روش های درمان جوش صورت با ماسک های خانگی و معجزه آسا

جوش های صورت می توانند اعتماد به نفس شما را تا حد زیادی کم کند. روش های درمان جوش صورت با ماسک های خانگی و راه کار های معجزه آسا را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم. این روش ها تا حد زیادی تضمینی است.

درمان سریع جوش صورت چگونه است؟

طبق نظر پزشکان متخصص پوست و مو قبل از پیدا کردن راه کار درمانی جوش های صورت باید نوع آن را شناسایی کنید. بعد از آن می توانید با چند تکنیک معتبر به سرعت جوش های خود را از بین ببرید.

برای بیشتر مردم جوش‌ تنها نشانه‌ای از مشکلات پوستی در نظر گرفته می شود که در نتیجه اختلال بخش‌های تولید‌کننده چربی پوست پدیدار شده باشد. در ادامه با انواع جوش ها و علل ایجاد آنها آشنا می شوید…

درمان سریع جوش صورت چگونه است؟

درمان سریع جوش صورت چگونه است؟

انواع جوش های صورت

جوش ها انواع مختلفی دارند که بسته به مشکل سیستم بدنی شما پدیدار می شوند. انواع آکنه عبارت است از:

جوش‌های زیرپوستی کمودون‌ (Comedone)

کمودون یا به‌صورت مفرد، کمودو (comedo) زمانی ایجاد می‌شود که فولیکول مو بر اثر افزایش چربی و سلول‌های مرده پوست مسدود شود. دو نوع از کمودون وجود دارد: جوش سرسفید و جوش سرسیاه.

سفت‌دانه یا پاپول (Papules)

جوش پاپول در زیر سطح پوست ایجاد می‌شود و محل آن به نظر سفت و برآمده می‌آید. لمس این جوش ها بیشیار دردناک است و معمولا دارای باکتری‌هایی به نام کاتی باکتریوم هستند که در اگر آنها را فشار دهید جوش از آن بیرون آمده و به داخل پوست اطراف نفوذ می‌کنند. نتیجه فشار دادن و خارج کردن مواد این جوش ها می‌تواند باعث تشدید آن‌ها و ایجاد آسیب در پوست اطراف شوند.

پاسچول (Pustules)

این جوش‌ها روی سطح پوست به‌ وضوح دیده می‌شود. همین مرکز سفید و زرد در کنار پوست قرمز و ملتهب اطراف جوش‌ها نشان می‌دهد که پاسچول‌ها از انواع جوش‌های التهابی چرکی هستند. علت به وجود آمدن آن‌ها آلوده شدن منافذ بسته شده پوست در اثر جمع شدن سلول‌های ایمنی و باکتری یا تغییرات هورمونی است.

ناب (Knobs)

از لحاظ ریخت‌شناختی شبیه به سفت‌دانه‌ها اما بزرگ‌تر از آنها هستند. این جوش‌ها دردناک هستند و در زیر پوست قرار دارند.

کیست‌ (Cysts)

به‌راحتی روی پوست قابل‌تشخیص هستند. جوش کیستیک شدیدترین نوع جوش است که با عفونت در اعماق پوست همراه خواهد بود. برجستگی‌های کیست از ندول نرم‌تر است و این موضوع به دلیل وجود چرک فراوان در آن‌ها است.

روش های درمان جوش صورت با مواد طبیعی خانگی

بسیاری از مردم می دانند که استفاده از مواد شیمیایی خشن، شست‌وشوی طاقت‌فرسا و حتی لایه برداری‌ پوست و لیزر کردن تحت‌ نظر پزشک واقعا پوست را حساس کرده و مشکل را بیشتر خواهد کرد. اما در برخی از موارد باید به دکتر درمان جوش صورت در شیراز مراجعه کنید که اسامی آنها در لینک درج شده قرار گرفته است، اما به صورت کلی میتوانید از روش های زیر برای درمان آکنه استفاده کنید.

روش های درمان جوش صورت با مواد طبیعی خانگی

روش های درمان جوش صورت با مواد طبیعی خانگی

استفاده از یخ برای جوشی که هنوز عفونی نشده

برای جوشی که هنوز به‌طور کامل عفونی نشده است، استفاده از یخ روی پوست به کاهش التهاب کمک می‌کند و غدد چربی را تشویق می‌کند که منقبض شوند و چربی اضافه و میکرب‌های درون آن را از آن بخش پوست بیرون برانند. این روش های درمان جوش صورت برای جوش های تازه پدیدار شده است.

ماسک دارچین و عسل

عسل به‌عنوان ماده‌ای با خواص ضدعفونی‌کننده و یکی از روش های درمان جوش صورت شناخته می‌شود و به ازبین‌بردن عوامل میکروبی اطراف غدد چربی کمک می‌کند. یک اپلیکاتور پنبه‌ای استریل را در عسل طبیعی فرو ببرید و روی پوست بمالید.

آبلیموی تازه برای درمان جوش

یکی از روش های درمان جوش صورت استفاده از ابلیمو تازه است. پیش از خوابیدن، از یک گوش‌پاک‌کن استریل پنبه‌ای استفاده کنید و آبلیمو را روی جوش بمالید.

خمیردندان، راه‌حل جوش‌های آب‌دار

یکی دیگر از روش های درمان جوش صورت استفاده خیر دندان است. قبل از اینکه جوش روی صورت‌‌تان جا خوش کند، کمی خمیردندان سفید را روی آن ناحیه بمالید و بگذارید حین خواب شبانه آنجا بماند.

روغن درخت‌ چای؛ یکی از روش های درمان جوش‌ها از سه جهت

روغن درخت چای با خاصیت ضدباکتریایی به جنگ میکرب‌هایی می‌رود که مشکلات پوستی ایجاد می‌کنند و به‌دلیل خواص تسکین‌بخشی که دارد، قرمزی و وخامت جوش‌ها را کاهش می‌دهد. این درمان خانگی جوش صورت همچنین با خشک کردن جوش‌ها و کمودون‌های سرسفید، آنها را بهبود می‌دهد.

اشتراک‌گذاری