خاصیت زنجبیل

خاصیت زنجبیل برای پوست و زیبایی مو چیست؟

زنجبیل را از قدیم یک داروخانه می دانستند. این گیاه یک معجزه در برابر آسیب های پست و مو به حساب می‌آید. این گیاه هم در طب مدرن و هم در طب سنتی کاربرد های فراوانی دارد. شاید شنیده باشید که مادر بزرگ ها، چای را همراه با کمی زنجبیل توصیه می کنند. ماسک زنجبیل برای رشد و استحکام موهای شما بسیار مفید است. در این مطلب از وب سایت تخصصی پوست و مو  شما را با خاصیت زنجبیل برای پوست و زیبایی مو آشنا می کنیم.

خواص زنجبیل برای پوست

پوست انسان همیشه یکی از مهمترین قسمت های بعد ان است و نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. چرا از این قسمت از بدن از وردو آلودگی ها جلوگیری میکند. در ادامه با اصلی ترین خواص این گیاه برای پوست آشنا می شوید.

از بین‌ بردن جای زخم و لکه‌ها

زنجبیل برای تقویت پوست و نیز جوان سازی آن نیز نقش مهمی بر عهده دارد. این گیاه به طور عمقی پوست شما را درمان کرده و باعث از بین رفتن جوش های مختلف و همینطور جای آنها می گردد. خواص زنجبیل برای پوست بدین علت است که سرشار از آنتی اکسدان های مختلف بوده و ویتامین های فراوانی در خود دارد. این گیاه با رادیکال های آزاد پوست مبارزه کرده و نهایتا پوست شما را جوان و شاداب می کند.

از بین‌ بردن جای زخم و لکه‌ها

زنجبیل برای از بین بردن چروک های پوست، نقش اساسی داشته و پیری پوست را نیز به تاخیر می اندازد. برای اینکه از خواص زنجبیل برای پوست استفاده نمایید بهتر است از ماسک زنجبیل بر روی پوست صورت استفاده کرده و نیز این ماده ی غذایی گران بها را در خوراکی هایی که پخت می کنید استفاده نمایید. همانطور که پیشتر هم گفتیم یک استکان چای و زنجبیل برای بدن و پوست و موی شما بسیار مفید خواهد بود. برای استفاده از زنجبیل به عنوان ماسک برای پوست هم به طریق گفته شده در بالا عمل کرده و ماسک زنجبیل را نیز بر روی پوست صورت قرار داده و بیست دقیقه بعد بشویید.

زنجبیل ضد جوش و آکنه

یکی از خواص زنجبیل برای پوست و مو ض جوش بودن آن است. در واقع این گیاه به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی است که میتواند جوش های چرکی پوست را از بین ببرد. ماسک های خانگی ضد جوش را میتوانید در لینک درج شده مشاهده کنید. میتوانید بهترین پن های ضد جوش را در لینک درج شده بخوانید.

درخشان و شاداب کننده پوست با زنجبیل

یکی از مهم ترین خاصیت زنجبیل برای پوست و مو درخشان و شاداب کنندگی آن است. این گیاه با خاصیت پاکسازی منافذ پوست و بستن آنها به شادابی و درخشان شدن پوست کمک میکند. توصیه میکنیم برای این کار حتما از زنجبیل تازه استفاده نمایید. حلقه های زنجبیل را حدود 20 دقیقه روی پوست بگذارید و بعد از آن صورت خود را بشویید.

خاصیت زنجبیل برای مو

زنجبیل به تنهایی یک داروخانه است. این را از قدیم الایام می گفتند. این گیاه به راستی یک معجزه در مقابل دیگر مواد غذایی است. زنجبیل کمی حالت تندی دارد و همگان از ریشه و نیز ساقه های متورم آن برای مصرف غذایی و بهداشتی استفاده می کنند.

خاصیت زنجبیل برای مو

این گیاه هم در طب مدرن و هم در طب سنتی کاربرد های فراوانی دارد. شاید شنیده باشید که مادر بزرگ ها، چای را همراه با کمی زنجبیل تو صیه می کنند. ماسک زنجبیل برای رشد و استحکام موهای شما بسیار مفید است. تندی این گیاه، خون را در مویرگ های پوست سر شما به جریان انداخته و رشد بهتر مو را باعث می گردد. برای این کار باید مقداری پودر زنجبیل را با آب مخلوط کرده تا به غلظتی شبیه ماست برسد این ماسک را به مدت بیست دقیقه بر روی موهای خود قرار داده و سپس موها را آبکشی نمایید. اگر پوست سرتان کمی خارش و سوزش پیدا کرد نگران نباشید.این نشانه ی آن است که ماسک مو، به درستی دارد کار خود را انجام می دهد.

مبارزه با شوری سر

عده ای از مردم از شوره ی سر رنج می برند و نمی توانند از شر آن خلاص شوند. ما در این مقاله ماسکی را به شما معرفی خواهیم کرد که ضد شوره ی سر بوده و می توانید با خیال راحت از آن استفاده کرده تا از شر شوره های سر خلاص گردید:
برای این کار ابتدا زنجبیل را به صورت نگینی خورد کرده و سپس به آن روغن نارگیل اضافه نمایید . پس از آن که به غلظت مناسبی رسید موهای خود را با آن ماساژ دهید این کار را هر چند روز یک بار به مدت یک ماه انجام دهید تا موهایی براق، سالم و شاداب داشته باشید.

هرگونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *