چگونه درد بعد از لیزر موی زائد را کم کنیم؟

چگونه درد بعد از لیزر موی زائد را کم کنیم؟

درد بعد از لیزر موی زائد چقدر است؟ همانطور که همگی میدانید لیزر کردن موهای زائد یکی از پرطرفدارترین روش های دائمی از بین بردن موی زائد است. از آنجایی که میتوان با این تکنیک برای همیشه از شر موهای اضافی صورت و بدن خلاص شد، باید تمام نکات ان را بدانید. این که چگونه درد بعد از لیزر موی زائد را کم کنیم یک سوال پر تکرار بین شما است که امروز قصد داریم به آن پاسخ دهیم.

آیا لیزر موی زائد درد دارد؟

بسته به دستگاه انتخابی شما و همچنین آستانه تحملتان نسبت به درد میتوان گفت میزان درد لیزر برای افراد مختلف متفاوت است. در روش لیزر موهای زائد از اشعه با هدف قرار دادن فولیکول م و گرمای تولید شده در نواحی مختلف جهت از بین بردن آن ها انجام می شود. در جلسات مختلف نیز با بالا بردن دما و میزان قدرت دستگاه ممکن است می درد احساس کنید. تکنسین ها و پزشکان متخصص در بهترین کلینیک لیزر شیراز به شما کمک می کنند تا این درد در حد ممکن کم شود.

آیا لیزر موی زائد درد دارد؟

آیا لیزر بدون درد داریم؟

همان طور که می دانید از بین تمام روش های از بین بردن موهای زائد صورت و نواحی مختلف بدن لیزر موثرترین و محبوب ترین روش است. سرعت بالای از بین بردن موهای زائد در نواحی مختلفی مانند پا، لیزر زیر بغل، لیزر بیکینی و حتی صورت این تکنیک را در بین مردم پرطرفدار کرده است. اما آیا لیزر بدون درد جود دارد؟

آیا لیزر بدون درد داریم؟

احساس درد یک عامل ذهنی است. حساسیت نسبت به درد هنگام لیزر کردن در افراد گوناگون متفاوت است. معمولا افراد در جلسات اول به دلیل قوی بودن پیاز موی زائد درد و ناراحتی بیشتری را تحمل خواهند کرد. اما این نکته بسیار مهم است که بتوانید بهترین کلینیک لیزر موهای زائد انتخاب کنید تا نتیجه ی مطلوب کار را ببنید. همچنیین نکات طلایی مراقبت های بعد از لیزر را نیز باید بدانید. این موارد در لینک درج شده قرار گرفته است.

میزان درد لیزر موهای زائد نواحی مختلف

بسته به منطقه مورد نظر برای لیزر درد آن نیز متفاوت خواهد بود. در برخی از نواحی اصلا هیچ دردی را احساس نخواهید کرد اما برخی از نواحی با تحمل درد بسیار جزئی همراه است:

میزان درد لیزر صورت

ضخامت پوست در نقاط مختلف پوست متفاوت است. پشت لب به دلیل نازک بودن پوست آن درد ناک‏ترین منطقه می‏ باشد. اما این درد حتی 5 دقیقه هم طول نمی‏ کشد! نواحی دیگر مانند چانه، زیر چانه و گونه‏ ها به دلیل ضخیم بودن پوست میزان درد آن‏ها قابل تحمل ‏تر است و گاهی حتی احساس نمی ‏شود.

میزان درد لیزر دست‏ ها

نسبت به ساق دست و بازوها ناحیه زیربغل بسیار دردناک است. اما فکر اینکه دیگر هیچ وقت به ژیلت و کرم موبر نیازی نیست احساس درد را کاملا از بین می‏ برد. پوست بازو تقریبا مشابه پوست صورت است. اعصاب موجود در ناحیه پشت لب بیشتر از بازوها می ‏باشد در نتیجه از لحاظ دردناکی در محدوده‏ ی قابل تحمل است و نیازی به بی‏ حسی هم ندارد.

درد لیزر بیکینی

اگر تا به حال بیکینی خود را اپیلاسیون کرده باشید باید بدانید که درد ناشی از لیزر بسیار کمتر از اپیلاسیون است. مطمئن باشید از این مرحله به راحتی خواهید گذشت.

میزان درد لیزر موهای زائد پاها

کم دردترین ناحیه بدن همین ران ‏ها هستند. اما راجع به ساق پا باید بیشتر دقت کرد. برای افرادی که آستانه تحمل درد آن‏ها پایین است استفاده از پماد بی‏ حسی در ناحیه ساق پا برای کاهش درد لیزر بسیار توصیه می ‏شود.

میزان درد لیزر موهای زائد شکم

پوست شکم ضخیم اما حساس است مخصوصا اگر فرد قلقلکی باشد. ممکن است شات ‏های لیزر باعث تکان خوردن شما شود. در این شرایط برای کاهش درد لیزر سعی کنید بر روی تنفس خود تمرکز کنید.

میزان درد لیزر موهای زائد کمر

معمولا ناحیه پشت به دلیل استخوانی بودن و نداشتن گوشت اضافی دردناک است. برای کاهش درد لیزر حتما از پماد بی‏ حسی استفاده کنید.

چگونه درد لیزر را کم کنیم؟

با رعایت نکات زیر می توانید درد های ناشی از لیزر را تا حد زیادی کم کنید:

  • روز قبل با یک تیغ تمیز و جدید اصلاح کنید. با شیو کردن، لیزرها می توانند بهتر فولیکول ها را هدف قرار دهند.
  • از خوردن کافئین خودداری کنید. مصرف قهوه، یا هر چیزی که کافئین دارد باعث افزایش حساسیت شده و ممکن است درد را افزایش دهد.
  • شب قبل به مقدار کافی بخوابید و آب بنوشید.
  • از تکنسین بخواهید با سرعت بالا عمل کند. امکان دارد یک تکنیک روی پوست شما احساس بهتری نسبت به روش دیگر داشته باشد که خود می تواند به کاهش درد لیزر کندلا الکساندرایت کمک کند.
  • از برنزه کردن پوست خود و استفاده از ضد آفتاب خودداری کنید.
اشتراک‌گذاری