اکسید شدن کرم پودر

چگونه از اکسید شدن کرم پودر جلوگیری کنیم؟

آیا می دانید زمانی که از اکسید شدن کرم پودر صحبت می کنیم دقیقا چه اتفاقی می افتد؟ تاثیر کرم پودر اکسید شده را می دانید؟ در این مطلب از وب سایت رسمی پوست و مو طی تحیقات بهعمل آمده روش های موثر در اکسید شدن کرم‌های آرایشی را معرفی می کنیم.

اکسید شدن کرم پودر چیست؟

اکسید شدن کرم پودر در حقیقت همان خراب شدن کرم پودر می باشد. این کار یک پدیده ی شیمیایی و ترکیبی می باشد. شاید برایتان پیش آمده باشد که مدت زمان کوتاهی پس ازمالیدن کرم پودر بر روی صورت احساس می کنید که کرم پودر روی صورتتان ماسیده شده و این در حقیقت همان اکسیده شدن کرم پودر می باشد.

اکسید شدن کرم پودر چیست؟

ترفندهای جلوگیری از اکسید شدن کرم پودر

در ادامه شما را با روش هایی که میتوانید از اکسید شد کرم های آرایشی روی صورت خود خودداری کنید آشنا می شوید:

آرایش های سبک و ملایم

شما نباید بیش از حد از یک کرم پودر استفاده نمایید. بخصوص در فصل گرما که تعریق پوست زیاد است. این تعریق باعث ماسیده شدن کرم پودر می گردد. تعریق زیاد باعث می گردد که چربی بیشتری نیز از پوست خارج شده و سبب خرابی کرم پودر شما گردد. به همین دلیل سعی کنید آرایش کمتری داشته باشید و همچنین از کرم پودر های معتبر ، کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب نیز استفاده نمایید.

محصولات آرایشی فاقد چربی

شما باید از مواد آرایشی و کرم پودر هایی استفاده کنید که بیشتر بر پایه ی آب باشند نه چربی، زیرا لوازم آرایشی که چرب هستند در تابستان ها بر اثر عرق صورت، کارآیی خود را ازدست داده و چهره ی شما را نامطبوع می کنند.

محصولات آرایشی فاقد چربی

پرایمر آرایشی

برای جلوگیری از اکسید شدن کرم پودر، شما می توانید یک زیر سازی، بر روی پوست خود انجام دهید. این زیر سازی با پرایمر اتفاق می افتد. پرایمر یک زیر ساز آرایشی قوی می باشد که شما را در برابر تعریق محافظت نموده و از ماسیده شدن کرم پودر جلوگیری به عمل می آورد. با استفاده از پرایمر، منافذ باز پوست بسته شده و چربی ها راهی به بیرون پیدا نخواهند کرد.

شستشوی صورت قبل از آرایش

شست و شوی صورت قبل از آرایش با ژل های شست و شو، راه حل بسیار مناسبی است که از ماسیده شدن مواد آرایشی بر روی پوست جلوگیری به عمل می آورد. بهتر است پس از شست و شو تکه ای کوچک از یخ را بر روی صورتتان قرار دهید تا منافذ باز، بیشتر از قبل بسته شوند.

تثبیت کننده آرایش

برای اینکه آرایش شما تثبیت گردد شما می توانیداز یک اسپری به نام اسپری تثبیت رنگ استفاده کنید که در ثبات آرایش شما نقش مهمی را بازی می کند. اسپری فیکساتور یکی از بهترین راه های جلوگیری از اکسید شدن کرم پودر می باشد.

لوازم آرایشی مایع ممنوع

لوازم آرایشی مایع، معمولا چرب بوده و باعث ماسیده شدن آرایش روی پوست شما می گردند. برای حل این مشکل بهتر است از لوازم آرایشی خشک که بر پایه ی آب هستند استفاده نمایید.

استفاده از دستمال مرطوب

برای اینکه کرم پودر، اکسیده نشده و ماسیده نگردد بهتر است که پوست صورتتان را با یک دستمال مرطوب تمیز کرده تا بدین صورت عرق های پوستتان پاک گردند. پس از این کار می توانید مجددا از کرم پودر استفاده نمایید.

نحوه صحیح استفاده از کرم پودر

می توانید از یک براش مویی و یا یک اسفنج نم دار برای پخش کردن کرم پودر روی صورت خود استفاده کنید. در نظر داشته باشید که بهتر است قبل از زدن کرم پودر از پرایمر مخصوص پوست استفاده کنید تا کرم های آرایشی بهتر روی صورت شما قرار گیرد.

ممکن است بپسندید:

10 تا از بهترین برند های کرم پودر برای پوست های چرب

هر گونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *