بهترین ضد لک ها چه مشخصاتی دارند؟

در این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو شما را با بهترین ضد لک ها و مشخصات آنها آشنا می کنیم. پس ما را تا انتهای این مطلب همراهی بفرمایید.

کرم ضد لک چیست؟

کرم های ضد لک یکی از محصولات مراقبتی پوست است که توسط پزشکان متخصص پوست و مو که اطلاعات آنها را در لینک درج شده قرار داده ایم، تجویز می شود. این کرم ها دارای ترکیبات مختلفی هستند که در جهت از بین بردن لکه های صورت و یا تیرگی ها ناشی از ای جوش و … موثر هستند. البته باید بدانید که کیفیت محصول و ترکیبات آن نیز، بستگی دارد و هرچه محصول، کیفیت بالاتری داشته باشد، کارایی و اثرگذاری آن نیز بیشتر است.

کرم ضد لک چیست؟

بهترین ضد لک ها چه لکه هایی را از بین می برند؟

ضد لک هایی که پزشکان تجویز می نمایند در جهت از بین بردن لکه های زیر بسیار موثر می باشند:

  • لک‌‌‌های ناشی از ملاسما (لک‌های حاملگی)، که به رنگ قرمز یا قهوه‌ایی هستند، در طی استفاده مداوم از کرم‌های ضد لک، کم‌رنگ و درنهایت، محو خواهند شد.
  • لک‌هایی که در اثر تماس با نور خورشید و آفتاب سوختگی، ایجاد شده‌اند، به کمک کرم ضد لک برطرف خواهند شد.
  • کک و مک‌‌هایی که به صورت مادرزادی، روی پوست صورت و نقاط دیگر بدن هستند، به کمک این کرم، تا حدود زیادی برطرف می‌شوند.
  • معمولا زمانی که جوش‌ها از بین می‌روند، آثار آن‌ها به صورت لک‌های تیره و قهوه‌ایی، روی صورت باقی می‌ماند، یک کرم ضد لک مناسب، می‌تواند به از بین بردن جای جوش‌ها، کمک کند.
  • با افزایش سن، لک‌ها و تیرگی‌هایی روی صورت ایجاد می‌شود، که ناشی از پیری پوست است، به کمک کرم‌های ضد لک، می‌توان این لک‌ها را نیز نابود کرد.

ویژگی هایی بهترین ضد لک ها چیست؟

طبق بررسی های انجام شده و هجنین نظر پزشکان محصولی که دارای ویژگی های زیر باشند به عنوان یک ضد لک عالی شناخته خواهد شد:

  • یک کرم ضد لک عالی، باید دارای دو درصد هیدروکینون باشد، این مقدار، برای روشن کردن پوست و از بین بردن لک‌ها، کفایت می‌کند، هیدروکینون بیش از این مقدار، می‌تواند موجب سوختگی و بدتر شدن وضعیت‌ لک‌ها بشود.
  • اگر هدف شما، بیشتر روی روشن شدن پوست است، باید کرم روشن کننده تهیه کنید. کرم ضد لک در کنار یک کرم روشن کننده، تاثیر بیشتری دارد و پوست را درخشان‌تر می‌کند، البته نباید دیگر محصولات مراقبت از پوست را نادیده گرفت و باید برای خارج شدن از منزل، از کرم ضد آفتاب با ۳۰SPF یا بیشتر، استفاده کرد.
  • یک کرم ضد لک عالی و باکیفیت، باید حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها باشد، این ترکیبات پوست را به خوبی لایه برداری می‌کنند و به این صورت، در بهبود وضعیت ظاهری لک‌ها، موثر هستند. علاوه بر آن‌، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین سی، باید در ترکیبات یک کرم ضد لک عالی، یافت شود، زیرا به بهبود لک‌ها کمک می‌کنند.
  • بهترین کرم‌های ضد لک، دارای اسید سالیسیلیک نیز هستند، این ماده، به منافذ پوست نفوذ کرده و باکتری‌ها، چربی‌ها و میکروب‌ها را از بین می‌برد. تجمع چربی‌‌ها و باکتری‌ها در پوست، موجب مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش‌ها و آکنه‌ها می‌شود.
  • روی بسته بندی آنها، باید ترکیباتی مانند هیدروکینون، کوجیک اسید، رزورسینول و اسید رتینوئیک، مشاهده شود. رزورسینول، قوی‌ترین ماده برای ضد لک، بعد هیدروکینون است. این ماده، مانع از رسیدن دانه‌های رنگی به پوست می‌شود و قدرت زیادی، در درمان لک‌ها و تیرگی‌های پوستی دارد.
  • این کرم ها، باید دارای ترکیبات کوجیک اسید باشد. این ماده شفاف کننده و روشن کننده پوست است، این ماده رنگدانه‌ها را به صورت یکنواخت، در سطح پوست پخش می‌کند.
  • یک کرم ضد لک باکیفیت، باید طبق استاندارد‌های جهانی ساخته شود، یعنی علاوه بر آن که، لک‌های پررنگ و تیرگی‌ها را از بین می‌برد، باید به روشن و شفاف شدن پوست نیز، کمک کند. هم‌چنین، تیرگی‌هایی که به وسیله نور خورشید، روی پوست ایجاد می‌شود، باید به راحتی توسط این محصول برطرف شود.

ویژگی هایی بهترین ضد لک ها چیست؟

کلام آخر

بهترین ضد لک ها، محصولاتی هستند، که دارای ترکیبات لازم و موثر برای پوست باشند و علاوه بر آن که، لک‌ها را تا حدودی کم‌رنگ می‌کنند. ما در این مقاله ویژگی های این محصول را معرفی کرده ایم. از این که تا پایان این مطلب ما را همراهی کردید بسیار ممنونیم.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *