ورم بعد از لابیاپلاستی

ورم بعد از لابیاپلاستی و درمان آن

در این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو در خصوص ورم بعد از لابیاپلاستی و درمان آن صحبت می کنیم. با ما تا انتهای این مطلب بمانید.

به وجود آمدن ورم و کبودی بعد از هر جراحی یک عارضه کاملا طبیعی است. بعد از جراحی لابیاپلاستی نیز عوارضی این چنین به وجود می آید. شما می توانید با رعایت یک سری مراقبت ها از شدن یافتن تورم جلگیری کنید. همچنین در صورتی که به دنبال جراح لابیاپلاستی در شیراز هستید، به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

علت بروز ورم پس از لابیاپلاستی

ناحیه تناسلی به دلیل دار بودن عروق اعصاب و لنفاوی باعث ورم می شد. در صورتی که جراحی لابیاپلاستی انجام دهید به دلید همین عروق ورم و کبودی هایی در نواحی جراحی شده پدیدار خواهد شد. این تورم در روز اول پس از جراحی بروز پیدا کرده و به مرور زمان با استفاده از مسکن ها و مراقبت های بعد از جراحی بهبود پیدا خواهد کرد. در ادامه راهکارهایی جهت کاهش ورم به شما خواهیم گفت.

علت بروز ورم پس از لابیاپلاستی

مراقبت های کاهش ورم بعد از لابیاپلاستی

موارد زیر می تواند به شما در کاهش شدت تورم بعد از جراحی زیبایی واژن کمک نمایید:

  • کنترل دمای محل زندگی: متعادل بودن دمای محیط زندگی بیمار موجب افزایش تورم و کبودی بعد از لابیاپلاستی می شود.
  • خودداری از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید، سونا، آب داغ و محیط های گرم
  • رعایت رژیم غذایی سالم
  • گذاشتن کمپرس سرد موجب کاهش تورم و جلوگیری از افزایش آن می شود.
  • داشتن استراحت کافی موجب افزایش سرعت بهبودی و کاهش تورم می شود. استراحت مطلق به مدت 2 الی 3 روز بعد از عمل لازم است. راه رفتن در روزهای اول بعد از عمل موجب ایجاد اصطکاک و ایجاد تورم بیشتر می شود.
  • در روزهای ابتدایی بعد از انجام عمل بهتر است به سمت پشت بخوابید و کمتر به حالت نشسته قرار بگیرید.
  • از سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی جدا پرهیز کنید. سیگار و الکل موجب اختلال در روند اکسیژن رسانی به محل جراحی می شود در نتیجه روند بهبودی و کاهش تورم به کندی انجام می شود.
  • تا بهبودی کامل یعنی حدود 6 هفته بعد از جراحی رابطه جنسی نداشته باشید. رابطه جنسی موجب وارد آمدن فشار به ناحیه جراحی، ایجاد تورم بیشتر و احتمال باز شدن بخیه ها می گردد.

ورم لابیاپلاستی تا چه مدت ادامه دارد؟

در واقع تورم ناشی از لابیاپلاستی از روزهای اول بعد از جراحی شروع شده و ممکن است تا دو هفته بعد از آن نیز ادامه دار باشد. یک تا دو هفته پس از جراحی لابیاپلاستی ورم تا حدود زیادی کاهش خواهد یافت اما این ناحیه همچنان تورم دارد. با توجه به آناتومی بدن هر فرد و رعایت مراقبت های بعد از عمل این بازه زمانی در هر فرد متفاوت است.

ورم لابیاپلاستی تا چه مدت ادامه دارد؟

کلام آخر

در این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو به بررسی علت ورم بعد از لابیاپلاستی و درمان آن پرداخته ایم. هر گونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *