تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال

تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال

یکی از سوالات پرتکرار تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال است که در این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو به صورت تخصصی این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم.

این روزها اهمیت مراقبت از پوست به یک موضوع بسیار مهم تبدیل شده است. داشتن پوستی صاف و بدون لک، جای جوش و جوش به یک امر مهم و اساسی تبدلی شده است. تمام خانم ها برای مراقبت از پوست خود زمان بسیاری را صرف می کنند. لیزر فرکشنال نیز یکی از راه هایی است که این روزها برای درمان آسیب های پوستی مورد استفاده و تجویز پزشکان قرار گرفته است.

لیزر فرکشنال برای درمان چه مشکلاتی کاربرد دارد؟

استفاده از این دستگاه لیزر برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی توصیه می شود. از جمله کاربردهای لیزر فرکشنال عبارت است از:

  • چین و چروک‌های کوچک و ظریفی که به دلیل بالا رفتن سن روی پوست صورت ظاهر می‌شود.
  • لکه‌های پوستی که به دلیل جوش و آکنه، یا قرار گرفتن مستقیم در زیر نور آفتاب ایجاد شده است.
  • تغییرات رنگ پوست یا ناهمواری‌های آن که به دلیل زخم‌ها یا دست کاری کردن جوش‌ها، روی پوست صورت جا خوش کرده‌اند.

در صورتی که به دنبال دکتر پوست و مو خوب در شیراز هستید به شما توصیه می کنیم روی لینک درج شده کلیک نمایید.

لیزر فرکشنال برای درمان چه مشکلاتی کاربرد دارد؟

تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال

اگر پزشک انجام دهنده لیزر، تجربه کافی داشته باشد و از مدل خوب لیزر فراکشنال استفاده کند عوارض پوستی مثل لک های قهوه ای یا سفید و تیره شدن پوست بعد از لیزر در مقایسه با لیزرهای نسل قدیمی بسیار کم است. البته در مواردی که اسکارها عمیق است و پزشک مجبور است برای تأثیر بهتر از قدرت بالای دستگاه استفاده کند، احتمال بروز بعد از لیزر وجود دارد، ولی اگر ایجاد شد معمولاً این لکه ها طی حداکثر دو ماه بهبود پیدا میکند.

راه های درمان تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال

در صورتی که دچار مشکل تیرگی پوست بعد از لیزر فرکشنال شده اید نگران نباشید. راه های زیر میتواند به شما در برطرف کردن لک های بعد از این لیزر کمک نماید:

  1. یکی از راهکارهای ساده برای درمان تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال، استفاده از پمادهای ترمیم کننده است. ممکن است اشعه دستگاه لیزر فرکشنال موجب آسیب رسیدن به سلول‌های پوستی یا افزایش تعداد ملانین و رنگدانه‌ها در پوست شود. در این حالت کرم ترمیم کننده به راحتی از افزایش تعداد رنگدانه‌های پوست یا بروز لکه‌های تیره جلوگیری می‌کند.
  2. برای درمان تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال، می‌توان از ضد آفتاب استفاده کرد. ضد آفتاب به خوبی سطح پوست را در مقابل اشعه خورشید محافظت می‌کند. اشعه فرابنفش خورشید ممکن است افزایش تعداد ملانین یا تحریک بیشتر سلول‌های پوستی شود.
  3. برخی از کرم‌های ضدلک نیز می‌توانند برای جلوگیری از تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال مورد استفاده قرار بگیرند. بدون توجه داشته باشید که این کرم‌ها باید تحت نظر پزشک مصرف شوند. بنابراین از مصرف خودسرانه کرم‌های ضد لک خودداری کنید.
  4. در صورتی که لکه‌های تیره و عمیقی بعد از لیزر فرکشنال روی سطح پوست مشاهده شود، می‌توان از روش‌های پیشرفته‌تر مثل دستگاه پلاژن برای کاهش میزان لکه‌ها استفاده کرد.

راه های درمان تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال

کلام آخر

در این مقاله سعی کرده ایم شما را با تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال و راه های درمان آن آشنا کنیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از قسمت نظرات کاربران در انتهای صفحه با ما در ارتباط باشی

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *