عمل جراحی بینی

عمل جراحی بینی چگونه است؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

عمل جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در کل دنیا است. طی این فرایند، جراح پلاستیک هر نوع بینی را به مدل مطلوب تر آن تبدیل میکند. اما آیا میدانید عمل بینی چگونه است؟ چه مزایا و معایبی دارد؟ این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

جراحی بینی یک راه حل زیبایی مطمئن، موثر به آنها پیشنهاد می دهد درست وقتی کار را به یک جراح زیبایی با تجربه و ماهر بسپارند. رینوپلاستی می تواند تا حد زیادی تعادل ویژگی های صورت را بهبود دهد و به بیماران کمک کند اعتماد به نفس تازه ای پیدا کنند. عمل بینی همچنین می تواند برای اصلاح نقص های ساختاری، از جمله مواردی که باعث مشکلات تنفسی می شود، به کار گرفته شود.

عمل جراحی بینی چگونه است؟

این جراحی زیبایی با سه تکنیک مختلف و تحت بیهوشی انجام می شود. عمل بینی را می توان در زمره پرطرفدارترین جراحی های بینی در نظر گرفت. جراحی زیبایی بینی می تواند مشکلات زیادی را در مورد بینی از جمله اندازه بینی (در رابطه با صورت)، عرض بینی، اندازه و موقعیت سوراخ‌های بینی، و مشخصات ظاهری بینی (با کوچک کردن قوزهای قابل مشاهده، برجستگی ها یا فرورفتگی های روی سطح پل) برطرف سازد. برخی از جراحان پلاستیک با گذراندن دوره‌های قومیت‌شناسی و کسب تخصص در این زمینه، قادرند فرم ظاهری بینی افراد از قومیت ها و نژادهای مختلفی را که به دنبال تغییر ظاهر بینی خود هدکتر هادی جوانمردی شیرازستند، تغییر دهند.

تکنیک های عمل بینی

این عمل به صورت هاجمی توسط برترین جراح بینی در سال 1401 که اطلاعات آدرس و شماره تماس آن در لینک درج شده قرار گرفته است انجام می شود. سه تکنیک اصلی این را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

تکنیک های عمل بینی

روش جراحی بینی باز

در این روش که بیش از 90 درصد از عمل های بینی را در برمیگیرد پوست بینی از تیغه وسط آن که کلولا نام دارد برش می‌خورد و پوست و بافت نرم از ساختارهای زیرین بینی که غضروف نام دارند برداشته می‌شوند تا جراح بتواند آناتومی بینی را مشاهده کند.

روش جراحی بینی بسته

این تکنیک عمل بینی برای افرادی است که نیاز به تغییرات جزئی دارند. در این روش شکاف‌ها و برش‌ها در قسمت‌های داخل بینی و حفره‌های داخلی صورت می‌گیرد تا قوز و انحرافات برطرف شوند.

روش بسته هرگز برای تغییر نوک بینی مناسب نیست و جراح برای این کار نیازمند شکافتن پوست روی پل بینی است. تنها مزیتی که این روش دارد عدم برش و شکافت پوست بینی است. با این حال، کمتر جراحی از این روش برای عمل زیبایی استفاده می‌کند چرا که دسترسی او به ساختار و بافت های بینی به ویژه نوک آن کاملا محدود است.

جراحی زیبایی بینی ثانویه

عمل زیبایی به روش ثانویه که به جراحی زیبایی بینی تجدید نظر نیز شهرت دارد، برای اصلاح مشكلات باقی مانده یا ایجاد شده پس از جراحی بینی قبلی انجام می‌شود. اگرچه مشکلات ممکن است جزئی باشند و به راحتی اصلاح شوند، اما اغلب مشکلات عمده و پیچیده‌ای هستند، که به دلیل ضعیف شدن بافت بینی بخاطر جراحی قبلی ممکن است فرایند عمل ثانویه را برای جراح دشوارتر کند. جراحی زیبایی بینی تجدید نظر می تواند به صورت باز یا بسته انجام شود.

