درمان خشکی پوست با روغن

درمان خشکی پوست صورت با 4 روغن گیاهی

روغن های گیاهی بر خلاف اسمشان اصلا چربی به پوست شما نمی‌دهند. درمان خشکی پوست با روغن یکی از تکنیک هایی است که تاثیر بسیار روی افراد داشته است. روغن های گیاهی به دلیل ترکیباتی مانند پلی فنول ها، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها به کاهش التهاب پوست شما کمک کرده و آن را براق و درخشنده می‌نمایند.

آیا روغن بدن از لوسیون بدن بهتر است؟

به نقل از پزشک متخصص پوست و مو روغن بدن و لوسیون بدن گزینه‌های خوبی برای مرطوب‌سازی پوست شما هستند و یکی مطلقا بهتر از دیگری نیست. برای مثال، لوسیون ممکن است عمیق‌تر در پوست نفوذ کند زیرا دارای پایه آب است، اما روغن بدن، اگر به درستی مالیده شود، می‌تواند به بهبود سد دفاعی پوست کمک کند، که باعث احتباس بهتر رطوبت می‌شود.

آیا روغن بدن از لوسیون بدن بهتر است؟

اگر به دنبال یک درمان ایده آل برای از بین بردن قرمزی، آکنه، روزاسه و چروک پوست هستید، حتما ادامه این مطلب را بخوانید تا یک روغن طبیعی مناسب با پوست خود پیدا کنید.

روغن آرگان برطرف کننده خشکی پوست بدن

روغن آرگان با نام طلای طبیعت نیز شناخته می شود. این روغن ابزاری جادویی برای پوست صورت بوده و پوست را نرم و مرطوب می کند. روغن آرگان در سال های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته و کمتر کسی پیدا می شود که از خواص شگفت انگیز این روغن گیاهی باخبر نباشد. روغن E موجود در روغن آرگان نرم کننده پوست صورت بوده و به سرعت خشکی صورت شما را رفع می کند. استفاده از کرم پودرها و ابزارهای آرایشی به مرور ممکن است به پوست شما آسیب رسانده و چربی آن را از بین ببرد. برای جلوگیری از خشکی و زبری پوست بهتر است شب پیش از خواب مقداری روغن آرگان را بر روی پوست خود ماساژ دهید. این روغن آبرسانی قوی بوده و پوست شما را شاداب و درخشان خواهد کرد.

تاثیر روغن درخت چای را میتوانید در لینک درج شده بخوانید.

روغن مارولا

این روغن از دانه میوه مارولا آفریقایی گرفته می شود و برای درمان خشکی پوست بسیار موثر می باشد. همچنین در درمان تحریک و التهابات پوستی نیز موثر است.

این روغن سرشار از اسیدهای چرب مفید می باشد، به طوری که گفته می شود آنتی اکسیدان های موجود در این روغن ۶۰ درصد بیشتر از سایر روغن های گیاهی می باشد. همین امر باعث شده تا یک ضدآفتاب و ضدچروک خوب به حساب بیاید.

روغن مارولا

این روغن همچنین دارای خواص ضد باکتریایی می باشد و در درمان آکنه نیز موثر است. روغن مارولا چند منظوره می باشد و از آن می توان برای پوست، مو و ناخن ها استفاده کرد. از این روغن می توان به عنوان پایه آرایش نیز استفاده کرد.

درمان خشکی پوست صورت با روغن آووکادو

روغن آووکادو ابزاری شگفت انگیز برای جلوگیری از خشکی پوست به شمار می رود. روغن آووکادو از میوه آووکادو تهیه شده و روغنی کاملا طبیعی و سالم می باشد. این روغن یکی از مرطوب کننده های طبیعی پوست بوده و با نفوذ در زیر پوست، آن را نرم و لطیف می کند. استفاده از روغن آووکادو به صورت مرتب از خشکی پوست جلوگری کرده و به جوان سازی پوست کمک شایانی خواهد کرد. چربی این روغن زیاد نبوده و آکنه و جوش را به همراه ندارد و شما با خیالی راحت می توانید از آن استفاده کنید. برای اثرگذاری بیشتر روغن آووکادو می توانید آن را با شیر و عسل مخلوط کرده و به صورت ماسک بر روی پوست صورت قرار دهید و از تاثیر فوق العاده آن شگفت زده شوید.

درمان خشکی پوست صورت با روغن آووکادو

درمان خشکی پوست صورت با روغن جوجوبا

روغن جوجوبا از گیاهان بومی آمریکای شمالی استخراج می شود. این روغن برای درمان آکنه، پسوریازیس و آفتاب سوختگی مناسب است. همچنین این نکته نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که مولکول های این روغن بیشترین شباهت را با ساختار سبوم انسان دارند.

روغن جوجوبا همچنین یک مرطوب کننده عالی برای پوست به شمار می آید، که می توان به طور روزانه از آن استفاده کرد.

این روغن یک لوسیون مناسب برای پوست های حساس می باشد، همچنین این روغن به درمان شوره سر و تقویت پوست سر نیز کمک می کند.

نحوه استفاده از روغن ها

بعد از شستن صورت یا دوش گرفتن می‌توانید روغن را مستقیماً روی پوست مرطوب بمالید. فقط به یک لایه کوچک روغن نیاز است. تا زمانی که روغن به پوست شما آغشته نشده از لباس پوشیدن خودداری کنید.
می‌توانید روغن.های خاصی را برای مزایای بیشتر با هم مخلوط کنید یا از یک روغن در کنار لوسیون مرطوب کننده مورد علاقه خود استفاده کنید. در صورت تحریک، مخلوط کردن روغن‌ها را متوقف کنید.

نتیجه گیری

روغن‌های مناسب می‌توانند به شما در بهبود سد دفاعی پوستی کمک کنند. این سد از پوست در برابر سموم و میکروب‌های محیط محافظت می‌کند. تحقیقات نشان داده است که روغن بادام، روغن نارگیل، روغن آفتابگردان، روغن آرگان و سایر روغن‌ها برای خشکی پوست و شرایطی که باعث خشکی پوست می‌شوند مانند اگزما بهترین گزینه هستند.

ممکن است بپسندید:

7 روغن برای درمان اگزما

اشتراک‌گذاری