برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل

برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل چه علتی دارد؟

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که در بین مراجعه کنندگان راینوپلاستی وجود دارد این است که برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل چه علتی دارد؟ ما هم در این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو این مورد را بررسی می کنیم. با ما همراه شوید.

آیا برآمدگی استخوان بینی طبیعی است؟

به وجود آمدن برآمدگی روی بینی در اوایل روزهای عمل یک امر کاملا طبیعی است. این وضعیت در ماه های اول دوران نقاهت برای همه افراد به وجد می اید و تنها با گذشت زمان برطرف می شود. گاهی اوقات، ماساژ برآمدگی بعد از جراحی ممکن است به حل این مشکل کمک کند. اما قبل از انجام ماساژ باید با جراح بینی خود مشورت کنید.

آیا برآمدگی استخوان بینی طبیعی است؟

آیا قوز بینی بعد از عمل برمیگردد؟

برای پاسخ به این سوال باید موارد متعددی بررسی شود. مثلا ممکن است برامدگی روی استخوان بینی بعد از عمل ناشی از وجود استخوان باشد. در این حالت پزشک متخصص یا عمل جراحی ترمیمی یا سوهان کشیدن را پیشنهاد می‌کند و قوز بینی به‌طور کامل رفع می‌شود.
اما در برخی موارد بلاخص درباره بینی های گوشتی با پوست ضخیم تر بهبود تورم ممکن است به زمان بیشتری احتیاج داشته باشد. همین خود می تواند به بیمار حس ایجاد قوز دهد. در این گونه موارد پزشک متخصص برای کنترل ورم از تزریق کورتون به بینی استفاده می کند. البته فراموش نکنید که این کار باید حتما با تجویز پزشک و توسط خود ایشان انجام گردد.

آیا قوز بینی بعد از عمل برمیگردد؟

آیا جراح شما می تواند عود برآمدگی را کنترل کند؟

بروز مجدد قوز بینی بعد از جراحی از کنترل پزشک خارج است. البته این سئله به ان معنا نیست که جراح نمیتواند کاری برای از بین بردن آن انجام دهد. برخی از عمل های ترمیم در جهت از بین بردن قوز های برگشته به بینی وجود دارد که جراح با صلاح دید خود از آن تکنیک استفاده می نماید.

علت ایجاد برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل

برآمدگی روی بینی بعد از عمل جراحی غیر طبیعی نیست. این بی نظمی ها و برآمدگی ها در چندین ماه ابتدایی بعد از جراحی امری کاملا طبیعی است. اما در صورتی که این برجستگی ها بیشتر از یک سال طول بکشد نشان از به وجود آمدن بافت اسکار یا استخوان و یا غضروف اضافی می باشد.

از این که تا پایان این مطلب ما را همراهی کرده اید بسیار ممنونیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مقاله از قسمت نظرات کاربران در انتهای صفحه با ما در ارتباط باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *