پس از درمان فرد مرخص گردیده و می تواند با رعایت مراقبت های توصیه شده که در ادامه بررسی می کنیم به فعالیت روزانه خود بپردازد. برای تکمیل درمان و نتیجه گیری بهتر 4 تا 6 جلسه ماهی یکبار نیاز است.

آیا سابسیژن دائمی است؟ نکته قابل توجه این است که سابسیژن یک درمان دائمی و ماندگار برای شما است.

مزایای سابسیژن چیست؟

در میان انواع روشهایی که برای رفع جای آکنه وجود دارد، سابسیژن توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. چرا که مزایای این تکنیک بسیار زیاد است:

  • احتمال تغییر رنگ رنگدانه های پوستی، بعد از انجام عمل وجود ندارد.
  • نتیجه مثبت این شیوه از درمان، در مقایسه با سایر روشها نظیر لیزر؛ خیلی سریع قابل مشاهده است.
  • از این متد برای درمان طیف وسیعی از انواع جای زخم میتوان استفاده کرد.

دوره نقاهت بعد از سابسیژن چقدر است؟

همانطور که گفته شد، دوره نقاهت این شیوه نسبت به سایر روشهای رفع جای زخم و آکنه، کوتاهتر است. قرمزی و تورم بعد از این عمل، بین ۲ الی ۳ روز از بین میرود. کبودی ناشی از زخم ایجاد شده نیز، بسته به نوع پوست شما بین ۲ الی ۱۰ روز از بین میرود. بسیاری از افراد بعد از ۶ ماه شاهد ۱ الی ۲ درجه بهبود در جاهای زخمشان هستند.

آیا انجام این عمل دردناک است؟

برای انجام این عمل، از بی حسی موضعی استفاده میشود. با این وجود احساس کمی سوزش و درد در حین انجام عمل، طبیعی بوده و قابل تحمل است.

ممکن است بپسندید:

14 تکییک درمان لک های صورت در خانه

اشتراک‌گذاری