مزایای جراحی بینی چیست؟

اگر قصد انجام عمل بینی را دارید، شاید دچار مشکل زیبایی – از قبیل نوک بینی برجسته، پل بینی کج یا سپتوم دارای انحراف – یا نقص عملکردی ( فانکشنال ) در بینی خود هستید که نیاز به درمان دارد. وقتی این مشکلات با موفقیت رفع شد، شما می توانید شاهد مزایای بالقوه بی شماری باشید که برخی از آنها عبارتند از:

  • شکل ظاهری متقارن و متوازن در صورت
  • شکل جذاب تر در بینی که با دیگر ویژگی های صورت شما هماهنگ می باشد.
  • یک بینی کوچک تر و متناسب تر که با بقیه اجزای صورت هماهنگ است.
  • یک شکل ظاهری جذاب تر و صاف تر به مدد برداشته شدن قوز و دیگر نقص ها از روی بینی
  • توانایی برای تنفس راحت تر
  • کیفیت بهبود یافته زندگی
  • بالا رفتن اعتماد به نفس در نتیجه بهبود یافتن چهره

خطرات و عوارض عمل جراحی بینی

از جمله عوارض و خطرات بعد از این عمل که در تمام افراد مشترک است عبارت است از:

  • عفونت
  • خون ریزی
  • مشکلات تنفسی (انسداد بینی)
  • عدم رضایت از نتایج ظاهری بعد از عمل
  • نیاز به جراحی‌های اضافی و ترمیمی
  • سوراخ شدن سپتال (یک سوراخ کوچک در تیغه بینی که باعث تلاطم می‌شود و هنگام صحبت یا آواز خواندن فرد، صدای شبیه به سوت ایجاد می‌کند)
  • عوارض بیهوشی

سوالات متداول درباره جراحی بینی

در ادامه به پرتکرارترین سوالات مرتبط با عمل زیبایی بینی که توسط زیاجویان پرسیده شده است پاسخ می دهیم.

چه مدت طول می کشد تا نتایج نهایی را مشاهده کنم؟

عمل بینی برای هر شخصی منحصر به فرد است و نتایج نهایی جراحی می تواند تا یک سال بعد از عمل شکل بگیرد. عوارض جانبی مانند تورم و کبودی در اطراف بینی و چشم تا دوهفته بعد از عمل کاهش می یابد و از بین می رود. در حالی که تغییرات واضح تر ممکن است در هفته های اول بعد از جراحی قابل مشاهده باشد، با این حال ماه ها بعد از جراحی، بینی به شکل نهایی خود می رسد.

آیا احتمال ایجاد نشانه جراحی دائمی وجود دارد؟

تقریبا مانند تمام اشکال جراحی پلاستیک، احتمال ماندن جای زخم وجود دارد. در جراحی بینی به روش بسته، تمام برش ها در داخل بینی ایجاد می شود و بنابراین هیچ گونه زخم قابل مشاهده نیست؛ در جراحی بینی به روش باز، یک برش اضافی در سراسر قسمت زیرین بینی ایجاد می شود که ممکن است یک جای برش کوچک باقی بماند. خوشبختانه، با توجه به اندازه و محل برش معمولا جای برش ها غیر قابل تشخیص است.

من برای رینوپلاستی خیلی پیر هستم؟

شرط سنی برای جراحی تغییر شکل بینی وجود ندارد. با این حال، برای جلوگیری از عواقب عفونت و بیهوشی، بیمار بهتر است در سلامت جسمانی خوبی باشد. علاوه بر این، برای رسیدن به نتایج زیبایی شناختی مطلوب، شما باید الستیک پوستی خوب داشته باشید. بعضی از پزشکان توصیه کنند که بیماران مسن تر به جای بیهوشی عمومی از بی حسی موضعی استفاده کنند.

جراحی بینی چقدر طول می کشد؟

به طور معمول، جراحی بینی حدود یک ساعت تا دو ساعت، زمان می برد با این حال ممکن است بسته به اهداف جراحی فرایند برای افرادی طولانی تر باشد. جراحی بینی ترمیمی اغلب حدود چهار ساعت طول می کشد. مدت زمان عمل به طور کلی به اهداف بیمار و تکنیک های خاص دکتر شما بستگی دارد.

آیا می توانم پس از عمل بینی با هواپیما سفر کنم؟

بعضی از پزشکان توصیه می کنند یک هفته برای پرواز کردن بعد از عمل صبر کنید. . با این حال، جراحان دیگر معتقد اند بیمار فورا می تواند پرواز کند.

آیا باید بعد از رینوپلاستی غذاهای خاصی بخورم؟

در روز جراحی، نباید غذای سفت بخورید. از آنجا که جویدن تکان خوردن ماهیچه های کل صورت را در پی دارد،پزشکان معمولا برای یک روز رژیم نرم یا مایعات توصیه می کنند. هر زمان که شما احساس راحتی می کنید، می توانید به خوردن غذای جامد برگردید. با این حال از خوردن غذاهای آلرژی زا و حاوی ادویه های تند اجتناب کنید؛ زیرا این غذاها می توانند رگ های خونی را پاره کرده و منجر به بیشتر شدن کبودی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *