ریزش مو بعد از زایمان

ریزش مو بعد از زایمان و راه های درمان آن

یکی از دغدغه های خانم ها ریزش مو بعد از زایمان است. ما در این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو در خصوص علل و راه های درمان این عارضه صحبت می کنیم. با ما همراه شوید.

علت ریزش مو بعد از زایمان

علل ریزش مو بعد از زایمان با توجه به نظر پزشک میتواند موارد زیر باشد:

  • پایین‌بودن سطح سلامت بدن
  • مشکلات مربوط به تیروئید
  • فقر آهن در بدن
  • آلوپسی آندروژنیک
  • التهاب فولیکول‌های مو

در صورتی که به دنبال دکتر ریزش مو در شیراز هستید، به لینک درج شده مراجعه کنید.

علت ریزش مو بعد از زایمان

برای ریزش موها پس از زایمان چه کار کنید؟

یکی از کارهایی که برای جلوگیری از ریزش مو بعد از زایمان داشته باشید، موهای خود را کوتاه کنید. نگهداری از موهای کوتاه راحت تر از موی بلند است. از ویتامین‌ها کمک بگیرید، شامپوهای مناسب با تجویز پزشک مصرف کنید، در سبک رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید. این موارد می تواند به شما در ریزش موی زایمان کمک کند.

چرا موهای شما بعد از زایمان می‌ریزد؟

حدود 85 تا 95 درصد از مو ها به صورت طبیعی در حال رشد است. در دوران بارداری با افزایش سطح استروژن بدن، سمت رشد مو طولانی‌تر می گردد و تعداد مو‌های کمتری در مرحله استراحت خواهد بود، بنابراین هر روز موی کمتری می‌ریزد و در نتیجه مو‌هایتان ضخیم‌تر و پرتر می‌شود.

ریزش مو بعد از زایمان تا کی ادامه دارد؟

با وجود اینکه ریزش مو در دوران شیردهی بسیار ناراحت‌کننده است، اما یک مشکل موقتی است. این عارضه حداکثر تا 6 ماه پس از زایمان طول می‌کشد. همچنین باید جای خالی موهایتان حداکثر تا 1 سالگی نوزادتان پر شوند.

آیا موهای مادر پس از زایمان دوباره رشد می‌کنند؟

بله. عارضه های ریزش مو بعد از زایمان دائمی نمی باشد. تمام موهای ریخته شده، موهای جدید شروع به رشد می کند. البته امکان دارد برای مدت کوتاهی (مخصوصاً در دوران شیردهی) موها نازک‌تر از قبل شوند.

آیا موهای مادر پس از زایمان دوباره رشد می‌کنند؟

باید چه زمانی برای درمان ریزش موها به پزشک مراجعه کنید؟

اگر ریزش شدید موهایتان 6 ماه پس از زایمان متوقف نشود، برای رفع این مشکل به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. ممکن است ریزش موهایتان به دلایل دیگری مانند کمبود آهن یا بیماری تیروئید مربوط باشند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *