روغن درخت چای برای مو

روغن درخت چای چه تاثیری برای رشد مو دارد؟

روغن درخت چای از برگ‌های درخت بومی استرالیا به نام Melaleuca Alternifolia درست شده است. این روغن دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدعفونی و ضدالتهابی می باشد که برای بهبود سطح سلامت پوست و مو ضروری است. روغن درخت چای برای مو تاثیر موثری دارد و در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم.

روغن درخت چای چیست؟

روغن درخـت چای از برگ‌های Melaleuca alternifolia که یک درخت کوچک بومی استرالیا است درست می شود. مردمان بومی در استرالیایی برگ درخت چای را خرد کرده تا روغن آن بگیرند. بهتر است بدانید که درخت چای با گیاهانی که از آن چای سیاه یا سبز را تولید می‌کنند، متفاوت است. در حال حاضر خرید روغن درخت چای به عنوان یک روغن 100٪ رقیق نشده و خالص برای همه امکان‌پذیر است.

روغن درخت چای چیست؟

خواص روغن درخت چای حاوی ترکیبات مختلفی مانند ترپینن-4-اُل است. تحقیقات نشان می‌دهد، این ترکیب برای از بین بردن باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها مفید است. همچنین این ترکیب موجب افزایش فعالیت گلبول‌های سفید خون نیز می‌شود. در حقیقت به دلیل خاصیت ضدالتهابی، ضدعفونی ‌کننده، ضد میکروبی و مغذی که روغن درخت چای دارد، می‌توان از آن برای درمان انواع بیماری‌های پوستی استفاده کرد. طبق نظر پزشکان درمان ریزش مو این روغن به قطع ریزش مو و پر پشت کردن سر کمک ویژه ای می کند.

روغن درخت چای برای افزایش رشد مو مفید است؟

روغن درخت چای باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شود. این امر به دفع مواد سمی کمک می‌کند تا در نتیجه شاهد تحریک رشد پیازهای مو باشیم. خاصیت ضد عفونی کننده، ضد قارچ و ضد التهابی که روغن درخت چای دارد، در کنار خواص آنتی اکسیدان این روغن، باعث می‌شود تا موها همیشه تمیز و سالم بمانند. زمانی که پوست سر سالم باشد و به اندازه‌ی کافی مواد مغذی دریافت کند، منافذ پوستی باز‌ می‌شوند و در نتیجه شاهد افزایش رشد مو خواهیم بود.

همچنین میتوانید خواص چای سبز برای پوست را در لینک درج شده بخوانید.

آیا روغن درخت چای برای موهای چرب مناسب است؟

اسانس‌های روغنی به بازشدن منافذ پوست کمک می‌کنند و غدد چربی‌ساز پوست را نیز التیام می دهند. جالب است بدانید یکی از دلایل اصلی کاهش رشد مو، بسته شدن مسیر پیاز مو است. این امر به التهاب‌های پوست سر منجر شده و روغن درخت چای برای مو چرب هم به همان اندازه مفید است. از طرف دیگر، خاصیت ضدمیکروبی که در روغن درخت چای وجود دارد، به سلامتی پوست سر کمک می‌‌کند.

روغن درخت چای برای موهای چرب

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از روغن درخت چای

دقت کنید، روغن درخت چای بیش از اندازه گرم نشود؛ چرا که این کار به ازبین‌رفتن مواد مغذی موجود در روغن منجر می‌شود. از طرف دیگر اگر روغن بیش از اندازه گرم باشد، ممکن است پوست سر صدمه ببیند. ذکر این نکته نیز لازم است که در حین استفاده از روغن درخت چای روی پوست سر ممکن است احساس خارش کنید، که این امر کاملاً طبیعی است.

خواص روغن درخت چای

موارد زیر به عنوان خواص این روغن تایید شده دکتر پوست و مو است:

  • برطرف‌کننده آکنه، کاهش قرمزی، ازبین‌رفتن منافذ پوست، بهبود ترشحات و پاک‌سازی پوست؛
  • درخشندگی پوست، کاهش میزان خشکی و پوسته‌پوسته شدن در مقایسه با پراکسید بنزوئیل؛
  • تمیزی بیشتر دست‌ها، جلوگیری از رشد ویروس‌ها و باکتری‌هایی مثل آنفولانزا و کمک به آبرسانی بیشتر با افزودن چند قطره به محلول‌های ضدعفونی‌کننده حاوی الکل؛
  • ممانعت از گزش حشرات و بهبود محل نیش پشه‌ها؛
  • حذف شوره سر، کاهش چربی بیش از حد پوست سر و تسکین بیماری‌های این عضو با حذف قارچ‌ها؛
  • ازبین‌برنده بوی بد عرق و کشتن باکتری‌های بدبوی پوست؛
  • تسکین سوختگی، بهبوددهنده سوختگی‌هایی مثل آفتاب‌سوختگی و تسکین‌دهنده تاول‌ها؛
  • رفع خارش پوست، برطرف‌کردن خارش ناشی از خشکی با آبرسانی کافی روغن درخت چای.

ممکن است بپسندید:

درمان خانگی رفع تعریق دست

اشتراک‌گذاری