اسکراب صورت

اسکراب صورت چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

از آنجایی که بهترین ویترین برای هر فرد پوست صورت او است رعایت اصول اصلی مراقبتی از پوست در اولیت هر خانمی قرار دارد. برای آنکه پوست شادابی داشته باشید باید لایه های مرده آن را جدا کنید تا فضا برای رشد سلول های جدید ایجاد شود. در این مطلب شما را با اسکراب صورت و طرز استفاده از آن آشنا می کنیم.

اسکراب صورت چیست؟

همه ی ما می دانیم که لایه برداری، برای جوان سازی پوست صورت، بسیار حائز اهمیت است. برای لایه برداری، کرم های متعددی در بازار وجود داردکه می توان با استفاده از آنها لایه برداری را انجام داد، اما نوع دیگری از کرم ها وجود دارند که لایه برداری را به شیوه ی بهتری انجام می دهند؛ این کرم ها اسکراب نام دارند. در این اسکراب ها دانه های کم و بیش خشنی وجود دارد که دانه های ریز گرانولی نام دارند .این دانه ها به عبارتی پوست را کمی خراشیده و سبب می گردند که لایه های مرده ی روی پوست کنده شده و پوست حالت جوانتری پیدا کند.

طرز استفاده از اسکراب صورت چگونه است؟

اسکراب را به آرامی روی پوست صورت مالیده و آن را ماساژ دهید این کار را هفته ای یک بار تا دو بار انجام دهید.این ماساژ و دانه های ریز گرانولی به تدریج باعث می گردد لایه های اضافی و مرده ی پوست، کنده شده و پوست حالت قابل ارتجاع تری پیدا کند.

طرز استفاده از اسکراب صورت چگونه است؟

چرا باید اسکراب پوست و صورت را جدی بگیریم؟

طبیعی است که پوست به طور مرتب سلول های جدید تولید کرده و سلول های مرده بر روی سلول های جدید باقی مانده و مانع از این می شوند که سلول های جدید خود را نمایان سازند، بنابر این ما باید سلول های مرده را از پوست خود جدا کنیم تا پوستمان جوانتر شده و این جوانی آشکار گردد.دقیقا به همین دلیل است که باید اسکراب پوست را جدی بگیریم و به پوست خود کمک کنیم.

اسکراب های موجود در بازار از چه موادی تشکیل شده اند؟

همان طور که پیشتر اشاره کردیم، کرم های لایه بردار باعث جوانی پوست شده و این امر، اسکراب ها را نیز شامل می‌گردد. اسکراب ها با دانه های جامد و کمی خشن که گرانول نام دارند این کار را انجام می دهند. البته گرانول ها در پایه ای از کرم و یا ژل شناورند. همچنین اسکراب ها شامل ویتامین ها و مرطوب کننده ها و نرم کننده ها نیز بوده و به طور کلی مواد مغذی برای پوست را دارا هستند.

مزایای اسکراب پوست صورت و بدن

اسکراب ها به طور کلی نقش پاکسازی پوست صورت و بدن را داشته و نکته ی جالب اینجاست که این کار را به صورت عمقی انجام می دهند و باعث جوان تر شدن پوست می گردند. فرمولاسیون اسکراب ها بسیار قوی بوده و از مواد گیاهی و ارگانیک نیز در ساخت آن استفاده شده است و همین باعث جوانی پوست صورت و بدن شما می گردد. یکی دیگر از مزایا استفاده از اسکراب این است که میتواند تمامی لایه های مرده پوست را از بدن شما جدا کند تا فضای مناسب برای تشکیل مجدد لایه های پوستی تازه ایجاد کند. در نظر داشته باشید اگر به دنبال روش های خانگی از بین بردن چروک پوست هستید به لینک درج شده مراجعه کنید.

مراحل انجام اسکراب چگونه است؟

در ابتدا باید بدانید که استفاده ی زیاده از حد از اسکراب خطرناک بوده و به پوست شما آسیب وارد می کند و به اصطلاح باعث زخم شدن پوست می گردد.بایستی برای انجام اسکراب ، یک بار در هفته و یا دوبار در هفته به مدت چند دقیقه، اسکراب را بر روی پوست خود به آرامی ماساژ دهید.در مورد پوست های حساس بهتر است این کار را ده روزی یک بار انجام دهید.

مدت زمان باقی ماندن اسکراب بر روی پوست

باید گفت که بیشتر از چند دقیقه، اسکراب را بر روی پوست ماساژ ندهید زیرا این کار در دراز مدت باعث خشکی بیش از حد پوست شده و به صورت و بدن شما آسیب وارد می کند.

مراقبت های پس از اسکراب ها

مراقبت های پس از انجام اسکراب، بسیار مهم هستند چرا که به پوست شوک و استرس واقع شده و علاوه بر آن سلول های شاخی پوست نیز از بین می روند که باید به آرامی جبران گردند.شما پس از اسکراب باید از دستکاری پوست و جوش ها، خود داری کنید. همچنین نباید آرایش غلیظ و سنگین انجام دهید. به آرامی پوست خود را شست و شو کنید تا پوست دچار استرس نگردد و بالاخره اینکه از تونر ها استفاده ننمایید. به هیچ عنوان از لیزر و یا وکس استفاده نکنید.

در این مطلب تلاش کرده ایم شما را با خواص و مزایای استفاده از اسکراب آشنا کنیم. در حال حاظر ماسک های اسکرابی از برند فریمن به عنوان یکی از بهترینها در این زمینه هستند.

هرگونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *