چسب زدن بعد از جراحی بینی

چسب زدن بعد از جراحی بینی و بهترین زمان آن

یکی از سوالات پرتکرار در بین مراجعه کنندگان مدت زمان چسب زدن بعد از جراحی بینی است که در این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو آن را بررسی می نماییم. ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

چسب زدن بعد از جراحی بینی

بعد از جراحی بینی یا رینوپلاستی چسب زدن بسیار توصیه می شود. علت اصلی که زدن چسب روی بینی بعد از جراحی تجویز می گردد این است که پوست را وادار کنیم تا روی استخوان و غضروف زیرین فیت شده و حجم آن کم شود تا به اندازه بافت زیرین آن دربیاید. به توصیه جراح بینی خود گوش کرده و نحوه چسب زدن را فقط از ایشان بپرسید.

چسب زدن بعد از جراحی بینی و بهترین زمان آن

زمان مناسب برای چسب زدن بینی بعد از عمل

زمان مناسب برای چسب زدن بعد از جراحی بینی معمولا توسط پزشک تشخیص داده می شود. اما فراموش نکنید که بعد از گذشت دو هفته از انجام جراحی، استفاده از چسب بینی تا حد زیادی در کنترل تورم و فرم دهی بینی اثرگذار است. معمولا از هفته دوم پس از عمل می‌توانید چسب زدن به بینی را منحصر به زمان شب و خواب کنید و در طول روز، از چسب استفاده نکنید. زمان توصیه شده استفاده از چسب حدود 2 الی 4 هفته است. اما ادامه دادن آن تا 2 ماه پس از عمل می‌تواند در نتیجه جراحی تاثیر فوق‌العاده‌ای بگذارد.

آیا چسب بینی پس از رینوپلاستی به کوچک شدن بینی کمک می کند؟

بله. با وجود چسب بعد از جراحی بینی، التهاب بینی کم می شود و در نهایت بینی کوچکتر دیده می شود. استفاده مداوم از چسب های بینی می تواند کمک شایانی به وچک شدن بینی کند.

تا چند ماه بعد از عمل بینی باید چسب زد؟

مدت زمان چسب زدن بعد از جراحی بینی باید با توجه به نوع بینی و پوست شما توسط پزشک متخصص تجویز گردد. اگر پوست بینی نازک باشد، بعد از دو هفته می توان چسب زدن به بینی را متوقف نمود. در بینی های دارای پوست ضخیم، این مدت تا دو ماه گسترش می یابد. پوست ضخیم، یکی از ویژگی های بینی های گوشتی است.

تا چند ماه بعد از عمل بینی باید چسب زد؟

مزایای چسب زدن بینی بعد از عمل

مزایای زیادی برای چسب زدن بعد از جراحی بینی وجود دارد. کاهش تورم بینی، کاهش ریسک افتادگی بینی و اعلام خطر به اطرافیان از جمله اصلی ترین مزایای چسب زدن به بینی جراحی شده است.

چرا بعد از برداشتن چسب، بینی ورم می کند؟

ورم بعد از برداشتن چسب بینی، تصوری است که برخی از بیماران دارند. تاثیر چسب بینی بعد از جراحی در واقع تنها برای حفاظت از بین و کنترل ورم بعد از جراحی است. به همین منظور بهتر است چسب بینی با فشار ملایم بر روی بینی چسبانده می شود تا از گسترش یافتن بافت در بینی پیشگیری کند. چسب زدن به بینی، همزمان با این تاثیر، به پوست بینی نیز کمک می کند تا با شکل جدید چارچوب بینی سازگار شود.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کرده ایم چسب زدن بعد از جراحی بینی و بهترین زمان آن را معرفی کنیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در این خصوص از قسمت نظرات کاربران در انتهای صفحه با ما در میان بگذارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *