ورم صورت بعد از کاشت مو

ورم صورت بعد از کاشت مو و راه های درمان آن

یکی از عارضه های اصلی کاشت مو ورم بعد از جراحی است. ما رد این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو ورم صورت بعد از کاشت مو و راه های درمان آن را بررسی می کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

علت ورم صورت بعد از کاشت مو

به وجود آمدن ورم بعد زا کاشت مو علت مختلفی دارد. موارد زیر طبق نظر پزشکان متخصص در کلینیک های کاشت مو در شیراز به عنوان اصلی ترین دلایل ایجاد تورم صورت بعد از عمل پیوند مو در مطرح می شود:

  • تحریک پوست: در حین عمل کاشت مو، پوست تحریک شده و این تحریک می‌تواند باعث ورم شود.
  • التهاب: پس از عمل کاشت مو، به دلیل تحریک و آسیب دیدن پوست، التهاب در محل کاشت مو ایجاد می‌شود. این التهاب باعث ورم محل کاشت مو می‌شود.
  • عفونت: عفونت در محل کاشت مو می‌تواند باعث ورم شود. علائم عفونت شامل درد، قرمزی، گرمی و تورم هستند.

علت ورم صورت بعد از کاشت مو

آیا ورم صورت بعد از کاشت مو خطرناک است؟

در صورت به وجود آمدن ورم بعد از عمل پیوند مو، جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. چرا که این اثرات دائمی نیستند و از بین خواهند رفت. تورم در بعضی مواقع در نواحی چشم ظاهر می شود که شدت آن در هر فرد با توجه به نوع جراحی و سیستم دفاعی بدن متفاوت می باشد.

راه های درمان ورم صورت بعد از کاشت مو چیست؟

راه های متخلفی برای کاهش و درمان تورم ناشی از جراحی ایمپلنت مو وجود دارد که با توجه به تجویز پزشک باید از آن استفاده کرد. این موارد عبارت اند از:

  • به طور مرتب از کمپرس های آب سرد استفاده کنید. کمپرس های سرد با کاهش جریان خون به مناطق مشکل دار با محدود کردن رگ های خونی تورم را کاهش می دهد.
  • هنگام استراحت، سر خود را کمی بالا نگه دارید تا جریان خون به طور مرتب جریان پیدا کند. از خم کردن سر خود در دراز مدت اکیدا خودداری کنید.
  • برای جریان دادن خون ، اطراف نواحی کبود را به آرامی ماساژ دهید. مراقب باشید که به پیوند ها آسیبی وارد نشود.
  • برخی از داروهای ضد التهاب همچنین به کاهش تورم کمک می کنند اما این دارو ها فقط باید طبق نسخه تجویز شده ی پزشک استفاده شوند.
  • از فعالیت بدنی بیش از حد خودداری کنید.
  • برای کاهش تور ، سه روز اول بعد از عمل ، در زاویه 45 درجه بخوابید.

راه های درمان ورم صورت بعد از کاشت مو چیست؟

کلا آخر

در این مقاله سعی کرده ایم شما را با علت ورم صورت بعد از کاشت مو و راه های درمان آن آشنا کنیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از قسمت نظرات کاربران با ما در ارتباط باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *