بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است؟

بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است؟

داشتن موهایی پرپشت و زیبا خواسته همه افراد است و میتوان به عنوان یکی از عوامل افزایش اعتماد به نفس افراد به حساب آید. افزایش سن یا برخی از عوامل ژنتیکی، بیماری‌ها و انتخاب سبک نامناسب زندگی می‌تواند منجر به ریزش موهای افراد شود. اگر قصد کاشتن مو را دارید باید اول از همه بهترین فصل کاشت مو را بدانید. ما در این مقاله این نکته بسیار مهم را مورد بررسی قرار می دهیم.

چرا فصل کاشت مو اهمیت دارد؟

از آنجایی که شیوه مراقبت های بعد از کاشت مو شامل نحوه شستن سر بعد از کاشت و بهبود زخم‌های ناشی از آن در فصل‌های مختلف متفاوت خواهد بود، مراقبت صحیح از گراف ها در فصل های مختلف متفاوت است همچنین مراقبت صحیح از موها در هر فصل می‌تواند در بهبود نتایج موثر باشد.

چرا فصل کاشت مو اهمیت دارد؟

توجه داشته باشید که بگویند کاشت موها در فصل خاصی از سال بهتر است، باور غلطی می باشد. زمان کاشت مو به‌ خودی‌ خود تاثیری در نتیجه نخواهد داشت، بلکه مراقبت صحیح از موها در هر فصل می‌تواند در بهبود نتایج تاثیرگذار باشد. برای پاسخ به این سوال که بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است این مقاله را تا انتها بخوانید.

کاشت مو در بهار

تعطیلات نوروز در ابتدای بهار بک فرصت بسیار عالی برای استراحت کردن و گذراندن دوران نقاهت بعد از کاشت است. دمای هوا در این فصل به دلیل معتدل و خنک بودن به بهبود زخم ها کمک می کند. البته مشکلی که در این فصل وجود دارد، تغییرات سریع آب و هوا است. از آنجایی که در این فصل امکان باد و باران و آفتاب با هم وجود دارد، برای خارج شدن از خانه باید تمام تدابیر لازم را بسنجید.

اگر به دنبال کلینیک های تخصصی کاشت مو هستید به لینک درج شده مراجعه کنید.

معایب کاشت مو در بهار

باد و باران برای زخم‌های کاشت که هنوز بهبود پیدا نکرده اند تا حدی تهدید است و باید مراقب آن‌ها باشید.

کاشت مو در تابستان

بهترین فصل کاشت مو تابستان است به دلیل آن که رشد موها در تابستان بیشتر است و بازسازی پوست و بهبود زخم‌ها نیز سریع‌تر صورت می‌گیرد. اما نکته قابل توجه در این فصل برای شمایی که قصد کاشت مو را دارید این است که تابش مستقیم آفتاب به محل درمان و تعریق زیاد می‌تواند روند بهبودی پس از ایمپلنت مو را پیچیده و سخت کند.

معایب کاشت مو در تابستان

گرما ابداً برای شما خوب نیست. علاوه بر خشک کردن پوست سر، آفتاب سوختگی نیز بسیار مضر است. اگر تا قبل از ۶ ماه نخست به استخر‌های عمومی بروید، احتمال عفونت وجود دارد.

کاشت مو در پاییز

فصل پاییز برای کسانی که فرزند کوچک مدرسه ای دارند و یا دانشجو هستند اصلا مناسب نیست. در این فصل برای این افراد استرس می تواند اثرات منفی داشته باشد. پس بهتر است اگر در این دسته افراد هستید این عمل را به فصل دیگری به تعویق بیاندازید.

معایب کاشت مو در پاییز

یکی از عیب های این فصل برای شما تغییر ناگهانی آب و هوا اصلا برای کسانی که ایمپلنت مو انجام داده اند مناسب نیست. این افراد باید همیشه همراه خود کلاه و ضد آفتاب داشته باشند.

کاشت مو در زمستان

در فصل زمستان شدت تابش نور خورشید بسیار کمتر از دیگر فصل‌ها می باشد و میتواند به عوان یکی از بهترین فصل کاشت مو باشد. در این فصل نگرانی تعریق یا سوختن با آفتاب وجود ندارد، چرا که این دو مورد میتواند دوران بهبودی شما را افزایش داده و باعث ایجاد عفونت شود. اگر قصد کاشت مو در فصل زمستان را دارید، ترجیحا از کلاه‌های سبک برای محافظت از سرما در چند روز بعد از عمل استفاده کنید.

معایب کاشت‏ مو در فصل زمستان

یکی از مهم‌ترین خطرات کاشت مو در زمستان، اختلاف دمایی محیط بیرون و داخل محل کار یا خانه می باشد. وارد شدن از یک محیط سرد به محیطی بسیار سرد، امکان دارد در فرآیند بهبود زخم‌ها و رشد موهای تازه کم کرده و اختلال ایجاد کند.

زمان کاشت مو چقدر در نتایج آن موثر است؟

مواردی که باعث ریزش مو می شود، شرایط زندگی و سلامت افراد است. اگر توجه کنید متجه می شوید که هیچ فصلی از سال ریزش موها کمتر یا بیشتر را در پی نخواهد داشت.

آن چیزی که زمان را در کاشت موها مهم می‌کند، مراقبت‌ها و توصیه های پس از کاشت و رسیدگی به آن‌ها می باشد. در اصل زمانی که صحبت از اثرگذاری زمان بر روی نتایج ریزش مو خواهد می شود، منظور این نیست که عملکرد نتیجه کاشت مو برای افرادی با شرایط یکسان و مراقبت‌های مشابه، تنها به دلیل کاشت در زمانی خاص متفاوت خواهد بود. فرد باید بداند که در هر فصلی چگونه از موهای خود مراقبت کند تا به بهترین نتیجه بعد از عمل برسد.

اشتراک‌گذاری