هایفوتراپی چیست

هایفوتراپی چیست و چه عوارضی دارد؟

با افزایش سن و پیری شاید ظبیعی ترین اتفاق به وجود آمدن چین و چروک روی پوست باشد. هایفوتراپی چیست؟ آیا میدانید یکی از موثرترین روش های جوانسازی پوست استفاده از هایفوتراپی است؟ در این مقاله شما را با مزایا و معایب و همچنین عوارض هایفوتراپی آشنا می کنیم. با ما همراه شوید..

هایفوتراپی چیست؟

هایفو یا HIFU مخفف واژه‌ی انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound به معنای «امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا» است. هایفو یکی از روش‌های نسبتاً جدید در درمان‌های زیبایی برای سفت کردن و لیفتینگ پوست است. این روش بدون درد و به صورت غیرتهاجمی به شما در سفت کردن پوست کمک میکند.

در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود. یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منتها در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن می‌شوند.

اگر به دنبال بهترین مرکز هایفوتراپی صورت در شیراز هستید میتوانید به لینک درج شده مراجعه کنید.

هایفوتراپی صورت

دستگاه هایفو با استفاده از طول موج های مختلف سطح زیرین لایه پوست را هدف قرار می دهد و به ان انرژی وارد می کند. انرژی امواج فراصوت میتواند دمای لایه هدفی پوست را افزایش داده و درنهایت به شما در جهت سفت کردن عضلات بدن کمک کند.

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی این روش درمانی برای افراد بین 30 تا 75 سال که از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست رنج می‌برند و می‌خواهند روند پیری پوست را به تاخیر بیندازند، بسیار مناسب است.

هدف اصلی از روش هایفو کاهش سرعت پیری است، لذا در متقاضیان جوان‌تر، پاسخ‌دهی بیشتری را به درمان شاهد هستیم. متقاضیان بالای 25 سال نیز می‌توانند از این روش درمانی به عنوان یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از پیری پوست استفاده نمایند.

افرادی که پوست‌شان دچار آسیب‌هایی ناشی از قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و اشعه‌ی فرابنفش شده یا شل شدگی پوست‌شان شدید‌تر است، برای رسیدن به نتایج دلخواه نیاز به چندین جلسه‌ی درمانی دارند.

کاربردهای هایفوتراپی چیست؟

از جمله اصلی ترین کاربردهای این تکنیک جوان ساز که به نقل از پزشکان متخصص پوست و مو نیز بیان شده است عبارت است از:

  • کاهش چین و چروک پوست
  • سفت کردن افتادگی و شل شدگی پوست در ناحیه‌ی گردن و غبغب (که به گردن بوقلمونی معروف است)
  • لیفت گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها
  • بهبود وضعیت خط چانه
  • صاف و سفت کردن پوست صورت
  • لیفت گردن و دکلته
  • اصلاح طرح لبخند
  • قابل انجام برای تمام رنگ‌های پوست در هر زمان

عوارض جانبی هایفوتراپی چیست؟

یکی از اصلی ترین و مهمترین افتخارات این تکنولوژی این است که بدون هیچ گونه عارضه ای مانند: لک، زخم و … در سطح پوست به جوانسازی می پردازد. عوارض هایفوتراپی بسیار ناچیز است. پوست شما ممکن است کمی بعد از درمان، قرمز به نظر برسد، اما هر گونه آثار قرمزی باید در عرض چند ساعت ناپدید شود. تورم خفیف برای چند روز بعد از عمل و یا گز گز / حساسیت به لمس، برای چند روز تا چند هفته بعد از عمل، به عنوان عوارض هایفو چندان دور از انتظار نیست، اما این حالات به طور معمول، موقتی و ملایم هستند.

عوارض جانبی هایفوتراپی چیست؟

مدت زمان تاثیرگذاری هایفوتراپی چقدر است؟

روند پیر شدن پوست توقف ناپذیر است و نتیجه ی حاصل از انجام هایفوتراپی 1 الی 2 سال ماندگار است. برای اثر گذاری مجدد باید درمان تکرار شود.

آیا انجام هایفوتراپی ضرر دارد؟

هایفوتراپی روشی ایمن برای درمان پوست محسوب می شود و شواهدی مبنی بر مضر بودن و یا آسیب زننده بودن آن وجود ندارد.

زمان ریکاوری در هایفو چقدر است؟

هایفوراپی با افتخار هیچ گونه دوران نقاهت و ریکاوری نداشته  بلافاصله بعد از انجام درمان می توانید به زندگی عادی خود برگردید. بعد از درمان نیازی به استفاده از دارو، پماد یا موارد مشابه نیست و می‌توانید با پوست خود مانند گذشته رفتار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *