همه چیز درباره عمل بینی گوشتی و بینی استخوانی

همه چیز درباره عمل بینی گوشتی و بینی استخوانی

جراحی زیبایی بینی یکی از عمل های سبک و کم خطر در زمینه عمل های زیبایی محسوب می شود، بیشتر کسانی که تلاش برای بهبود ظاهر خود دارند در مرحله اول تلاش برای زیباتر کردن بینی خود دارند. حال این پرسش پیش می‌آید که نتیجه عمل بینی گوشتی بهتر است یا بینی استخوانی؟ چگونه بهترین جراح بینی را پیدا کنیم؟ به شما توصیه می‌کنیم پیش از هر اقدامی، این مقاله را تا انتها بخوانید.

نحوه شناخت بینی گوشتی

بینی گوشتی یک اصول استخوانی غضروفی دارد که پوست آن ضخیم است و غدد چربی زیادی را دارد. این بینی با دو نوع پوست ضخیم و معمولی است که جراح بسته به جنس پوست از تکنیک های مختلف خود استفاده می کند. مشخصات اصلی بینی گوشتی شامل:

  • پوست بینی: ضخیم، چرب به همراه منافذ وسیع
  • نوک بینی: پهن (استخوانی در زیر آن احساس نمی‌شود.)
  • پره‌های بینی: بلند، پهن و ضخیم
  • غضروف و استخوان بینی: ضعیف

چالش اساسی در عمل بینی گوشتی، پوست ضخیم

یکی از اصلی ترین چالش های مربوط به عمل بینی گوشتی میزان ضخامت آن است. پوست بینی فوق‌العاده ضخیم، به‌عنوان یک چالش بزرگ در جراحی بینی است که به مهارت و تجربه جراح بستگی دارد. از این رو توصیه می کنمی در زمان انتخاب پزشک مربوطه نهایت دقت خود را داشته باشید.

ورم بینی گوشتی بعد از جراحی تا چه مدت است؟

تورم بعد از عمل بینی گوشتی و همچنین کبودی زیر چشم در عمل راینوپلاستی در هفته اول و دوم طبیعی است و میزان آن به آناتومی بدن فرد بستگی دارد. ورم بینی در بینی‌های گوشتی نسبت به‌ بینی‌های استخوانی با توجه به ضخامت پوست بیشتر است.

اگر چه  60 تا 70 درصد ورم‌های شدید هم بعد از سه ماه از از بین می روند اما 80 تا 90 درصد از تورم تا یک سال بعد از عمل نیز باقی خواهند ماند. پس باید صبور باشید.

ورم بینی گوشتی بعد از جراحی تا چه مدت است؟

ورم بینی گوشتی بعد از جراحی تا چه مدت است؟

آیا عمل بینی گوشتی بازگشت پذیر است؟

آیا پس از عمل بینی گوشتی و با گذر زمان، بینی حالت خود را حفظ می‌کند یا به شکل سابق خود بازمی‌گردد؟ این سوال بسیار از زیباجویان و کاندیدای این عمل است. اگر جراح تشخیص دهد برای نازک‌ترشدن سر بینی باید چربی زیر بینی کم شود، در صورت بی دقتی منجر به بدشکلی سر بینی شده و در صورتی که بیش از اندازه برداشته شود باعث اختلال در خون‌رسانی نوک بینی شده و عوارض بدی برای بیمار خواهد داشت. از این و با انتخاب جراح حرفه ای و با تجربه این خطر را به صفر برسانید.

وب سایت تخصصی پوست و مو اسامی بهترین جراح بینی در شیراز را با آدرس و شماره تماس آن ها جمع آوری کرده است.

شناخت بینی استخوانی

شاید شما هم شنیده باشید که نتایج عمل بینی استخوانی نسبت به بینی گوشتی بهتر است. بینی استخوانی اسکلت غضروفی استخوانی محکم و قوی‌ با پوستی ظریف دارد پس نتایج آن بسیار زیبا و ایده‌آل‌تر خواهد بود. مشخصات اصلی بینی استخوانی شامل:

  • شکل ظاهری: دارای قوز
  • جنس پوست: نازک با انعطاف‌پذیری بالا
  • استخوان: باریک
  • بافت غضروفی: بسیار مستحکم
  • لایه‌های چربی:بسیار نازک
  • پره‌های بینی: کوچک و باریک

درصد برگشت‌پذیری بینی استخوانی چقدر است؟

بازگشت برآمدگی و قوز بینی در جراحی بینی‌های استخوانی بسیار کم رخ می‌دهد، اگر مراقبت های بعد از جراحی را درست و به موقع انجام دهید بازگشت آن غیر ممکن خواهد بود.

درصد برگشت‌پذیری بینی استخوانی چقدر است؟

روش انجام عمل بینی استخوانی

در عمل بینی استخوانی، جراح، غضروف و استخوان را برای شکل‌دادن به بینی برداشته، برش داخلی یا خارجی ایجاد کرده و پوست را بلند می‌کند تا با از بین بردن استخوان‌های نامناسب، برآمدگی را برطرف یا از نو تنظیم کند. در این نوع جراحی معمولاً حجم استخوان کاهش می‌یابد و بافت‌های اضافی برداشته می‌شوند.

از بین بردن قوز بینی استخوانی

وجود قوز روی این نوع بین امکان دارد ارثی باشد و یا بر اثر ضربه ایجاد شده باشد. به‌منظور رفع این مشکل می‌توان با یک روش جراحی، برآمدگی روی پل بینی را کاملا از بین برد.

نتیجه عمل بینی استخوانی بهتر است یا گوشتی؟

تفاوت نتیجه عمل بینی استخوانی و جراحی بینی گوشتی در ساختار این نوع بینی‌هاست. معمولاً افرادی که بینی استخوانی دارند، تغییرات بیشتری برای آنها در عمل به وجود می آید. اما افرادی که بینی گوشتی دارند، به‌دلیل اینکه بیشتر ساختار بینی‌ آن‌ها را غضروف‌های نازک و ضعیف تشکیل داده، نباید انتظار بینی فانتزی داشته باشند و اغلب نتیجه چنین جراحی، یک بینی طبیعی خواهد بود.

سن مناسب برای عمل زیبایی بینی

تا زمانی که بینی به اندازه کافی رشد نكند و نوجوان دوران بلوغ خود را پشت سر نگذارد، انجام عمل جراحی زیبایی بينی صلاح نيست و توصيه نمی گردد. چرا كه اگر بینی به حد كافی رشد طبيعی خود را پشت سر نگذاشته باشد بعد از گذشت زمان بینی فرد دفرمه و بزرگ تر می شود و نتايج مطلوب حاصل از عمل از بين خواهد رفت. این سن معمولاً در دختران حدود 15 یا 416 سالگی و در پسران حدود 16 و 17 سالگی است.

سن مناسب برای عمل زیبایی بینی

سن مناسب برای عمل زیبایی بینی

سوالات متداول

آیا بلافاصله بعد از برداشتن اسپلینت یا گچ بینی باید چسب بینی استفاده کرد؟

بله، بعد از این که اسپلینت از بینی برداشته می شود، باید جراح اولین بار چسب را به بینی بزند و نحوه صحیح استفاده از آن را به بیمار آموزش دهد.

روش‌های کاهش تورم انواع بینی چیست؟

موراد زیر در کاهش تورم بینی بعد از جراحی بسیار موثر خواهد بود:

  • کمپرس سرد
  • عدم استحمام با آب داغ
  • مصرف نمک را کم کنید.
  • حرکت و فعالیت‌های‌تان را کم کنید.
  • بالا نگه‌داشتن سر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *