درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی

درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی و راه های کاهش آن

یکی از ترس هایی که مراجعه کنندگان دارند درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی است. علت درد های ناشی از این جراحی و راه های کاهش آن را در این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو بررسی می کنیم. با ما همراه شوید.

آیا ابدومینوپلاستی درد دارد؟

عمل ابدمینوپلاستی نیز مانند بقیه جراحی های زیبایی و تناسب اندام با درد همره است. اما این میزان درد با توجه به تکنیک جراحی، میزان چربی های انباشته شده و … متفاوت است. برخلاف چیزی که این افراد فکر می‌کنند میزان درد عمل ابدومینوپلاستی چندان شدید نیست که نتوان آن را تحمل کرد. در صورتی که این عمل توسط جراح ماهر ابدومینوپلاستی انجام شود، نگران هیچ چیزی نباشید.

آیا ابدومینوپلاستی درد دارد؟

چه زمانی درد بعد از ابدومینوپلاستی خطرناک است؟

عمل ابدومینوپلاستی(Abdominoplasty) یک جراحی تهاجمی است که برای فرم‌دهی و کاهش سایز ناحیه شکم و اطراف آن به کار می ‌رود. از آن‌جا که انجام هر نوع عمل جراحی برای انسان درد‌هایی را به همراه دارد، عمل آبدومینوپلاستی هم از این قاعده مستثنی نیست و فرد بعد از عمل، باید میزان مشخصی از درد را تحمل کند. در حین عمل بسته به میزان چربی و بافت خارج شده و مدت زمان عمل، فرد با اینکه با بی‌حسی موضعی بی‌حس شده است اما مقداری درد را حس خواهد کرد.

راه های کاهش درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی

موارد زیر همگی به توصیه پزشکان متخصص می تواند به شما در کاهش درد های ناشی از این جراحی کمک نماید:

  • استفاده از گن را بعد از جراحی فراموش نکنید بهتر است تا برای جلوگیری از خونریزی و لخته شدن خون به وسیله ایجاد فشار یکنواخت بر روی شکم گن بپوشید.
  • داشتن ورم 10 تا 15 روز بعد از عمل ابدومينوپلاستي طبیعی می باشد.
  • رعایت رژیم غذایی مناسب ترین راه کار برای تثبیت وزن و جلوگیری از انباشت مجدد چربی است
  • راه رفتن را بهتر است پس از مرخص شدن و از همان روز شروع کنید.
  • با گذشت زمان و به مرور سرعت پیاده روی خود را افزایش دهید تا درد بعد از عمل ابدومينوپلاستی کاهش یابد.
  • پس از گذشت بیست روز می توانید سرعت پیاده روی خود را افزایش دهید و از ورزش های سبک هوازی استفاده کنید.

پمپ درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی

در صورتی که دردهای ناشی از جراحی مذکور با حالت تهوع هرماه شود می تواند پمپ های درد را به عنوان جایگزین مسکن های مصرفی کنید. در واقع استفاده از پمپ درد ابدو برای مصرف داروهای مسکن قوی می‌تواند بسیار کارساز باشد. از طریق پمپ درد ابدو داروهایی که به شکل خوراکی برای بیمار تجویز می‌شود از طریق لوله مستقیم به معده بیمار ارسال می‌شود.

پمپ درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی

کلام آخر

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید بسیار ممنونیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از قسمت نظرات کاربران با ما در ارتباط باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *