خاصیت چای سبز برای پوست

خاصیت چای سبز برای پوست چیست؟

چای سبز فقط یک نوشیدنی معمولی نیست و می‌توان با مصرف آن هم لاغر شد و خاصیت چای سبز برای پوست بسیار زیاد است. فواید چای سبز برای پوست مثل بسیاری از مواد طبیعی که در اطراف خود می‌بینیم، خاصیت و اثرگذاری بیشتری نسبت به انواع کرم‌ها و لوسیون‌های شیمیایی دارد.

خواص چای سبز برای صورت

در ادامه به معرفی ماسک صورت چای سبز و خواص چای سبز برای زیبایی پوست و مو می پردازیم:

چای سبز برای مقابله با سرطان پوست
با سپاس از پلی فنول‌های موجود در چای، مطابق با مطالعه‌ای منتشر شده در مجله‌ی بیو شیمی و بیوفیزیک، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد نوشیدن چای سبز موجب ترمیم بافت‌ها شده و به نوبه‌ی خود با سرطان‌های پوستی غیر ملانوما، ناشی از اشعه‌های مضر خورشید، مبارزه می‌کند.

خواص چای سبز برای صورت

خاصیت چای سبز در درمان آکنه پوست

آکنه و لکه‌ها‌ی پوست به دلایل مختلفی ایجاد می شوند. عوامل مختلفی همچون آلودگی‌های محیطی، ژنتیک، غرور جوانی و برخی بیماری‌های زمینه‌ای می‌تونه از جمله علل بروز جوش در صورت باشد. استفاده از ماسک چای سبز برای پوست به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان، خاصیت ضدالتهابی و ضدعفونی‌کنندگی در این زمینه تاثیر زیادی دارد. به طوری که جوش، آکنه و لکه‌ها‌ی پوست رو از ‌بین می‌بره و کمک زیادی به پاکسازی پوست می کند.

لایه برداری پوست با چای سبز

در مراکز آرایشی و بهداشتی و همچنین کلینیک‌های تخصصی زیبایی تاکید زیادی می شود که افراد در روند رسیدن به زیبایی و جوانی باید از انواع شیوه‌های لایه‌برداری بهره ببرند. به طوری که انواع کرم لایه‌بردار توسط تولیدکنندگان برندهای مختلف لوازم آرایشی به بازار عرضه شده است.

ترکیبات موجود در این دمنوش علائم پیری و چین ‌و‌ چروک رو به مرور از بین می برد و راهی برای بازگشت آکنه و جوش باقی نخواهد گذاشت. همچنین این عمل موجب جایگزینی سلول‌های تازه با سلول‌های مرده پوست خواهد شد.

رفع پف زیر چشم با کیسه های چای

دکتر اودری کانین از شهر کانزاس، میسوری، متخصص پوست و موسس یکی از مراکز درمانی پوست می گوید که اگر از قربانیان خواب شبانه ناآرام هستید، خاصیت چای سبز برای پوست به کمک شما می آید.

قبل از خواب، کیسه‌ چای سیاه یا سبز را در آب جوش برای مدت چند دقیقه فرو ببرید و سپس آن را در فریزر قرار دهید. صبح روز بعد، کیسه‌های یخ زده را به‌ مدت ۵ دقیقه روی چشمانتان گذاشته و اجازه دهید جادوی خود را انجام دهند،

کافئین منقبض کننده‌ی رگ‌های خونی است و پف زیر چشم را کاهش می‌دهد، در عین حال پلی فنول درمان کننده‌ی التهاب بوده و به صاف کردن زیر چشم کمک می‌کند. در لینک درج شده جدیدترین روش درمان پف زیر چشم را بخوانید.

خاصیت چای سبز برای پوست جوان

در جهت داشتن پوستی شاداب و جوان می توانید از این ماده استفاده کنید. امروزه پژوهشگران ویتامین‌های شگفت‌انگیز گیاهی رو جایگزین مناسبی برای محصولات غیرطبیعی می داند. برای مثال ویتامین‌ E و انواعی از پلی‌فنول در چای سبز پوست را برای جوانی، بشاشی و طراوت پوست در نظر می گیرند.

خاصیت چای سبز برای پوست جوان

درمان آفتاب سوختگی پوست با چای سبز

اگر قرار گرفتن در معرض اشعه‌های خورشید حس سوختگی را برایتان همراه دارد، برای اینکه هر چه سریع‌تر احساس بهتری پیدا کنید، خواص تسکین دهند‌ی چای را امتحان کنید.

هانتر توصیه می‌کند که حداقل دوازده‌ عدد چای کیسه‌‌ای سبز را در وان آب سرد بیاندازید و مادامی که تحمل دارید در آن غوطه بخورید تا پوستتان آرام شود.

هانتر معتقد است که چای سبز موجب کاهش تورم پوست‌های خیلی ملتهب می‌گردد. او پیشنهاد می‌کند که از چای سبز ارگانیک همانند Bigelow استفاده کنید زیرا با مواد شیمیایی کمتری رشد کرده که به همین دلیل برای غوطه خوردن در آب این چای را پیشنهاد می‌کنیم.

شیوه‌های استفاده از چای سبز برای بهبود پوست

از یه جایی به بعد توی زندگی می‌بینین که خیلی در حق پوستتون کوتاهی کردین و رسیدگی‌ها و مراقبت‌های روزانه از پوست رو به تعویق انداختین. حالا به چه شیوه‌هایی می‌تونین بازسازی و پاکسازی موثر انجام بدین؟ در ادامه به سه مورد از مهم‌ترین متدهای استفاده از چای سبز برای پوست اشاره می‌کنیم:

چای سبز رو دم کنین و در صورت عدم حساسیت به چای یا بروز واکنش آلرژیک به این نوشیدنی خالص گیاهی، روزانه دمنوش تازه‌دم بنوشین.
تنظیفی تمیز رو به چای تازه‌دم آغشته کنین و اجازه بدین مانند ماسک دقایقی در روز روی پوست باقی بمونه. این ماسک کلیه عارضه‌های پوست رو از درمان‌های شیمیایی بی‌نیاز می‌کنه و مواد مغذی هم جذب سلول‌های فعال پوست می‌شن.
برای نرم شدن و رطوبت دادن به پوست خشک، چای سبز رو به صورت بخور استفاده کنین.
چای دم‌شده کیسه‌ای سبز به عنوان کمپرس سرد و گرم استفاده میشه و به چشم‌های خسته و بی‌جان توانی مضاعف می‌بخشه.

ممکن است بپسندید:

بهترین دکتر برای درمان جوش صورت

 

اشتراک‌گذاری